Mana ili vrlina

Kratak vodič kroz isprike u radnom okruženju; kada se i kako ispričati svojim kolegama?

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

1.9.2019. u 15:57

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

1.9.2019. u 15:57

Business negotiation, male partners arguing, funny easygoing woman keeping calm in stressing situation, meditating with composed smile, dealing with emotional angry customer, stress management concept, Image: 347235401, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija; poslovni sastanak

Zaboravili ste strateški plan ključnog firminog projekta na stoliću u dnevnoj sobi ili ste zakasnili na sastanak s čelnicima uprave? Možda je vaše izvješće bilo slabije kvalitete ili niste uspjeli isporučiti traženo unutar zadanog roka? Nitko od nas nije savršen – pogreška se sigurno potkrala i najmarljivijim i najodgovornijim zaposlenicima svake tvrtke.

Unatoč tome što je uvijek teško priznati propust, studije su dokazale da su najuspješniji radnici oni koji znaju razlučiti kada i kako se ispričati svojim kolegama, piše Quartz.

Stručnjaci navode da ispriku suradnici rijetko kada interpretiraju kao znak slabosti svojih kolega. Doduše, njihovo prečesto korištenje uistinu može biti shvaćeno kao nedostatak samopouzdanja ili poslovne odgovornosti pojedinaca, ali priznavanje propusta i preuzimanje odgovornosti za njegove posljednice osobine su snažnih lidera. Isprike ne bi smjele biti generičke, već bi se trebale pomno prilagoditi okolnostima koje zahtijevaju.

Jednostavne smjernice

Dajte si vremena

Ako je riječ o velikom propustu, možda bi bilo najbolje da svojim suradnicima i nadređenima date vremena da se 'ohlade'. To bi vrijeme vama moglo poslužiti za pronalazak prikladnog objašnjenja i rješenja nastale situacije.

Nemojte gomilati probleme

Ponudite svoju ispriku što prije te pod svaku cijenu pokušajte izbjeći da vaši suradnici krivo interpretiraju grešku, kao i mogućnost da se situacija 'pomete pod tepih'. Takve se strategije često dokažu kao kontraproduktivne, zato što dolazi do gomilanja problema zbog čega vas netko od suradnika može 'imati na piku'.

Prihvatite svoju odgovornost

Sagledajte problem što objektivnije i osvijestite stupanj vlastite odgovornosti kako biste u svojoj isprici mogli dokazati da ste uistinu svjesni posljedica.

Uzmite u obzir tuđe osjećaje

Iako se ponekad ne slažete s kolegama, važno je da uzmete u obzir i njihove stavove i osjećaje. Možda je kolega zbog vašeg propusta morao duže ostati na poslu, a to mu se možda odrazilo i na privatni život. Razumijevanjem ćete moći situaciju sagledati iz njihove perspektive, čime će vaša isprika djelovati iskrenije, a nesuglasice će se riješiti brže.

Nemojte tražiti isprike

U širokom luku izbjegavajte korištenje 'ali'. Kada god možete, preuzmite odgovornost i priznajte vlastiti propust, a po potrebi elaborirajte zašto i kako je do njega došlo.

Ponudite rješenje

Dajte kolegama do znanja da ste spremni posegnuti za inovativnim metodama kako biste što prije unaprijedili situaciju. Možda je rješenje bolja ili češća komunikacija s nadređenima, ili možda preraspodjela odgovornosti...?

Imajte na umu da se neki propusti trebaju 'u četiri oka'

Iako je uredske trzavice najčešće bolje rješavati transparentno, kako bi se izbjeglo širenje neželjenih tračeva, postoje delikatne situacije koje zahtijevaju razgovor u četiri oka, a važno ih je znati raspoznati.