Alex Baldassari

FOTO Odmalena je želio u Hrvatskoj pokrenuti posao koji odiše 'Made in Italy'

AUTOR:

  • Ljubica Vuko

OBJAVLJENO:

3.9.2020. u 14:47

AUTOR:

  • Ljubica Vuko

OBJAVLJENO:

3.9.2020. u 14:47

Nikola Vilić / HANZA MEDIA

Alex Baldassari

Zovem se Alex Baldassari, po očevoj strani sam Talijan, po majčinoj Hrvat. (Imam hrvatsku širinu, a talijansku visinu, ha-ha.) Rođen sam u Anconi i tamo zajedno s majkom još uvijek vodim optiku koja postoji od 1972. godine. Sad je ona preuzela taj posao malo više jer je mene odmalena vukla Hrvatska i pomisao da ću uspjeti svoje korijene sastaviti u jednu tvrtku. Tako sam tražio kvalitetan proizvod koji bih razvijao u Hrvatskoj, a da odiše "Made in Italy".

Tim riječima u priču o sebi i svom poduzetničkom pothvatu uvodi nas Alex Baldassari. Još kao dijete želio je doći u Hrvatsku i otvoriti tvrtku koja bi odisala "Made in Italy". Kad je otkrio "The Coffy Way", osjetio je da je to prava ideja za posao koji bi mogao razvijati u Hrvatskoj. Njegova tvrtka u Hrvatskoj posluje malo više od godinu dana.

– "The Coffy Way" je trgovina u kojoj možete dobiti okus kave o kojoj maštate. To je jedna od najvećih franšiza za kavu u Italiji, gdje postoji više od 60 trgovina. Odlučio sam da je vrijeme da pokrenem posao u Splitu te otvorio "The Coffy Way" u centru "Mall of Split" – kazuje Slobodnoj Dalmaciji Alex, koji danas u Hrvatskoj ima franšizu "The Coffy Way". Otvorenje je bilo nedugo prije "lockdowna" i epidemije koronavirusa.

– Drago mi je što sam svoju prvu trgovinu otvorio u Splitu, volim ovaj grad, ljude i opuštenost u razgovoru. Iako je malo više od godine iza nas, dosta toga sam prošao do otvaranja trgovine. Nije bilo lako, ipak su zakoni i određeni procesi drukčiji nego u Italiji, ali od početka je uz mene Ana Vučković, moja desna ruka koja pomaže u svakom polju, i studentice koje pomažu u trgovini. I taman kad sam otvorio trgovinu 29. veljače 2020. godine, za 20 dana došla je kriza uzrokovana koronavirusom. Nije bilo načina da se dođe do zaliha robe te sam trgovinu privremeno zatvorio. Dobili smo potporu za očuvanje radnih mjesta, što je malo ublažilo šok. U to vrijeme sam bio u Italiji i vodio posao u optici – kaže Alex.

Nikola Vilić / HANZA MEDIA

Informira nas i kako su franšizu "The Coffy Way" 2018. godine osnovali talijanski poduzetnici s već desetljećima iskustva u području proizvodnje kave u kapsulama. Sama proizvodnja odvija se u mjestu L'Aquila, dok je marketinški ured u Milanu. Prigodom osnivanja poduzeća razmišljalo se kako prilagoditi ponudu zahtjevima kupaca. Prodajom kapsula na komade, kupac odlučuje koliko i koji okus želi. Time se on stavlja u prvi plan, bez da mu proizvođač određuje pakiranje i okus. Brend se proširio po cijeloj Italiji, imaju više od 60 otvorenih trgovina. Osim Italije i Hrvatske, postoje trgovine i u Portugalu, Španjolskoj, Francuskoj, Maroku i Brazilu.

Nikola Vilić / HANZA MEDIA
 

– U trgovini nudimo aparate za kavu na kapsule našeg brenda "The Coffy Way". Isto tako, ako imate aparat druge marke, a sviđa vam se okus naše kave, ne trebate mijenjati aparat jer prodajemo kompatibilne kapsule za Dolce Gusto, Nespresso, Julius Meinl i A Modo Mio (Lavazza), što točnije znači da je sastav kave isti u svim kapsulama jer je jedina razlika oblik kapsule, prilagođen svakom aparatu. U ponudi stoji i kava u zrnu te kava u vrećicama. S obzirom da već određeni broj poduzeća ima naš aparat, javila se potreba i da uvozimo šalice, kako plastične, tako i keramičke, kao i žličice, šećer i salvete te kuhalo za mlijeko za ljubitelje pjene u kavi. Sve se to može pronaći u trgovini na drugom katu trgovačkog centra "Mall of Split", gdje vjerujem da se kupci osjećaju domaće – ističe Alex.

Dodaje kako u ponudi imaju oko 15 vrsta kave, različite jačine i podrijetla, od Kolumbije, Brazila, Kameruna, Etiopije, Vijetnama do Papua Nove Gvineje.

Nikola Vilić / HANZA MEDIA
 

– Da bi kupci odabrali svoju idealnu kavu, pojednostavnili smo prije svega princip kupnje i cijenu smo maksimalno prilagodili hrvatskom tržištu, želeći tako biti rado dostupni svakom kućanstvu, poduzeću, salonu, apartmanu, restoranu i hotelu. Princip kupnje je na komade i s mogućnošću kombiniranja različitih okusa. Tako imamo kupce koji nas prvi put posjete pa za svaki slučaj od svake vrste izaberu po komad te u svom miru odluče što im najviše odgovara. Naravno, nije zanemariva ni činjenica da naši radnici s vrata "viču": "Jeste li voljni kušati kavu, nudimo degustacije?" Time pokušavamo olakšati izbor i kupnju – kaže mladi poduzetnik, dodajući kako su im kupci svi ljubitelji kave koji vole jednostavnost i brzinu u njezinoj pripremi.

Što se tiče planova, Alex Baldassari reći će kako planira širiti "The Coffy Way" u druge gradove, kao odgovor na već dovoljan broj pitanja kad će otvoriti trgovinu u Zagrebu, Zadru...