Mislav Vučić, izvršni direktor JGL-a

Agilnost kao strategija, a vizija kao kompas

Ono što nas istinski definira nije samo rast, nego način na koji do njega dolazimo. Mi ne gradimo na optimizmu, nego na podacima

Mislav Vučić, izvršni direktor JGL-a

 DARKO TOMAS/CROPIX

Pandemija covida, koje se nerado sjećamo, uvela je u svakodnevni govor sintagmu “novo normalno”. Od tada se tom pojmu pripisuju brojne društvene, političke i ekonomske pojave koje oblikuju našu svakodnevicu. U poslovnom svijetu ova je sintagma postala prilično precizan opis stvarnosti u kojoj živimo i radimo, a godina za nama bila je upravo savršeni primjer. Imali smo stare i nove ratove, milijarde ljudi izlazile su na izbore, geopolitičke napetosti, trgovinske ratove, ogromnu inflaciju i još puno ozbiljnih izazova. Sve je to oblikovalo poslovno okruženje u kojem se mnoge odluke moraju donositi bez jasne slike strateškog okvira jer je postalo potpuno normalno očekivati da neka pravila već sutra više neće vrijediti. Možemo reći da su šokovi, neizvjesnost i promjene postali uobičajeno, gotovo normalno stanje.

Farmaceutska industrija, u kojoj je JGL već godinama globalno konkurentan i natječe se s velikim igračima, dodatno je izložena regulatornim pritiscima i rastućim očekivanjima, od kvalitete i dostupnosti terapije do nižih cijena i odgovornog upravljanja resursima. Na globalnoj razini vidimo jačanje konkurencije iz Azije, golem pritisak na cijene lijekova te sve kompleksnije procedure odobravanja i nadzora. U isto vrijeme, tehnologija se razvija brže nego što ju regulativa stiže pratiti. Umjetna inteligencija, personalizirana medicina, digitalna rješenja - sve to otvara nove mogućnosti, ali i traži nova pravila.

Na razini Europske unije, čija pravila direktno oblikuju naše poslovanje, suočeni smo s općim trendom: sve je više regulacije, a sve manje strateške vizije. Farmaceutska industrija u Europi godinama upozorava na gubitak konkurentnosti u odnosu na SAD i Aziju, ali sistemski odgovori na to pitanje još su uvijek spori i nedovoljno usklađeni. Umjesto da se stvara okvir koji potiče inovaciju, sve češće imamo dojam da se inovacija mora mačem probijati kroz džunglu administracije.

U našem regionalnom i lokalnom kontekstu izazovi nisu ništa manji. Zdravstveni sustavi su pod pritiskom - financijskim i organizacijskim. Očekuje se dostupnost terapija, ali i njihova pristupačnost. Traže se brza rješenja, ali s dugoročnim učinkom. U takvom okruženju biti proizvođač i partner zdravstvenim sustavima znači stalno balansirati između učinkovitosti i održivosti.

I sad dolazimo do glavnog pitanja: kako uspješno poslovati u takvim vremenima i tom kontekstu?

U slučaju JGL-a, odgovor na to pitanje nije došao preko noći. U njega je utkana vizija stvorena prije više od tri desetljeća i kultura koja počiva na znanju, odgovornosti i brzini. Pojednostavljeno, mogli bismo reći: agilnost kao strategija, a vizija kao kompas.

U posljednje četiri godine udvostručili smo poslovanje. To je činjenica. Ali ono što nas istinski definira nije samo rast, nego način na koji do njega dolazimo. Mi ne gradimo na optimizmu, nego na podacima. Ne planiramo za idealne uvjete, nego za stvarne okolnosti. Ne čekamo povoljan trenutak, nego ga stvaramo. Agilnost nam nije floskula, već strategija na kojoj se temelji naš model odlučivanja. Vizija, s druge strane, nije nešto uokvireno na zidu, nego smjer koji nam pomaže razlikovati bitno od onoga što je prolazni trend. U dinamičnom i često nepredvidljivom okruženju upravo ta kombinacija operativne prilagodljivosti i strateške dosljednosti omogućila nam je da nastavimo uspješno poslovati. Ulagali smo velika sredstva u istraživanje i razvoj, u proizvodne kapacitete, u digitalizaciju i u ljude. Gradili smo da bismo dugoročno mogli još brže i održivije rasti.

Rezultati su ono što na kraju potvrđuje strategiju, način rada i otpornost sustava, a naš rezultat je konkretan. To nije posljedica jednog velikog poteza, već kumulativni učinak stotine malih, svakodnevnih odluka donesenih u jasnom smjeru, s jasnom vizijom. U složenoj, ponekad zbunjujućoj stvarnosti uspjeli smo se prilagođavati i isporučivati ono zbog čega JGL postoji: inovativne, kvalitetne, pouzdane proizvode koji čine razliku u svakodnevnom životu pacijenata. I to ne na jednom tržištu. Danas smo prisutni na više od 60 njih. Rastemo i kao brend, i kao pouzdan partner u B2B suradnjama. Taj segment našeg poslovanja pokazao je izniman potencijal, upravo zato što počiva na onome u čemu smo dokazano snažni: znanje, fleksibilnost, pouzdanost i kvaliteta bez kompromisa.

A da bismo mogli nastaviti tim putem, ulaganja nisu stala. Dapače, nedavno smo predstavili EDUC - interni edukacijski centar koncipiran poput vrhunskog proizvodnog pogona. No, ono što se u njemu “proizvodi” nisu lijekovi, nego ljudi: kompetentni, odgovorni, spremni za izazove koje donosi farmaceutska industrija budućnosti. EDUC se nastavlja na ono što već desetljećima gradimo sa Sveučilištem u Rijeci, od podrške osnivanju Farmaceutskog fakulteta, do statusa nastavne baze. Sve su to djelići mozaika koji slažu odgovor na izazove današnjeg doba, s time da je u centru mozaika naš najvrjedniji resurs, a to su ljudi. Njihova znanja, integritet, inicijative i predanost temelj su svake naše odluke i svakog našeg iskoraka. Zato nastavljamo ulagati u njihov razvoj jer znamo da znanje nije trošak, već ključan resurs.

Kada tako sustavno kompaniju gradiš iznutra, to bude prepoznato i izvana. Prošlogodišnje izdanje naših održivih obveznica to je potvrdilo - interes je bio višestruko veći od planiranog iznosa, a ulagači su jasno rekli da vjeruju u naš način razmišljanja, strategiju i dugoročnu orijentaciju. To povjerenje - tržišta, partnera, zajednice - nam je najvažniji pokazatelj da nastavimo u istom smjeru agilno, hrabro i ambiciozno.

U vremenima kada je promjena jedina konstanta, važno je znati prilagoditi se brzo, pametno i odlučno, ali je jednako važno znati kamo ideš i zašto to radiš. Upravo zato - agilnost kao strategija, a vizija kao kompas. To je put kojim nastavljamo. I vjerujemo u njega jer vjerujemo u ljude koji ga grade.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. lipanj 2025 14:10