Nastavak rasta potrošnje

Promet u maloprodaji u siječnju veći 4,3 posto nego prije godinu dana

I dalje je vidljiva usmjerenost kupaca na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba, upozoravaju analitičari Raiffeisena
Zimsko sniženje u zagrebačkim trgovinama
 Goran Mehkek / CROPIX
I dalje je vidljiva usmjerenost kupaca na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba, upozoravaju analitičari Raiffeisena

Oporavak potražnje u Hrvatskoj nastavljen je i u ovoj godini. Kako pokazuju podaci državne statistike, promet u trgovini na malo u siječnju je porastao 4,3 posto na godišnjoj, odnosno jedan posto na mjesečnoj razini.

Nastavak godišnjih stopa rasta u siječnju podržan je, ocjenjuju analitičari Raiffeisena, rastom maloprodaje u sedam trgovačkih struka, koje ukupno čine čak 87 posto ostvarenog prometa. Najveći utjecaj na godišnji rast prometa u maloprodaji imao je rast prometa u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno živežnim namirnicama, u kojima je ostvaren rast od 4,7 posto, kao i u djelatnosti ljekarni, medicinskih i ortopedskih proizvoda, te kozmetike i toaletnih proizvoda, u kojima je rast prometa iznosio 8,8 posto. S druge strane, u odnosu na siječanj prošle godine zabilježen je pad prometa u specijaliziranim prodavaonicama živežnih namirnica, i to za 0,1 posto, kao i u segmentu računalne opreme, knjiga i novina, te igara i igračaka, kod kojih je zabilježen pad prometa od 1,7 posto, ističu u Raiffeisenu, pozivajući se na podatke DZS-a.

"Uspoređujući strukturu maloprodaje u odnosu na pretkriznu 2008., još uvijek je vidljiva usmjerenost potrošača k zadovoljavanju osnovnih životnih potreba", upozoravaju analitičari Raiffeisena.

Ipak, dodaju, rastući optimizam i povjerenje potrošača ukazuje na nastavak povoljnih kretanja u maloprodaji. Stoga očekuju nastavak rasta osobne potrošnje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
02. srpanj 2025 02:03