Iskorak

Fincantieri poslao upit za strateško partnerstvo s riječkim 3. majem

Rade na stabilizaciji poslovanja Prepreka realizaciji pregovora, doznajemo, činjenica je da je prvi navoz zauzet Novogradnjom 514
Edi Kučan, predsjednik Uprave 3. maja
 Matija Djanjesic Edi Kučan, predsjednik Uprave 3. maja / CROPIX

Talijansko brodogradilište Fincantieri zainteresirano je za stratešku suradnju s riječkim 3. majem. Tu informaciju nije nam htio ni potvrditi niti opovrgnuti Edi Kučan, predsjednik Uprave 3. maja. Ugovor o strateškoj suradnji, kako doznajemo, već bi bio potpisan da 3. maj ima slobodnog prostora.

Glavna prepreka realizaciji pregovora, kako doznajemo, tehničke je naravi. Najvredniji dio brodogradilišta, odnosno prvi navoz, zauzet je brodom Novogradnja 514.

Suradnja

Riječ je o brodu za prijevoz automobila, koji je otprilike 80 posto gotov, i za koji ne treba puno novca da bi ga porinuli u more i tako oslobodili prostor.

Iako su se suradnja i strateško partnerstvo više puta spominjali u prošlosti, navodno je sada stigao ozbiljan upit za partnerstvo, nakon isporuke sekcija izgrađenih u 3. maju za talijanskog naručitelja, koje su posredno završile u Fincantieriju. Procijenjeno je kako ne treba veliki novac za micanje Novogradnje 514 s navoza, no mora se računovodstveno i knjigovodstveno provesti kroz stečajnu masu Uljanika, jer radi se o Uljanikovoj novogradnji.

Ako se to provede, kako kažu upućeni u situaciju, to bi bio jedan od ozbiljnijih iskoraka prema stabilizaciji poslovanja, i svakako bi u ovom trenutku puno značio 3. maju.

U svakom slučaju, Uprava 3. maja, na čelu s predsjednikom Edijem Kučanom, o tome će imati priliku razgovarati s državnim vrhom, već idući tjedan, kada je planirana svečana primopredaje Novogradnje 733 - samoiskrcavajućeg broda za rasute terete za kanadskog naručitelja Algomu.

Tanker za Španjolce

- I uz kašnjenje u početku od mjesec i pol, i uza sve probleme s koronavirusom, brod smo uspjeli dovršiti na vrijeme i u zadanim troškovima i u roku - ističe Edi Kučan.

Također, 3. maj ima ugovor o gradnji kemijskog tankera nosivosti 50.000 tona dtw-Novogradnju 723, za španjolskog naručitelja Marflet Marine. Radi se o brodu Santiago, koji je drugi od dva tankera istih karakteristika, duljine 183, širine 32 metra, nosivosti 50.000 tona. Prvi takav završen je i isporučen španjolskom naručitelju.

- Nakon dovršetka broda za Algomu prebacujemo radnike na gradnju kemijskog tankera i intenzivno počinjemo s radom. On bi trebao biti dovršen do polovice srpnja iduće godine, što je izazovno jer zbog četverogodišnjeg stajanja brod ima neka oštećenja i habanja - pojašnjava Kučan.

U 3. maju angažirani su i na gradnji polarnog kruzera ili Novogradnje 734, koji grade za tvrtku PEC 2 LIMITED Malta, odnosno za njihovu tvrtku MKM Yachts Rijeka, koja je naručitelj broda i potkoncesionar na dijelu prostora na kojem je 3 maj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. studeni 2024 21:00