Alan Žepec i Martina Drezga
 Krume Ivanovski
BOOM

Bivši vlasnik Partinga promovirao knjigu o poduzetništvu

Autor knjige posebno je preporučuje vlasnicima malih i srednjih poduzeća koji svoje poslovanje žele postaviti na višu razinu
Piše: Vedran MarjanovićObjavljeno: 17. studeni 2020. 16:44

Za mene su svi poduzetnici heroji jer u svakodnevnom suočavanju s izazovima proživljavaju i osjećaje patnje i nemoći, poručio je na predstavljanju svoje knjige 'BOOM – put do slobode svakog poduzetnika' menadžer i bivši vlasnik građevinske kompanije Parting Alan Žepec (49).

- Cijeli sam život poduzetnik. Vodio sam dvije vrlo uspješne tvrtke uz koje sam vezao svoj identitet. Uz osjećaj ponosa, ostao mi je snažan i osjećaj patnje i nemoći kada sam se suočavao s gotovo nemogućim izazovima. Siguran sam da su ovi osjećaji poznati svakom poduzetniku – kazao je Žepec obrazlažući motive za nastanak knjige čiji je izdavač Školska knjiga, a sadržajna okosnica je razrada poslovnog modela BOOM, skraćenice od riječi biznis, organizacija i operativni model.

Osvrnuvši se u svome rukopisu na 29 godina poduzetništva koliko je iza njega, Alan Žepec, u predgovoru knjige, ističe da je izgradio, kako kaže, dvije struke vrijedne kompanije, Parting i LQ d.o.o.. Iako ga je, kako navodi, razvoj obje tvrtke ispunjavao osjećajima divljenja i uspjeha te je, ističe, u jednom trenutku u Partingu imao oko 130 zaposlenika, u nekoliko navrata, otkriva, bio je pred poslovnim bankrotom.

- Nešto su bile moje pogreške, u nekim su se situacijama tržišne okolnosti dramatično izmijenile, a katkad jednostavno nisam imao sreće. Ipak, ni jedanput nisam morao pokapati vlastitu kompaniju i ostajati dužan ljudima oko sebe – ističe Žepec u svojoj knjizi.

image
Martina Drezga, Alan Žepec, Ivana Levak
Krume Ivanovski

Predstavljajući sustav BOOM autor knjige je, među ostalim, naznačio kako se model bazira na strategiji, organizaciji, komunikaciji i novcu. Osnovna pitanja na koja jedno poduzeće primjenjujući spomenuti model, primjerice, mora odgovoriti u svojoj strategiji, prema Žepecu, tiču se triju najvažnijih kvaliteta i vrijednosti tvrtke, triju glavnih slabosti tvrtke te na pitanja koji je problem u tvrtki o kojem nitko ne govori te kako vlasnik i menadžer vide budućnost tvrtke.

Sustav BOOM, kako se čulo na predstavljanju Žepecova rukopisa u zagrebačkom restoranu Eateria, u poduzećima koji su model primijenila donio je prosječan rast prihoda poduzeća od 30 posto i rast dobiti koja je ostvarena prije oporezivanja i amortizacije prosječnoj većoj za 56 posto u odnosu na godinu prije primjene modela.

- Model je donio puno strukture i odgovornosti pojedinca te razmjene informacija koja je do tada nedostajala. Danas je Drezga strukturirana, organizirana i procesno posložena tvrtka. Ako ja odem, ona nastavlja živjeti i dalje - kazala je na predstavljanju Žepecove knjige Martina Drezga u čijoj je tvrtki primijenjen BOOM.

Autor knjige posebno je preporučuje vlasnicima malih i srednjih poduzeća koji svoje poslovanje žele postaviti na višu razinu.

- Ako ste vodoinstalater i imate deset zaposlenih, ovo je knjiga koju morate pročitati. Promijenit će vam život. Ako imate svoje malo informatičko poduzeće, sjajan ste programer, ali nikad niste učili kako voditi kompaniju, ovaj će vam priručnik na mnoge načine olakšati život – ističe Žepec koji je model Boom, kako navodi u knjizi, osmislio nakon što je pročitao knjigu Traction Gina Wickmana i proučio metodologiju razvoja biznisa EOS koju je Wickman izložio u Tractionu.

Linker
24. studeni 2020 23:48