Niži troškovi

A1 Hrvatska s porastom operativne dobiti na 67,1 milijun eura

 Boris Kovačev / CROPIX

Tvrtka A1 Hrvatska je u prvom polugodištu ostvarila porast operativne dobiti (EBITDA) na 67,1 milijun eura ili za 0,8 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, doznaje se iz A1, na čije se poslovanje kao i kod drugih, odrazila pandemija i lockdown.

Rast EBITDA-a ostvaren je uslijed nižih troškova i unatoč padu ukupnog prihoda od 3,9 posto.

Konsolidirane financijske rezultate za A1 Hrvatsku objavila je matična Telekom Austria Grupa u utorak navečer u Beču.

Kako navode iz A1, na rezultate je u prvih šest mjeseci djelomično utjecala pandemija covida 19, jer su pritisak na telekomunikacijsko tržište i maloprodaju, kao i mjere tijekom zatvaranja (lockdowna) u određenoj mjeri oblikovale pokazatelje poslovanja, što se vidi na nižim stopama rasta prihoda i slabijoj naplati.

Za pad ukupnog prihoda od 3,9 posto, na 200,4 milijuna eura u odnosu na prvu polovicu 2019. godine, napominju da je posljedica manjeg broja posjetitelja u roamingu (zbog izostanka turističkog prometa op.a.), kao i nižih prihoda od opreme te pogoršanja tržišnih trendova uzrokovanih pandemijom, pogotovo u drugom tromjesečju.

Zbog tih okolnosti, a potom i odgođene aukcije za 5G spektar, A1 je smanjio ulaganja u odnosu na prvo polugodište 2019. godine za 40,3 posto, na 27,7 milijuna eura.

U fiksnom segmentu broj korisnika pao je za 3,9 posto, dok je u mobilnom povećan ostvareno povećanje od 6,6 posto ukupnog broja mobilnih korisnika na ugovornoj obvezi, odnosno stalnog prelaska s prepaida (bon) na postpaid (pretpata) te potražnjom za Homebox rješenjem.

"Izvanredne okolnosti nastale pandemijom usporile su ekonomske aktivnosti, a kompanije u Hrvatskoj suočavaju se s padom prodaje, nižim prihodima i problemima sa solventnošću. Dodatno, na naše poslovanje značajno utječe manji broj turista, posebno na prihode od roaming usluga za više od 50 posto", kaže predsjednik Uprave A1 Hrvatska Jiří Dvorjančanský.

Podsjeća na važnost digitalne transformacije poslovanja, što im je, kako naglašava, tijekom krize omogućilo da se novonastalim okolnostima prilagode brže i jednostavnije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. prosinac 2024 18:03