'Lista želja' poslodavaca

Vještine koje su vam potrebne za radno mjesto 21. stoljeća niste mogli naučiti u školi

U eri koju će obilježiti umjetna inteligencija i robotika, vještine poput kreativnosti imaju dodatnu vrijednost
Ilustracija: Razgovor za posao
 Lyndon Stratford / Alamy / Alamy / Profimedia

Prema rezultatima analize tržišta rada, koju je provela vodeća karijerna platforma LinkedIn, poslodavci od svojih potencijalnih radnika sve češće traže vještine koje nije moguće dobiti uz fakultetsku i srednjoškolsku diplomu, piše MarketWatch.

U 21. stoljeću, eri u kojoj će tržište rada u najvećoj mjeri obilježiti umjetna inteligencija i robotika, nekonvencionalne vještine poput kreativnosti, moći uvjeravanja i emocionalne inteligencije, kompanijama daju jednu dodatnu vrijednost koja ih može istaknuti na tržištu.

Upravo je kreativnost vještina koja se već drugu godinu za redom našla na samome vrhu 'liste želja' poslodavaca na toj karijernoj platformi, zato što vodeći biznismeni smatraju da 'njihove kompanije trebaju ljude koji svakodnevnim izazovima pristupaju na kreativan način'.

No, riječ je o profesionalnim vještinama koje je nemoguće jednostavno testirati na razgovoru za posao.

- Kreativnost radnika svakoj kompaniji ponudi jednu novu dimenziju koja u konačnici unaprijedi njihovu konkurentnost na tržištu – tvrdi Cheryl Palmer, osnivačica firme Call to Career koja se bavi profesionalnom orijentacijom.

Istovremeno, prema podacima Svjetskog gospodarskog foruma, prihodi kreativne industrije posljednjih su se godina i više nego udvostručili. Dobit ostvarena u modnoj, filmskoj i glazbenoj industriji 2002. godine iznosila je 'samo' 208 milijardi dolara, dok je 2015. godine porasla na čak 509 milijardi.

- Kako unaprijediti kreativnost? Tako da pred sebe neprestano stavljate nove izazove – objašnjava karijerna strategistica Carola Zimmerman, dodavši da učenje novih stranih jezika, čitanje knjiga i fizička aktivnost mogu imati blagotvoran učinak na poslovne vještine individualaca koji su spremni na osobni rast.

Moć uvjeravanja na drugom je mjestu 'liste želja' poslodavaca globaliziranog svijeta. “Menadžeri cijene kandidate koji mogu objasniti onaj 'zašto', jer se proizvodi često ne prodaju zahvaljujući isključivo svojoj kvaliteti, već im treba dodatni poticaj na tržištu” piše.

Pet vještina koje poslodavci 21. stoljeća traže:

1. Kreativnost

2. Moć uvjeravanja

3. Suradnja i timski duh

4. Sposobnost prilagodbe

5. Emocionalna inteligencija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 20:33