Intervju

Operativni direktor Inine maloprodaje: 'Nastavljamo s modernizacijom i razvojem'

Idemo korak po korak i navikavamo se na McDonald’s na Vukovoj Gorici, ali svakako vjerujemo da ova dva vrhunska brenda imaju uspješnu budućnost
Vlatko Dujanić
 Željko Puhovski / CROPIX
Idemo korak po korak i navikavamo se na McDonald’s na Vukovoj Gorici, ali svakako vjerujemo da ova dva vrhunska brenda imaju uspješnu budućnost

Naša najveća kompanija Ina otvorila je krajem prošlog tjedna prvi Fresh Corner restoran na jednoj od svojih benzinskih crpki, a riječ je o odmorištu Vukova Gorica na autocesti Zagreb - Rijeka.

Na istoj lokaciji McDonald’s je u suradnji s Inom otvorio svoj prvi restoran na domaćim autocestama, što je bio povod za razgovor s operativnim direktorom Usluga kupcima i maloprodaje Ine Vlatkom Dujanićem.

Kako je došlo do realizacije Fresh Corner restorana na odmorištu Vukova Gorica?

- Više od 500 Ininih maloprodajnih mjesta na dan posjeti više od 230.000 kupaca koji primjećuju naš napor u stvaranju idealnog mjesta za kupnju i odmor pa se i mi trudimo opravdati to povjerenje. Naš je cilj prvi izbor kupaca u pokretu i na putu. Ostvarenje tog cilja označava odmak od klasičnog shvaćanja benzinske postaje i njegovu preobrazbu u moderno maloprodajno mjesto i gastro odredište.

Odluke što točno napraviti i kako unaprijediti naša prodajna mjesta, ponudu proizvoda i usluga donosimo na temelju cikličnih i detaljnih istraživanja tržišta. Ta istraživanja pomogla su nam u unapređenju našeg primarnog proizvoda, goriva najviše kvalitete, ali i definiranju asortimana robe široke potrošnje te usluga. Naš je odgovor na potrebe modernog čovjeka u stalnom unapređenju koncepta Fresh cornera. Dosad smo na naših 75 lokacija otvorili Fresh Cornere, a ovaj na Vukovoj Gorici je prvi koji je konceptualno zamišljen kao restoran.

No, gastro kutak na ovom odmorištu ima još jedan jak adut - McDonald’s koji je ovdje otvoren u partnerstvu s Globalnom Hranom d.o.o, nositeljem franšize najjačeg igrača na svjetskom tržištu kad je riječ o brzoj hrani.

Je li riječ o najvećoj Ininoj investiciji i koje ćete sve nove i postojeće sadržaje ponuditi u Vukovoj Gorici?

- Vukova Gorica definitivno je naša najveća maloprodajna investicija u ovoj godini i predstavlja ono najbolje što danas Ina nudi svojim kupcima. Vjerujemo da će savršena kombinacija Fresh Cornera i McDonald’sa zadovoljiti ukuse svih kupaca u pokretu.

Specifičnost našeg prvog restorana puno je veći prostor, gdje je u fokusu moderna kuhinja. Kupcima će na Vukovoj Gorici, uz standardnu Fresh Corner ponudu, svježu kavu i na mjestu pripremljene sendviče, na raspolaganju biti i dodatno proširen jelovnik svježe pripremljenih toplih jela koji je odabran u suradnji sa stručnjacima u području gastronomije, kao što je Ivica Štruml, kuhar s više od 20 godina iskustva te bivši Esplanadin glavni chef. Ivica Štruml bio je vanjski konzultant i surađivao je s nama u kreiranju ponude Fresh Corner restorana, dok nam je u kuhinji glavni kuhar i chef restorana Miljenko Horvat.

Vukova Gorica, 030720.
Vlatko Dujanic, operativni direktor usluga kupcima i maloprodaje INA.
Foto: Zeljko Puhovski / CROPIX
Željko Puhovski / CROPIX
Vlatko Dujanić

Jelovnik će se prilagođavati ovisno o sezonskim namirnicama. Dakle, za sve one koji su još skeptični, Vukova Gorica bit će novi dokaz da se i na odmorištu uz autocestu može fino jesti. Moji su osobni favoriti dalmatinska pašticada i štrukle, ali ponuda se sastoji od 40-ak jela. Naravno, treba istaknuti da Ina jamči vrhunsku kvalitetu svojeg glavnog proizvoda, a to su Class Plus motorna goriva koja se mogu pronaći na Vukovoj Gorici, ali i na svim našim ostalim maloprodajnim mjestima.

