Na 2019. godinu APIS IT, vodeća tvrtka u državnoj informacijskoj infrastrukturi, može se osvrnuti s puno razloga za zadovoljstvo: uz završetak dvogodišnjeg investicijskog ciklusa u kojem je potpuno obnovljena infrastruktura, a cjelokupno poslovanje usklađeno s međunarodnim normama kvalitete i sigurnosti, u godini na izmaku pokrenuti su veliki projekti koji će se svakako odraziti na razvoj i funkcioniranje javne uprave tijekom 2020. godine. U odnosu na godinu prije, APIS IT će 2019. zaključiti s rastom prihoda od čak 30 posto, što je potvrda uspješne provedbe tehnološke i kadrovske konsolidacije koji su povećali kapacitete tvrtke za preuzimanje i implementaciju najzahtjevnijih projekata.
Prvi među njima je uspostava Centra dijeljenih usluga, koji po opsegu i vrijednosti predstavlja jedan od najvećih projekata državne uprave. Sam projekt, u kojem je APIS IT partner Ministarstvu uprave, vrijedan je 362 milijuna kuna, od čega se 85 posto sufinancira iz fondova EU, a do 2023. godine obuhvatit će 300 tijela javne uprave. Nakon što su u studenom u rad pušteni prvi servisi Centra dijeljenih usluga, tijekom 2020. godine na infrastrukturu CDU-a priključit će se 120 novih korisnika, odnosno tijela državne uprave ili javne vlasti. Time će u punom smislu zaživjeti ideja državnog clouda, odnosno objedinjavanja informacijske infrastrukture javne uprave pod jednim krovom, gdje će se za sve korisnike usluga CDU-a osigurati horizontalne usluge koje će podržavati njihove osnovne poslovne procese - od elektroničke pošte i kolaboracijske platforme za državne službenike do sustava za knjigovodstvo i nabavu. CDU u APIS IT-u s pravom smatraju novim poglavljem u digitalizaciji javne uprave jer se njegovom uspostavom osigurava transparentan model poslovanja koji pruža infrastrukturnu osnovicu i standardizirane horizontalne usluge s jedne strane, a s druge strane, tamo gdje je riječ o specifičnim poslovima pojedinih tijela donosi standarde za razvoj novih softverskih rješenja.
Drugi projekt koji će obilježiti 2020. godinu je predsjedanje Hrvatske Vijećem EU u kojem je APIS IT-u povjerena uloga IT koordinatora, sa zadaćom da uspostavi web portal kao centralno mjesto za objavu svih informacija i organizaciju događaja tijekom hrvatskog predsjedanja. Informacijsko-komunikacijski sustav koji se uspostavlja sastoji se od nekoliko podsustava pomoću kojih će se organizirati više od 160 događanja koji su u logističkom, organizacijskom i sigurnosnom smislu iznimno zahtjevni. Preko sustava će se omogućiti bespapirno predsjedanje Vijećem EU: od upravljanja događanjima i pozivanja sudionika do preuzimanja svih dokumenata i materijala vezanih za sastanke i skupove. Važna karika je i akreditacijski sustav, koji osim registracijske procedure omogućava oblikovanje identifikacijskih kartica, njihov ispis i sigurnosnu provjeru sudionika.
No, u APIS IT-u za iduću godinu najavljuju i druge strateške projekte, a najveća investicija u povijesti te tvrtke odnosi se na osiguravanje jedinstvenog podatkovnog centra za potrebe tijela javnog sektora koji udovoljava međunarodnom standardu TIER 3. APIS IT će tako kao primarni pružatelj usluga u okviru Centra dijeljenih usluga uspostaviti i trajnu DR lokaciju za potrebe poslovanja te time postati jedini pružatelj informatičkih usluga s najvišom razinom kvalitete i sigurnosti pružanja usluga čime osigurava značajnu komparativnu prednost u IT sektoru.
U fokusu poslovanja i dalje će ostati Porezna i Carinska uprava kao najveći korisnici te unapređenje njihovih informacijskih sustava i razvoj novih usluga koji će poreznim obveznicima i gospodarstvenicima olakšati interakciju i poslovanje. Uspješan primjer takve usluge je plaćanje obveza Poreznoj upravi putem 2D barkoda, što je velikom broju građana, obrtnika i iznajmljivača omogućilo brzo plaćanje paušalnih poreza ili poreza na vozilo.
Za iduću godinu u pripremi je i projekt dječje kartice za Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, kao i nove funkcionalnosti Geoportala i Informacijskog sustava prostornih podataka za Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja. U planu je i suradnja s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta na razvoju okvira informacijskog sustava za podršku odlučivanju koji će omogućiti centralizirano praćenje provedbe i efekata primjene pojedinih gospodarskih mjera, a time bolje planiranje i nadzor u tom sektoru.
Nakon dva projekta iz Europskog socijalnog fonda i Europskog fonda za regionalni razvoj koje APIS IT u ovom proračunskom razdoblju razvija u suradnji s Ministarstvom uprave, tvrtka nastoji stvoriti i dobru početnu poziciju za korištenje fondova EU i u sljedećem sedmogodišnjem programskom razdoblju koje počinje 2021. Budući da se informacije i usluge građanima i tvrtkama uz pomoć tehnologija umjetne inteligencije mogu pružati brže, točnije i učinkovitije nego što se to danas čini u javnoj administraciji, APIS IT će se u predstojećem razdoblju fokusirati na mogućnosti razvoja i primjene umjetne inteligencije kroz programe Obzor Europa i Digitalna Europa. Vodeći računa da je važan preduvjet za veće korištenje tehnologija umjetne inteligencije dostupnost podataka iz javnog sektora, APIS IT već sada ulaže napore u upravljanje podacima, uz osiguravanje zaštite od njihove zloporabe, kao i zaštite privatnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....