Podaci AZTN-a

Trgovinama i lani rastao prihod: najveći rast ostvario Spar, slijede ga Lidl i Konzum

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

25.7.2019. u 9:25

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

25.7.2019. u 9:25

SPAR

SPAR supermarket na zagrebačkoj Knežiji

Prihodi iz trgovine na malo u Hrvatskoj zabilježili su nominalni rast od 2,5 milijardi kuna u odnosu na 2017. godinu, a najveći rast ostvario je Spar, slijede ga  Lidl, Konzum, Tommy, Mlin i pekare, Studenac, Plodine, NTL, Boso i La-vor trade, pokazuju podaci istraživanja AZTN-a. U promatranoj 2018. godini ukupno 34 poduzetnika bilježi rast prihoda u trgovini na malo mješovitom robom u odnosu na prethodnu godinu, dok ostali trgovci bilježe pad prihoda.

Pregled tržišta po gradovima

Rast prihoda najviše je izražen u Zagrebu, nešto više od 500 milijuna kuna, zatim u Splitu gdje je zabilježen rast od iznosi 97 milijuna kuna, dok je u Osijeku ostvaren rast do 31 milijuna kuna te najmanje u Rijeci od 20 milijuna kuna.

U Gradu Zagrebu ostvaren je prihod iz maloprodaje u iznosu od 6,9 milijardi kuna. Usporedbe radi, u 2017. ukupno ostvareni prihod iznosio je 6,4 milijardi kuna. Nominalni rast prihoda koji su ostvarili svi trgovci iz uzorka u Gradu Zagrebu iznosi nešto više od 500 milijuna kuna i to je ujedno najveći nominalni rast po pojedinom regionalnom tržištu.

U Gradu Zagrebu vodeću poziciju i dalje drži Konzum unatoč smanjenje tržišnog udjela. Na drugoj poziciji je i dalje Spar, dok je na trećoj i dalje ostao Kaufland.  Što se tiče stanja u ostalim većim hrvatskim gradovima istraživanje za 2018. pokazalo je kako je Tommy u Splitu zadržao prvu poziciju, dok se na drugoj poziciji dogodila izmjena, Spar prestigao Konzum. U Rijeci su Plodine i dalje lider, a Spar je sa sedmog došao na treću poziciju. U Osijeku je Konzum i dalje najveći trgovac na malo, uz blagi pad tržišnog udjela, Spar je ostao na drugoj poziciji, dok je Lidl s četvrte pozicije došao na treću poziciju, na kojoj je u 2017. bila druga članica Schwarz grupe, Kaufland.

S druge pak strane Tommy je preuzeo vodeću poziciju u Šibensko-kninskoj županiji, a Konzum se vratio na prvu poziciju u Ličkosenjskoj županiji.