KRIVOTVORENI PROIZVODI

Amazon na tržište pustio 400 tisuća opasnih proizvoda: Zapaljive dječje pidžame, sušila za kosu koja uzrokuju strujni udar...

Nakon godina rasprava američko regulatorno tijelo jednoglasno je izglasao kako je Amazon zakonski odgovoran za neispravne proizvode na tržištu

Ilustracija

 Alex Ruhl/alamy/alamy/profimedia/

Amazon nije na odgovarajući način upozorio više od 300 tisuća kupaca na ozbiljne rizike proizvoda koje su prodavane putem njihove platforme. Naime, Američka komisija za sigurnost potrošačkih proizvoda (CPSC) tvrdi kako je oko 400 tisuća proizvoda,koje su treće strane posljednjih nekoliko godina prodavale putem Amazona, neispravno i opasno, prenijeli su američki portali.

O kojim je sve proizvodima riječ i jesu li se našli i na tržištima izvan SAD-a nije poznato, no uglavnom se radi o krivotvorenim brendovima, čiju autentičnost Amazon nije provjeravao.

Budući da je CPSC je jednoglasno izglasao kako je Amazon zakonski odgovoran za neispravne proizvode prodavača trećih strana koji su se pojavili na tržištu, Amazon će sada morati izraditi plan kako bi opasne proizvode što prije uklonili s tržišta. Ti opasni proizvodi uključuju zapaljive dječje pidžame, neispravne detektore ugljičnog monoksida i nesigurna sušila za kosu koja bi potencijalno mogla uzrokovati strujni udar.

Umjesto da povuku proizvode koji su se prodavali između 2018. i 2021., Amazon je kupcima poslao poruke za koje je CPSC rekao da "umanjuju ozbiljnost" opasnosti.

U tim porukama—"unatoč konačnom testiranju da su proizvodi opasni" od strane CPSC-a—Amazon je samo upozorio kupce da proizvodi "možda neće zadovoljiti" savezne sigurnosne standarde i da tek "potencijalno" predstavljaju rizik od "ozljeda od opeklina za djecu," " strujnog udara” ili “izloženost opasnim razinama ugljičnog monoksida”, stoji u objašnjenju.

Praksa je da se od distributera zahtjeva da izričito koristi riječ "opoziv" kada šalje ovakve poruka, što je Amazon izbjegavao. Umjesto toga, Amazon je odlučio koristiti puno manje alarmantne poruke tipa i prepustio je kupcima da unište proizvode i pritom izričito ih je obeshrabrio od vraćanja. Gigant e-trgovine također je svakom pogođenom kupcu dao darovnu karticu, bez traženja dokaza o uništenju opasnog proizvoda, a što bi se trebalo zahtijevati na temelju američkog zakona osiguranja javne sigurnosti.

Nadalje, Amazonove poruke nisu sadržavale fotografije neispravnih proizvoda, kao što je propisano zakonom, Povjerenstvo je otkrilo da se Amazon "nije potrudio" pratiti koliko je artikala uništeno ili čak izvršiti minimalno praćenje "broja poruka koje su kupci primili".

Glasnogovornik Amazona rekao je kako se korporacija planira žaliti na presudu.

- Razočarani smo odlukom CPSC-a. Planiramo potražiti pravdu na sudu - poručuju.

Amazon godinama tvrdi da nije dužan izdati opoziv neispravnih proizvoda, jer se, kako tvrde u korporaciji, nije zakonski smatrao distributerom prema Zakonu o sigurnosti potrošačkih proizvoda (CPSA). Komisiju, međutim, nije uvjerio Amazonov argument da je on samo "logistički pružatelj usluga" za prodavače treće strane. CPSC je zaključio kako je upravo Amazon taj koji kontrolira cijeli proces prodaje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 09:13