Bez papira

'Našim kompleksnim komunikacijskim sustavom organizirat će se više od 160 događaja'

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

9.10.2019. u 14:33

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

9.10.2019. u 14:33

Zagreb, 151018.
APIS IT, tj. Agencija za podrsku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama, tvrtka koja je u zajednickom vlasnistvu drzave i Grada Zagreba, a izmedju ostalog bavi se i provjerom ispravnosti lista potpisa raznih referendumskih inicijativa.
Na fotografiji: predsjednik uprave Sasa Bilic.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovačev / CROPIX

Saša Bilić

Agencija za podršku informacijskim sustavima i informacijskim tehnologijama (APIS IT) kreirala je platformu koja će Hrvatskoj omogućiti “bespapirno predsjedanje Vijećem Europske unije”. Od siječnja do lipnja iduće godine, koliko će trajati predsjedanje Hrvatske Vijećem EU, oni će voditi IT koordinaciju svih događanja te pružati stručne tehničke konzultacijske usluge organizaciji predsjedanja, rekao nam je Saša Bilić, predsjednik Uprave APIS-a.

- U razdoblju predsjedanja sve će vijesti, informacije i multimedijalni sadržaji o svim događajima vezanim uz predsjedanje Vijećem biti dostupni na web portalu pod domenom eu2020.hr. No, taj će portal, dostupan svim građanima, zapravo biti vrlo kompleksan informacijsko-komunikacijski sustav jer će se preko njega organizirati više od 160 izuzetno kompleksnih događaja u logističkom, organizacijskom i sigurnosnom smislu - rekao je Bilić.

Tajništvo predsjedanja

Osim za informiranje građana, u prvom će redu služiti djelatnicima Tajništva predsjedanja kao osnovni alat preko kojeg će kreirati i upravljati događajima, a onda i kao akreditacijski sustav za registraciju sudionika. Naime, omogućavat će sigurnosnu provjeru svih sudionika na ulazu u prostore održavanja predsjedanja, i to oblikovanjem identifikacijskih kartica.

- S obzirom na brojnost i strukturu sudionika, koja će vrlo često biti na najvišim dužnosničkim razinama, posebna se pozornost posvetila kibernetičkoj sigurnosti i zaštiti osobnih podataka - istaknuo je Bilić.

Vrijednost cijelog projekta je 8,5 milijuna kuna, kako su nam potvrdili iz APIS-a, a na platformu se upravo implementiraju posljednje funkcionalnosti, nakon čega slijedi niz sigurnosnih testiranja. Tijekom pripremanja projekta, kažu, proveli su detaljna istraživanja o iskustvima ostalih zemalja koje su već predsjedale Vijećem. Između ostalih, stupili su u kontakt s voditeljima projekata IT koordinacije iz Estonije, Austrije te još aktualne predsjedateljice, Finske.

- Analizirali smo njihova pozitivna, ali i negativna iskustva. Također, u stalnom smo kontaktu s kolegama iz Glavnog tajništva Vijeća EU, koji imaju veliko iskustvo u podršci zemljama predsjedateljicama. Neke od zemalja, kako smo doznali, koristile su gotova rješenja i sustave stranih proizvođača, ali mi u APIS-u predsjedanje vidimo kao priliku za promociju hrvatskog IT-ja - kaže Bilić.

Uz projekt IT koordinacije predsjedanja, APIS je uključen i u jedan od najvećih projekata državne uprave, uspostavu Centra dijeljenih usluga, tzv. državni “cloud”. Vrijedan 362 milijuna kuna, od čega je 85 posto sufinancirano sredstvima iz EU fondova, projekt je pred završetkom, postupci nabave su gotovi, a oprema za državni računalni oblak je instalirana, otkriva Bilić. Prve korisnike na CDU će uključiti do kraja godine, a do konca 2023. godine plan je pod jednim krovom objediniti 300 tijela javne uprave.

Državni cloud

Do sada, prema riječima čelnika APIS-a, javna uprava je funkcionirala nepovezano, poput otoka. Svako je ministarstvo i agencija ulagala u vlastitu infrastrukturu i razvoj sustava, a u tom su procesu, napominje, “trošili vrijeme i resurse na stvaranje registara i baza podataka koje na nekom drugom mjestu već postoje”.

- Državni cloud će te razjedinjene otoke povezati u komunikacijskom i informacijskom smislu i na jednome mjestu pružiti potrebnu infrastrukturu za svoje poslovne procese, od elektroničke pošte do sustava za knjigovodstvo i nabavu - ističe.

Državni cloud bi trebao, osim znatnih ušteda za državni proračun, omogućiti lakšu komunikaciju i razmjenu podataka između svih institucija i ministarstava, a time javnu upravu učiniti bržom i efikasnijom.

- Za nas to predstavlja otvaranje novog poglavlja u digitalizaciji javne uprave. Posebno nam je drago i da se uspostava ovog kapitalnog projekta poklopila sa 55. godišnjicom naše tvrtke, a predviđamo da ćemo zahvaljujući pokrenutim investicijskim projektima u ovoj godini ostvariti ukupan prihodovni rast od čak 30 posto - zaključio je Bilić.