Intervju

Operativni direktor Inine maloprodaje: 'Nastavljamo s modernizacijom i razvojem'

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.7.2020. u 17:02

AUTOR:

  • Vedran Marjanović

OBJAVLJENO:

7.7.2020. u 17:02

Vukova Gorica, 030720.
Vlatko Dujanic, operativni direktor usluga kupcima i maloprodaje INA.
Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX
Željko Puhovski / CROPIX

Vlatko Dujanić

Naša najveća kompanija Ina otvorila je krajem prošlog tjedna prvi Fresh Corner restoran na jednoj od svojih benzinskih crpki, a riječ je o odmorištu Vukova Gorica na autocesti Zagreb - Rijeka.

Na istoj lokaciji McDonald’s je u suradnji s Inom otvorio svoj prvi restoran na domaćim autocestama, što je bio povod za razgovor s operativnim direktorom Usluga kupcima i maloprodaje Ine Vlatkom Dujanićem.

Kako je došlo do realizacije Fresh Corner restorana na odmorištu Vukova Gorica?

- Više od 500 Ininih maloprodajnih mjesta na dan posjeti više od 230.000 kupaca koji primjećuju naš napor u stvaranju idealnog mjesta za kupnju i odmor pa se i mi trudimo opravdati to povjerenje. Naš je cilj prvi izbor kupaca u pokretu i na putu. Ostvarenje tog cilja označava odmak od klasičnog shvaćanja benzinske postaje i njegovu preobrazbu u moderno maloprodajno mjesto i gastro odredište.

Odluke što točno napraviti i kako unaprijediti naša prodajna mjesta, ponudu proizvoda i usluga donosimo na temelju cikličnih i detaljnih istraživanja tržišta. Ta istraživanja pomogla su nam u unapređenju našeg primarnog proizvoda, goriva najviše kvalitete, ali i definiranju asortimana robe široke potrošnje te usluga. Naš je odgovor na potrebe modernog čovjeka u stalnom unapređenju koncepta Fresh cornera. Dosad smo na naših 75 lokacija otvorili Fresh Cornere, a ovaj na Vukovoj Gorici je prvi koji je konceptualno zamišljen kao restoran.

No, gastro kutak na ovom odmorištu ima još jedan jak adut - McDonald’s koji je ovdje otvoren u partnerstvu s Globalnom Hranom d.o.o, nositeljem franšize najjačeg igrača na svjetskom tržištu kad je riječ o brzoj hrani.

Je li riječ o najvećoj Ininoj investiciji i koje ćete sve nove i postojeće sadržaje ponuditi u Vukovoj Gorici?

- Vukova Gorica definitivno je naša najveća maloprodajna investicija u ovoj godini i predstavlja ono najbolje što danas Ina nudi svojim kupcima. Vjerujemo da će savršena kombinacija Fresh Cornera i McDonald’sa zadovoljiti ukuse svih kupaca u pokretu.

Specifičnost našeg prvog restorana puno je veći prostor, gdje je u fokusu moderna kuhinja. Kupcima će na Vukovoj Gorici, uz standardnu Fresh Corner ponudu, svježu kavu i na mjestu pripremljene sendviče, na raspolaganju biti i dodatno proširen jelovnik svježe pripremljenih toplih jela koji je odabran u suradnji sa stručnjacima u području gastronomije, kao što je Ivica Štruml, kuhar s više od 20 godina iskustva te bivši Esplanadin glavni chef. Ivica Štruml bio je vanjski konzultant i surađivao je s nama u kreiranju ponude Fresh Corner restorana, dok nam je u kuhinji glavni kuhar i chef restorana Miljenko Horvat.

Vukova Gorica, 030720.
Vlatko Dujanic, operativni direktor usluga kupcima i maloprodaje INA.
Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX
Željko Puhovski / CROPIX

Vlatko Dujanić

 

Jelovnik će se prilagođavati ovisno o sezonskim namirnicama. Dakle, za sve one koji su još skeptični, Vukova Gorica bit će novi dokaz da se i na odmorištu uz autocestu može fino jesti. Moji su osobni favoriti dalmatinska pašticada i štrukle, ali ponuda se sastoji od 40-ak jela. Naravno, treba istaknuti da Ina jamči vrhunsku kvalitetu svojeg glavnog proizvoda, a to su Class Plus motorna goriva koja se mogu pronaći na Vukovoj Gorici, ali i na svim našim ostalim maloprodajnim mjestima.

