Kriza industrije

'Popusti na ekskluzivne proizvode, skraćeno radno vrijeme... Ovo je gore nego 2008.'

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

19.3.2020. u 15:03

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

19.3.2020. u 15:03

A father and his son face a shop window of Swiss watch brand Tissot owned by Swatch group during their trip at the Jungfraujoch, 3500 meters high in the Swiss Alps on August 13, 2018. - Since 1912, the Jungfraujoch has been accessible to tourists by the Jungfraubahn, a railway starting from Interlaken and running partly underground through a tunnel through the Eiger and Moench mountains. (Photo by Fabrice COFFRINI / AFP)
Fabrice COFFRINI / AFP

Izlog s Tissot satovima

Industrija švicarskih satova i ranije je preživjela brojne udarce, no Rolex, Omega i Cartier trenutno se suočavaju s kombinacijom ekonomskih problema, piše Bloomberg. Sektor se taman počeo prilagođavati na pad prodaje uzrokovan političkim prosvjedima na njihovom najvećem tržištu, Hong Kongu, kada je svijet pogodila pandemija koronavirusom.

Nakon Kine, usporavanje ekonomije prelit će se na ostatak svijeta, dok će jaki švicarski franak, rast cijene zlata i zatvaranje dućana dići troškove kompanija kao što su Swatch Group AG i Richemont.

Rolex je svoje pogone u Švicarskoj zatvorio na minimalno 10 dana. Richemont nudi popuste do 49 posto za korištene Cartierove klasične satove tijekom jednotjedne akcije na internetskoj stranici grupaciji Watchfinder. Svi sajmovi satova u Baselu i Ženevi otkazani su. Čak 70 posto Swatchovih radnika radit će skraćeno.

- Prva polovica godine bit će vjerojatno najgora u povijesti industrije luksuznih dobara – rekao je Luca Solca iz Sanford C. Bernsteina. To, naime, ugrožava radna mjesta u proizvodnji satova u kojoj radi 59.000 ljudi. Usto, industrija u velikoj mjeri ovisi o radnicima koji žive s druge strane granice, odnosno u Francuskoj, a oni su zatvoreni u karanteni.

- Ovaj scenarij gori je nego što je bio u 2008., a ni ne vidimo mu spasa koji nije internetska trgovina – smatra Solca.

Izvoz švicarskih satova u veljači je pao najviše u posljednjih osam mjeseci. Pritom je izvoz u Kinu i Hong Kong pao za 52, odnosno 42 posto, a pad će se, kako stvari stoje, nastaviti.

- Poslovanje u Aziji lagano se vraća u normalu, no uobičajenu potrošnju očekujemo tek za nekoliko mjeseci – rekao je Nick Hayek, izvršni direktor Swatcha, kompanije koja je u ovoj godini s Richemontom ukupno izgubila oko trećine svoje vrijednosti.

- Industrija luksuznih dobara u prvom će kvartalu imati preko 30 posto manje prihoda. Potražnja će pasti više nego ikada prije, a jedino je pitanje koliko će to dugo trajati – smatra Rene Weber, analitičar Bank Vontobela.