Kad Vatreni pobjeđuju

Konzum: od početka SP-a u nogometu prodaja televizora povećana je za 400 posto

Potrošnja građana u vrijeme velikih sportskih natjecanja raste 70 do 80 posto
Navijači Hrvatske na Trgu bana Josipa Jelačića slave pobjedu Vatrenih
 Antonio Bronić / REUTERS

Da su Hrvati veliki obožavatelji nogometa, opće je poznato, no dok strastveno bodre “vatrene”, naši navijači vole i prigristi i popiti, a to nam pokazuju podaci o rastu potrošnje u lipnju.

- Raspoloženje potrošača je tijekom velikih sportskih natjecanja, a poglavito europskih i svjetskih prvenstava u nogometu, sve samo ne ravnodušno, bilo da je riječ o ushitu zbog pobjede ili tuzi zbog poraza. Takav mješavina emocija ključan je preduvjet za marketinški miks koji primjenjuju proizvođači u nastojanju da odgovore na želje potrošača - rekli su nam u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK), u kojoj su primijetili da potrošnja raste s boljim rezultatima naše nogometne reprezentacije na Svjetskom prvenstvu u Rusiji.

Ništa bez piva

A na što naši navijači najviše troše? Naime, najviše se kupuje bijela tehnika (posebice televizori), navijački rekviziti poput kockastih dresova i zastavica, grickalice, pivo i alkoholna pića općenito, ali i putni aranžmani, kažu u Komori.

- Tako je bilo i 1998. Ljudi zbog emocija postanu manje osjetljivi na cijene pa plaćaju ulaznice za utakmicu i više od 1.500 eura, a na tome profitiraju i turističke agencije - objašnjava konzultant, menadžer i poduzetnik Dragan Munjiza, poznat kao bivši šef Konzuma. Ipak, ruke najviše trljaju trgovci koji, da bi bili što konkurentniji, imaju promotivne cijene svojih proizvoda. Tako su sniženja počela ranije nego inače, već sredinom lipnja, a kako je zakonom određeno da sezonska sniženja počinju 1. srpnja, ona su preimenovana u “akcije”.

Prazne police

Naime, potrošnja građana u vrijeme velikih sportskih natjecanja raste oko 70 do 80 posto, a u pojedinim kategorijama proizvoda, poput grickalica i piva, navijači kupuju i do 100 posto više, rekao nam je Munjiza.

To trgovcima katkad stvori i probleme jer, iako imaju podatke od prijašnjih godina, odnosno sportskih natjecanja, neke se stvari jednostavno ne mogu predvidjeti. Tako police često prebrzo ostanu prazne, a trgovci ih nemaju više čime napuniti.

I neki proizvođači našli su se u problemima. Primjerice, tvrtka Kanaan iz Donjeg Miholjca zabilježila je 20 posto veću prodaju čipsa i flipsa nego inače te su prisiljeni vaditi mladi krumpir prije roka kako bi zadovoljili potražnju, o čemu smo već pisali.

- Zbog povišenih emocija i gubitka kritičnosti prema cijenama, što idemo dalje u natjecanje potrošnja je veća - kaže Munjiza.

Te su nam informacije potvrdili i u Konzumu.

- Kategorije koje tradicionalno bilježe najveći porast uslijed velikih sportskih događaja su pića, grickalice, naresci i televizori - rekli su nam u Konzumu, u kojem su u lipnju ove godine zabilježili čak 42 posto veću potrošnju čipsa, uz 34 posto veću potrošnju grickalica općenito, te 43 posto veću potrošnju suhomesnatih proizvoda nego prošle godine.

Ipak, hrana i piće ni u kojem se slučaju ne mogu mjeriti s prodajom televizora, koja je nadmašila sva očekivanja. Naime, u lipnju se u najvećem hrvatskom maloprodajnom lancu prodalo čak 400 posto više televizora nego u istom periodu lani.

Pirotehnika na crno

No, osim što Hrvati bodre naše nogometaše uz grickalice i pivo, oni vole njihove pobjede ponekad obilježiti i petardama i vatrometom. Kako su došli do tih proizvoda, nije nam poznato, budući da je zabranjeno prodavati i koristiti pirotehnička sredstva izvan zakonski predodređenog razdoblja. Čini se, kako su nam rekli u Pirotehnici Mirnovec, da troše svoje “novogodišnje zalihe” ili nabavljaju njihove proizvode na crnom tržištu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. travanj 2024 18:40