Cestarine

Bina Istra povisila cijene na dijelu Istarskog ipsilona - izuzeta i tunelarina za Učku

Bina Istra poskupljenje obrazlaže potrebom usklađivanja cestarina s inflacijom od 1,6%
Ilustracija: naplatna postaja Demerje
 Vjekoslav Skledar / CROPIX

Od 1.siječnja ove godine vožnja na više dionica Istarskog ipsilona skuplja je za kunu, potvrdio je Glasu Istre koncesionar Bina Istra. Direktor Bina Istre Christian Santaleza poskupljenje je pulskom dnevniku obrazložio potrebom da se cestarine usklade s inflacijom od 1,6 posto te financiranjem predstojećih investicija.

- Povećanje prihoda od cestarine je preduvjet za ulaganja i završetak punog profila Istarskog ipsilona, posebice druge cijevi tunela Učka – izjavio je Santaleza. Naveo je kako se nove cijene odnose na dulje dionice Istarskog ipsilona, dok cijene većine kraćih dionica, kaže, nisu dirane u interesu redovnih korisnika koji se njima voze na posao ili na školovanje.

- S obzirom na otežanu gospodarsku situaciju, odlučili smo da cijena prolaza kroz tunel Učku za prvu skupinu vozila ostaje ista. I dalje pazimo da naše cijene po kilometru budu u skladu sa cijenama koje se naplaćuju na ostalim mrežama autoceste u Hrvatskoj – poručio je direktor Bina Istre za Glas Istre.

Najavljujući investicije u infrastrukturu čiji je koncesionar Bina Istra, Santaleza je pojasnio da se radi o izgradnji punog profila autoceste na dionici Rogovići-tunel Učka i pripremama za dovršetak punog profila Istarskog ipsilona i druge cijevi tunela Učka. Ustvrdio je kako cijene cestarina u zemlji opterećuju državne subvencije dijelu koncesionara koje se, upozorio je Santaleza, u konačnici prenose na porezne obveznike.

Prema podacima Nezavisnog cestarskog sindikata, srednja vrijednost cestarine koju naplaćuje državni HAC-ONC na autocestama koje ima u koncesiji je 57 lipa po kilometru, dok je isti pokazatelj za Binu Istru 78 lipa po kilometru, a za koncesionara Autocesta Zagreb-Macelj 81 lipa. Pritom je NCS analizirao, u slučaju Bine Istre, dionice Umag-Pula i Tunel Učka-Baderna.

Srednja vrijednost naplaćene cestarine u Hrvatskoj, navodi NCS, je 64 lipe po kilometru što hrvatske autoceste, prema toj računici, ne svrstava u red skupljih u Europi kada se radi o sustavu naplate bez vinjeta.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
31. svibanj 2025 02:06