Bum potrošnje

Od početka SP-a Hrvati pojeli pet milijuna ćevapa, a krumpir se vadi ranije jer fali čipsa

'Kada Hrvatska pobjedi, pije se i jede više pa nam zasad ide odlično', kažu ugostitelji
 Hanza Media

Teško je zamisliti kino bez kokica, baš kao i gledanje nogometne utakmice bez piva i grickalica. Ili kobasica i ćevapa. U 15-ak dana, otkako je počelo Svjetsko nogometno prvenstvo, pojelo se ćevapa više nego što Hrvatska ima stanovnika - više od pet milijuna, prema podacima PIK Vrbovca.

Isto tako prodalo se oko 730 tisuća grill kobasica te tvrtke - Debrecinka, Roštiljka, Grill Classic, Grill Pikant i Grill Mix - što je čak 50 posto više nego lani u isto vrijeme. Iz grupacije Pivac bilježe oko 10 posto veću prodaju u odnosu na isto razdoblje lani, a vjeruju da je razlog tome i činjenica da je dobar roštilj savršen dodatak užarenoj navijačkoj atmosferi.

To jako dobro znaju ugostitelji, koji ne nude samo promotivne cijene piva i grickalice. Tako u zagrebačkom kafiću Palermo nude grickalice poput kikirikija, a kada igra Hrvatska, gostima ispeku besplatan roštilj, ćevape i kobasice.

- Kad Hrvatska pobijedi, navijači se duže zadržavaju u kafiću pa i više popiju, pojedu i potroše, a kako ovo prvenstvo Hrvatska niže pobjedu za pobjedom, uloženi novac u nabavu mesa i piva višestruko se isplatio - hvale se u Palermu.

Proizvođači daju besplatne gajbe

Franz Letica, predsjednik Udruženja ugostitelja Zagreba, napominje da velik broj objekata u udruženju nudi besplatan roštilj, kotlovinu i jela na žlicu, poput graha s kobasicama, pa i nagradne igre kako bi privukli što više gostiju.

- Proizvođači piva daju 20, 30 pa i više besplatnih gajbi kako bismo na večer utakmice prodavali isključivo njihovo pivo za tri, četiri ili pet kuna manje nego inače - ističe Letica.

I pivari su, dakle, otišli korak dalje, čak i u ambalaži. Ožujsko pivo tako ima tematsko pakiranje na Dynamark limenkama.

- Na njima je prikazano 11 legendarnih situacija iz dvadesetogodišnje hrvatske nogometne povijesti, poput gola Roberta Prosinečkog protiv Jamajke ili onog Luke Modrića u srazu s Turskom - ističu u Zagrebačkoj pivovari, dodajući da grube procjene pokazuju da tijekom utakmica hrvatske “repke” potrošnja piva poraste za nekoliko postotnih poena.

Štoviše, Pero Ivanković, predsjednik Udruženja proizvođača piva, slada i hmelja pri HGK, kaže da očekuju da će sve to pridonijeti ukupnom rastu pivskoga tržišta.

- Prosječna konzumacija piva u Hrvatskoj iznosi 79 litara po stanovniku, a kako je sada Svjetsko prvenstvo, očekuje se dodatno povećanje u danima u kojima igra naša reprezentacija od 7000 do 12.000 hl po utakmici. Ujedno, svaki prolazak naše reprezentacije u daljnji krug natjecanja rezultirat će povećanom potrošnjom, posebice u ugostiteljstvu, što će se pozitivno odraziti na industriju piva - naglašava Ivanković.

Uz pivo i ćevape, i snack proizvodi doživljavaju svojevrsnu renesansu. Svjetsko prvenstvo podiglo je prodaju čipsa i flipsa tvrtke Kanaan iz Donjeg Miholjca.

Već se vadi mladi krumpir

- Znatno su povećane narudžbe, i to se jako osjeti. Prodaje se barem 20 posto više nego inače. Trenutačno smo u problemima zbog isporuka, no danas počinjemo vaditi mladi krumpir. Nije još dozrio, ali stari nije dobre kvalitete i njime nismo mogli zadovoljiti potrebne kapacitete. Zato moramo vaditi mladi da bismo mogli naručene količine isporučivati kupcima - kaže vlasnik tvrtke Zvonko Popović te ističe da narudžbe dolaze iz cijele regije, i to najviše od trgovačkih lanaca kao što su Lidl, mađarski Penny i srpski Soko Štark, koji je u vlasništvu Atlantic grupe.

Potvrđuju to i u Atlanticu, u kojem također svjedoče povoljnom utjecaju Svjetskoga prvenstva u HoReCa kanalu te u segmentu pića, slatkog i slanog programa.

- Povećanu aktivnost bilježe robne marke iz vlastite proizvodnje, ali i naših principalskih brendova. Pojačana je potražnja i za pivskim asortimanom iz portfelja naših partnera, kao i asortimanom snack fooda, prvenstveno brenda Chipsos i Prima štapića. Posebnost je ovoga prvenstva da imamo pojačan interes s dva tržišta koja imaju svoje nacionalne reprezentacije na Mundijalu, kao i ostatka regije sklone sportskim spektaklima - primjećuju u Atlanticu.

Slično se može čuti i iz tvrtke Adria Snack, koja je prisutna u svim tržišnim kategorijama: čipsu, flipsu, orašastim plodovima, pečenom snacku (štapići, pereci i sl.) te kokicama.

- Temeljito se pripremamo za svaku takvu sportsku prigodu jer sport i grickalice idu ruku pod ruku. U tom periodu potrošači od nas kao tržišnog lidera imaju i povećana očekivanja. Tako smo se pripremili i ove godine, pa smo jako aktivni s cjelokupnim asortimanom, kao i s brendom Čipi Čips, koji je u vrijeme SP-a na tržištu u posebnom izdanju kockastoga dizajna. Pripremili smo i posebne nogometne pakete, tzv. Nogomix, koji je kombinacija čipsa, flipsa i pečenog snacka, a i kikiriki ima prigodno pakiranje u kockastom dizajnu. U premium segmentu tržišta ponudili smo limitiranu ediciju Chio čipsa koji je na tržištu samo tijekom SP-a - nabraja Dino Bijač, direktor marketinga i razvoja u tvrtki.

Potrošnja od početka Svjetskog nogometnog prvenstva

5,000.000 prodano i pojedeno ćevapa (PIK Vrbovec), što je više nego što Hrvatska ima stanovnika

730.000 prodano i pojedeno kobasica (PIK Vrbovec), što je 50% više nego lani u istom razdoblju

20% veća prodaja čipsa i flipsa (Kanaan) nego inače - vade mladi krumpir prije vremena kako bi zadovoljili potražnju

7000 - 12.000 hektolitara piva dodatno se prodaje po utakmici kada igra hrvatska reprezentacija

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 02:12