Poslovni rezultati

HT lani uprihodio 7,7 milijardi kuna: 'Nećemo stati dok svi u Hrvatskoj ne budu povezani'

HT je prošle godine uložio 1,9 milijardi kuna u infrastrukturu i razvoj inovativnih usluga, odnosno 4,1 posto više nego 2018.
Kostas Nebis, predsjednik uprave Hrvatskog Telekoma
 Boris Kovacev / CROPIX

Hrvatski Telekom (HT) lani je ostvario neto prihod od 7,7 milijardi kuna, što je jedan posto manje nego što je uprihodio godinu ranije. Vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj u 2019. je zabilježio EBIDTA-u od 2,9 milijardi kuna te je 4,1 posto niža u odnosu na isto razdoblje 2018., što je, kako su priopćili iz kompanije, posljedica povećanih materijalnih i roaming troškova te troškova osoblja.

Uz to, HT je prošle godine uložio 1,9 milijardi kuna u infrastrukturu i razvoj inovativnih usluga, odnosno 4,1 posto više nego 2018. Preciznije, riječ je o ulaganjima u mobilnu i fiksnu širokopojasnu mrežu s ciljem osiguranja dostupnosti tehnologije u svakom kutku Hrvatske.

U sklopu toga krajem 2019. završena je modernizacija radijske pristupne mreže koja je, osim što je poboljšala performanse 4G-a, osigurala preduvjete za uspješno uvođenje 5G mreže. Probna 5G mreža već je integrirana u stvarno mrežno okruženje. HT je prvi na hrvatskom tržištu instalirao testnu 5G baznu postaju u Samoboru, a nakon toga je instalirao još nekoliko testnih 5G lokacija diljem zemlje. Lani je ukupno implementirano 19 baznih postala, a uspostavljena mreža ove će godine biti iskorištena za testiranje i pokazivanje praktičnih koristi 5G-a.

Usto, Hrvatski Telekom pokrio je više od 60 posto kućanstava tehnologijama koje omogućuju brzine preko 30 Mbit/s, od čega gotovo 25 posto tehnologijama koje omogućuju brzinu veću od 100 Mbit/s.

Tim je ulaganjima i proaktivnim pristupom taj teleoperater smanjio broj korisničkih pritužbi i neproduktivnih poziva agentima pozivnih centara za 22 posto, javljaju iz kompanije te tvrde kako su istovremeno smanjili broj tehničkih grešaka.

Korisničko iskustvo poboljšano je i zahvaljujući aplikaciji Moj Telekom kojom se služi 32 posto HT-ovih korisnika koji tako dobivaju detaljan pregled svih telekomunikacijskih usluga i potrošnje u fiksnoj i mobilnoj mreži, omogućeno im je plaćanje računa, jednostavna aktivacija e-računa i upravljanje tarifama i opcijama te im je pružen pregled dostupnosti interneta putem interaktivne karte.

- Kao najveći privatni investitor u digitalizaciju Hrvatske, uložili smo dosad najviši iznos kapitalnih ulaganja u zadnjih 10 godina, uz stalnu transformaciju prihoda od usluga, uz porast korisničke baze širokopojasnog pristupa i TV-a te povećavajući prosječan prihod po korisniku mobilnih usluga, nudeći korisnicima “više za više”. Ulaganje u našu mobilnu mrežu omogućilo nam je da trostruko povećamo kapacitet mreže i povećamo brzinu za korisnike za 75% u odnosu na status prije modernizacije. Omogućili smo dostupnost usluga 4G mobilne mreže na cijelom području Hrvatske, te smo na taj način stvorili infrastrukturne preduvjete za ruralni razvoj, kao i omogućili dostatan kapacitet tijekom turističke sezone. Osim toga, nova modernizirana oprema je spremna za 5G. Ponosan sam i na Partnerske sporazume koje smo sklopili s lokalnom i regionalnom samoupravom, kojima smo se obvezali izgraditi optiku za 135.000 korisnika diljem Hrvatske – komentirao je nerevidirane poslovne rezultate za prošlu godinu Kostas Nebis, predsjednik Uprave HT-a, dodajući kako sve navedeno "predstavlja ključnu osnovu za povezivanje svakog Hrvata s prilikama koje pruža digitalizacija" te je obećao da "neće stati dokle god svi u Hrvatskoj ne budu povezani".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 09:07