Heineken, drugi po veličini svjetski proizvođač piva, u ponedjeljak je izvijestio o nižoj zaradi u prvom polugodištu nego što se očekivalo, pa je srezao svoje procjene profitnih marži za 2018., zbog čega je cijena dionice oštro pala.
Ta kompanija, drugi po veličini svjetski proizvođač piva nakon AB InBeva, u prvom polugodištu ove godine ostvarila je operativnu dobit prije jednokratnih otpisa od 1,75 milijardi dolara ili 1,3 posto više nego godinu ranije, no to je ispod procjena analitičara, koji su očekivali zaradu od 1,89 milijardi dolara.
Zarada po dionici iznosila je 1,89 eura, što je također niže od konsenzusa analitičara koji je iznosio 1,95 eura.
Količinska prodaja te kompanije, u čijem je vlasništvu i Karlovačka pivovara, porasla je na godišnjoj razini za 4,5 posto, više od očekivanih 3,1 posto. Prihodi su mu tako porasli 4,2 posto, na 10,7 milijarde eura.
Taj danski proizvođač, čija je marka piva Heineken najprodavanija u Europi, snizio je svoju raniju procjenu ovogodišnje operativne marže za 20 baznih bodova, navevši kao razloge više od očekivanja negativne tečajne razlike te veći od očekivanja negativni efekt od konsolidacije nedavno kupljenog poslovanja u Brazilu.
Heineken je lani kupio brazilsko poslovanje od japanskog Kirina, postavši time drugi po veličini igrač na tom tržištu, upozorivši i ranije da bi ta akvizicija mogla utjecati na njegove marže.
Na europskim burzama cijena Heinekenove dionice jutros je, nakon objave poslovnih rezultata, pala više od pet posto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....