Uz široku ponudu robe široke potrošnje, kupcima su na raspolaganju i dodatne usluge, poput onih Hrvatske lutrije, zatim usluge AirCasha te dostave paketa putem DPD-a, kupnje PaysafeCarda, tele bonova, ENC bonova i uređaja ili plaćanja računa. Na Vukovu Goricu zasigurno će navraćati i vozači električnih vozila jer je ovdje postavljena ultrabrza punionica te nekoliko standardnih za takva vozila.

Koliko je benzinskih crpki odnosno maloprodajnih mjesta Ina obnovila, preuredila i dogradila u prošloj i dosadašnjem dijelu ove godine? O kolikim je investicijama riječ?

- U 2019. i u prvoj polovici 2020. pokrenuto je više od 150 projekata rasta, modernizacije i rekonstrukcije maloprodajnih mjesta. Ukupna ulaganja iznose više od 160 milijuna kuna. Rezultate rada posljednjih mjeseci okrunili smo ovdje u Vukovoj Gorici. Prethodno smo u ovoj godini otvorili lokacije u Zagrebu - novo maloprodajno mjesto Zagreb-Slavonska i modernizirano u Heinzelovoj.

Obnovili smo i maloprodajno mjesto Pojišan u Splitu te otvorili novo maloprodajno mjesto Vranjak u Pločama i Jurdani na riječkom području. Naša ulaganja u razvoj mreže se nastavljaju, unatoč krizi, i u drugoj polovici godine, jer želja nam je našim kupcima pružiti vrhunski doživljaj kupnje, kao i mjesto za odmor na putovanjima.

Je li Ina imala povećan prihod u svojoj maloprodaji, u dijelu koji se ne odnosi na prodaju onoga što nije gorivo, za vrijeme karantene zbog koronavirusa?

- Pokazali smo veliku odgovornost u krizi koju spominjete. Unatoč velikom i nepoznatom izazovu kao što je pojava koronavirusa, uspješno smo prilagodili naše poslovanje. Podignuli smo standarde sigurnosti i zaštite zdravlja u kratkom roku na vrlo visoku razinu. Učinili smo to radi naših radnika i naših kupaca, i to je nešto s čim nije bilo i neće biti kompromisa.

Kao kompanija s najvećom maloprodajnom mrežom ostali smo dostupni našim kupcima i tako ispunili važnu ulogu koju imamo u društvu. Što se tiče prihoda tijekom zastoja, zabilježili smo pad prodaje, s tim da je potražnja za gorivom pala i do 40%.

Kako će se na poslovanje Ine u dijelu za koji ste vi odgovorni odraziti očekivani znatni pad dolaska stranih turista u Hrvatsku?

- Svakako će pad prometa u turističkom sektoru utjecati na naše poslovanje i teško je očekivati da će se ostvariti razine prometa kao prethodnih godina. Mi prilagođavamo naše poslovanje na razini kompanije i uveli smo krizne modele koji su usmjereni na očuvanje financijske stabilnosti Ine. No, kriza nas ne obeshrabruje i nastavljamo s razvojem i modernizacijom naše maloprodajne mreže.

Kako ste zadovoljni primjenom koncepta Fresh Cornera na Ininim benzinskim crpkama?

- Koncept Fresh cornera lansiran je 2015. i kupci su ga iznimno dobro primili. Za tri-četvrtine naših kupaca, to je idealno mjesto za okrepu tijekom putovanja. Pri tome ne mislim samo na duga putovanja, nego i na ona kraća, poput putovanja na posao.

Preferencija novog koncepta u postotku od 75 posto iznimno je visoka i znači da smo ‘pogodili’ s konceptom. Danas čak petina naših kupaca koristi usluge Fresh cornera jednom ili više puta tjedno, što znatno premašuje frekvenciju dolazaka vezanu uz goriva. Želimo biti broj jedan gastro odredište za ljude u pokretu te tržišni lider s ciljanom lepezom proizvoda i usluga.

Je li u planu proširenje suradnje s McDonald’som na još nekim Ininim prodajnim mjestima?

- Idemo korak po korak i navikavamo se na ovu lokaciju, ali svakako vjerujemo da ova dva vrhunska brenda imaju uspješnu budućnost.