Opasni trend

Proizvođač popularnih e-cigareta pod salvom kritika: Navlače mlade na ovisnost o nikotinu

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

12.8.2018. u 16:40

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

12.8.2018. u 16:40

A selection of the popular Juul brand vaping supplies on display in the window of a vaping store in New York on Sunday, May 13, 2018. (Â, Image: 371659099, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, SIPA USA
Profimedia, SIPA USA

Ilustracija: Juul e-cigarete

Kalifornijska tvrtka Juul, najpoznatiji svjetski proizvođač e-cigareta našao se pod napadom američke organizacije protiv pušenja Truth Initiative da svojim suptilnim marketingom cilja mlađe skupine i uzrokuju vrlo ranu ovisnost o nikotinu.

Deklarativno, tvrtka za e-cigarete ima isti cilj kao i Truth Initiative, a to je da pušačima pomogne u prestanku pušenja cigareta. Međutim, predsjednica anti-pušačke organizacije Robin Koval smatra da su napori Juula neiskreni.

- Činjenica da se u Juulu sada čude kako to mladi koriste njihove naprave, čini mi se pomalo neiskreno – kazala je.

U analizi portala Vox, Juul je ciljanim, sugestivnim marketingom i uglađenim dizajnom nastojao pridobiti mlađu klijentelu, tinejdžere i mlade ispod 25 godina. Iskoristili su činjenicu da reklamiranje za e-cigarete nije zabranjeno, što je slučaj za obične cigarete i duhan, i u šarene naslovnice koje propagiraju putovanja, mladost, opuštanje, slobodu i seksepil upakirali i svoj uređaj. Sada među mlađom populacijom uživaju gotovo pa status iPhonea, piše Mashable. Twitter, Instagram i Snapchat prepuni su #Juul referenci, kao i slika i videa na kojima tinejdžeri “juuliraju” (Juul pokušava smoking ili vaping zamijeniti s “juuling”).

Dodatna privlačnost Juula, ali i ono što dijeli s Appleom, jest i uglađeni dizajn. Za razliku od konkurencije koja pokušava pružiti što veću bateriju i zapremninu tekućine pa “vape” uređaji izgledaju pomalo nespretno, Juulove napravice izgleda kao USB, praktične su i nije potrebno neprestano dolijevati tekućinu, već se samo promijeni tzv. JUULPad, patrona s tekućinom.

 

Ono što je problematično jest to što Juulove patrone sadrže nekoliko puta veću razinu nikotina od ostalih proizvođača, otkriva Vox. Prosječna je razina nikotina u tekućinama između 6 i 30 miligrama po mililitru “vape” tekućine. U Juulu je to 60 miligrama. Budući da je u Europskoj uniji dozvoljena razina 20 miligrama nikotina, Juul je još uvijek zabranjen na našim prostorima, iako uskoro planiraju širenje na tržište Velike Britanije. U SAD-u takva regulacija ne postoji.

Ta razina nikotina, veća nego i u cijeloj kutiji cigareta, ohrabrila je teorije, koje zastupa i Truth Initiative, da je Juulova agenda što prije i što brže navući mlade na nikotin i tako ih “spasiti od opasnog pušenja cigareta”.

No te optužbe, zasad barem, vrlo malo štete statusu Juula koji uživa među mladima, ali i njegovom poslovanju. Tvrtka osnovan 2015., u samo tri godine zagospodarila je tržištem e-cigareta u SAD-u, a prema procjenama Bloomberga sada vrijedi i više od 15 milijardi dolara. U lipnju su uspjeli privući i investicije u iznosu od 1,2 milijarde dolara.