Uz široku ponudu robe široke potrošnje, kupcima su na raspolaganju i dodatne usluge, poput onih Hrvatske lutrije, zatim usluge AirCasha te dostave paketa putem DPD-a, kupnje PaysafeCarda, tele bonova, ENC bonova i uređaja ili plaćanja računa. Na Vukovu Goricu zasigurno će navraćati i vozači električnih vozila jer je ovdje postavljena ultrabrza punionica te nekoliko standardnih za takva vozila.

Koliko je benzinskih crpki odnosno maloprodajnih mjesta Ina obnovila, preuredila i dogradila u prošloj i dosadašnjem dijelu ove godine? O kolikim je investicijama riječ?

- U 2019. i u prvoj polovici 2020. pokrenuto je više od 150 projekata rasta, modernizacije i rekonstrukcije maloprodajnih mjesta. Ukupna ulaganja iznose više od 160 milijuna kuna. Rezultate rada posljednjih mjeseci okrunili smo ovdje u Vukovoj Gorici. Prethodno smo u ovoj godini otvorili lokacije u Zagrebu - novo maloprodajno mjesto Zagreb-Slavonska i modernizirano u Heinzelovoj.

Obnovili smo i maloprodajno mjesto Pojišan u Splitu te otvorili novo maloprodajno mjesto Vranjak u Pločama i Jurdani na riječkom području. Naša ulaganja u razvoj mreže se nastavljaju, unatoč krizi, i u drugoj polovici godine, jer želja nam je našim kupcima pružiti vrhunski doživljaj kupnje, kao i mjesto za odmor na putovanjima.

Je li Ina imala povećan prihod u svojoj maloprodaji, u dijelu koji se ne odnosi na prodaju onoga što nije gorivo, za vrijeme karantene zbog koronavirusa?

- Pokazali smo veliku odgovornost u krizi koju spominjete. Unatoč velikom i nepoznatom izazovu kao što je pojava koronavirusa, uspješno smo prilagodili naše poslovanje. Podignuli smo standarde sigurnosti i zaštite zdravlja u kratkom roku na vrlo visoku razinu. Učinili smo to radi naših radnika i naših kupaca, i to je nešto s čim nije bilo i neće biti kompromisa.

Kao kompanija s najvećom maloprodajnom mrežom ostali smo dostupni našim kupcima i tako ispunili važnu ulogu koju imamo u društvu. Što se tiče prihoda tijekom zastoja, zabilježili smo pad prodaje, s tim da je potražnja za gorivom pala i do 40%.

Kako će se na poslovanje Ine u dijelu za koji ste vi odgovorni odraziti očekivani znatni pad dolaska stranih turista u Hrvatsku?

- Svakako će pad prometa u turističkom sektoru utjecati na naše poslovanje i teško je očekivati da će se ostvariti razine prometa kao prethodnih godina. Mi prilagođavamo naše poslovanje na razini kompanije i uveli smo krizne modele koji su usmjereni na očuvanje financijske stabilnosti Ine. No, kriza nas ne obeshrabruje i nastavljamo s razvojem i modernizacijom naše maloprodajne mreže.

Kako ste zadovoljni primjenom koncepta Fresh Cornera na Ininim benzinskim crpkama?

- Koncept Fresh cornera lansiran je 2015. i kupci su ga iznimno dobro primili. Za tri-četvrtine naših kupaca, to je idealno mjesto za okrepu tijekom putovanja. Pri tome ne mislim samo na duga putovanja, nego i na ona kraća, poput putovanja na posao.

Preferencija novog koncepta u postotku od 75 posto iznimno je visoka i znači da smo ‘pogodili’ s konceptom. Danas čak petina naših kupaca koristi usluge Fresh cornera jednom ili više puta tjedno, što znatno premašuje frekvenciju dolazaka vezanu uz goriva. Želimo biti broj jedan gastro odredište za ljude u pokretu te tržišni lider s ciljanom lepezom proizvoda i usluga.

Je li u planu proširenje suradnje s McDonald’som na još nekim Ininim prodajnim mjestima?

- Idemo korak po korak i navikavamo se na ovu lokaciju, ali svakako vjerujemo da ova dva vrhunska brenda imaju uspješnu budućnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
09. srpanj 2025 22:27