Operacionalizacija suradnje

3. maj i MKM Yachts potpisali ugovor o 10-godišnjoj potkoncesiji i suradnji

Brodogradilište 3. maj
 Matija Djanjesic / CROPIX

Predstavnici Brodogradilišta 3. maj i MKM Yachtsa, tvrtke koja posluje u sklopu australske Scenic Grupe, potpisali su u četvrtak ugovor kojim 3. maj daje MKM Yachtsu 10-godišnju potkoncesiju na dijelu pomorskog dobra u luci posebne namjene, odnosno potkoncesiju na dijelu tog riječkog brodogradilišta.

Uz ugovor o potkoncesiji, obje strane potpisale su u četvrtak i ugovor o 10-godišnjoj poslovnoj suradnji.

Riječ je o operacionalizaciji dogovorene suradnje s australskom Scenic Grupom, koja u riječkom brodogradilištu gradi prvi, a planira izgradnju još 4 luksuzna putnička broda za kružnja putovanja, ukupne vrijednosti 860 milijuna eura.

Potkoncesiju je zatražio 3. maj, a Vlada je dala suglasnost da se MKM Yachtsu izda potkoncesija na 21.493 četvorna metra površine, na rok od 10 godina, s potkoncesijskom naknadom jednakoj koncesijskoj.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković prigodom potpisivanja ugovora istaknuo je da je Vlada u lipnju dala suglasnost kako bi se danas mogao potpisati ugovor o potkoncesiji za dio 3. maja, čime bi na dvije lokacije imali dva brodogradilišta, međusobno povezana. To je još jedna u nizu pozitivnih odluka, koju je u posljednjih godinu dana donijela Vlada, kako bi 3. maj oživio, funkcionirao i napredovao, dodao je.

"Preostaju nam još jamstva, koja treba izdati. Vlada je dala zaključak i namjeru da će to učiniti tako da nas to očekuje vrlo brzo, da se izdaju i ta jamstva, kako bi i proizvodnja i 3. maj išli pozitivnim putem", naveo je Butković. Na novinarsko pitanje kada će državna jamstva biti izdana, odgovorio je "iza izbora, sigurno."

Direktor 3. maja Edi Kučan rekao je da su potpisani ugovori s tvrtkom s kojom će se sljedećih godina zajedno razvijati niša putničkih polarnih brodova. "Na lokalitetu 3. maja sada ćemo praktički imati dva brodogradilišta, koja će biti međusobno intenzivno povezana i koja će koristiti sve raspoložive resurse s ciljem da troškovi budu minimalni, da oba budu konkurentna na svjetskom tržištu," kazao je.

Kučan je pojasnio da je u vezi s potkoncesijom riječ o dijelu opremnog bazena, vezu 2 i 3 te da su financijski uvjeti, odnosno koncesijska naknada isti kao i u koncesiji. Dodao je da je u stečaju Uljanik Grupe 3. maju ostao dio prostora, koji se također nastoji komercijalizirati upravo potkoncesijskim ugovorima, kako bi se smanjili troškovi.

Direktor MKM Yachtsa Saša Čokljat ocijenio je da je napravljen važan korak za nastavak gradnje Scenicove flote. Naglasio je da je za takve projekte važna potpora Vlade i lokalne samouprave, zahvalivši svima. Na novinarski upit, rekao je da polaganje kobilice za prvi od pet polarnih kruzera ovisi o zatvaranju financijske konstrukcije broda.

Scenic Grupa, odnosno njezina tvrtka PEC Limited, brod sličnih karakteristika, luksuzni polarni kruzer "Scenic Eclipse", već je gradila u pulskom Uljaniku u stečaju. Taj brod je uspješno završen, plovio je diljem svijeta, a sada je na vezu u riječkoj luci zbog pandemije Covida-19.

Vlada je u lipnju usvojila zaključak kojim je iskazala spremnost za uključivanje u proces izdavanja državnih jamstava za Brodotrogir Cruise, Uljanik Brodogradnju 1856 i MKM Yachts.

U zahtjevu za izdavanje državnog jamstva za izgradnju broda koji je ugovorilo društvo MKM Yachts iz Rijeke s kupcem PEC 2 LIMITED iz Malte riječ je o osiguranju kredita u ukupnom iznosu malo većem od 100 milijuna eura, koje pokriva 80 posto kreditnog zaduženja, odnosno 80,13 milijuna eura. Takvo državno jamstvo neće se smatrati nedozvoljenom državno potporom, a aktiviralo bi se po fazama, tako da maksimalna izloženost sredstava iz kredita za koji jamči RH niti u jednoj fazi gradnje broda ne smije prijeći relevantni iznos od maksimalno 64 posto izloženosti do kraja 2021. godine, nakon čega izloženost RH treba pasti na maksimalnih 48 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 17:02