Odličan pokazatelj

Talijani se vraćaju u Istru i na Kvarner, upiti stižu 'kao ludi'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

17.6.2020. u 9:19

AUTOR:

OBJAVLJENO:

17.6.2020. u 9:19

Pula, 270613. Bura koja puse i nesto nize temperature najvjerovatnije su razlog da se danas niko ne upusta na kupanje u bazenu hotela Park Plaza Histria.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Sebelic / CROPIX

Kako da dođem popraviti zube kod stomatologa u Rovinj? Hoćete li nas primiti u vaš apartman kao i lani? Jesmo li dobrodošli? Kako uopće možemo doći u ovoj situaciji kod vas? Kakve su preporuke i hoće li biti problema na granici? Treba li mi potvrda o rezervaciji? Sve su to pitanja koja trenutno more one Talijane koji bez obzira na veliku zdravstvenu krizu u njihovoj zemlji žele doći u Hrvatsku zbog dentalnog turizma ili ljetnog odmora. Mnoga su upućena istarskim i kvarnerski iznajmljivačima apartmana te samim stomatolozima koji rade s talijanskim tržištem. Upiti stižu, kako čujemo, „kao ludi“ svakodnevno i na adresu HTZ-a u Milanu, ali i na adrese lokalnih TZ-a u Istri.

Trenutno je talijanskih gostiju u Hrvatskoj tek dvije tisuće. Oko 1.200 talijanskih gostiju u Istri, 500-tinjak na Kvarneru, a ostatak u okolici Zadra, dok se nešto manji broj talijanskih gostiju odmara u ostatku Dalmacije te u Zagrebu. U Rovinju su primjerice na 4. mjestu kada govorimo o turističkim dolascima.

- To je odličan pokazatelj ako u obzir uzmemo činjenicu da je Italija iz lockdowna izašla tek 3. lipnja kada su ukinute zabrane putovanja unutar Italije i putovanja u inozemstvo. Dakle, interes za hrvatskim destinacijama na tržištu Italije itekako postoji, i to unatoč snažnim porukama i kampanjama koje su usmjerene na motiviranje Talijana za ostanak u zemlji kada je riječ o turističkim putovanjima. Upiti se najčešće odnose na Istru, Kvarner i Dalmaciju, ali i na detalje oko ulaska u Hrvatsku, potrebnim dokumentima, načinu popunjavanja obrazaca, kao i protokola u destinacijama. Ipak, daleko najveći broj upita dolazi od nautičara te za smještaj u kampovima i objektima u domaćinstvu, ističe direktorica predstavništva Hrvatske turističke zajednice (HTZ) u Milanu Viviana Vukelić, epicentru epidemije u Italiji gdje je čitava priča ove zime i počela.

Talijane prije svega muči kako će zbog cijele situacije oko epidemije biti prihvaćeni jer se osjećaju u ovoj situaciji šikaniranima. Imaju osjećaj da nigdje više nisu dobrodošli.

- Talijani su pomno pratili tko im je prvi zatvorio granice, a nesreća koja ih je snašla još je više ojačala njihov nacionalni ponos i snažno podržavanje svega što je „Made in Italy“. U talijanskim medijima se dosta pratila ova tema, a posebno je negativno prihvaćena vijest o mogućnostima odlaska u Grčku i na koji način se tamo tretiraju stanovnici određenih talijanskih regija. Hrvatska je oduvijek bila dobar domaćin svim svojim gostima te je percepcija naše zemlje među Talijanima vrlo pozitivna što potvrđuju i brojne medijske objave i reportaže o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji, veli nam direktorica talijanskog predstavništva HTZ-a.

Vukelić je usprkos nezahvalnoj situaciji cijelo vrijeme promovirala Hrvatsku. Njeno je predstavništvo za vrijeme karantene pripremalo i dostavljalo pozitivno intonirane tekstove i informacije talijanskim redakcijama te su popularni talijanski časopisi za turizam, kao što su Dove, Bell’ Europa, Nautica, Plein air objavljivali članke i reportaže o našoj zemlji. Uskoro slijedi brand kampanja „Vacation you deserve is closer than you think“ koja će se provoditi krajem lipnja i početkom srpnja s fokusom na teme nautike, sunca i mora te cikloturizma.

Iz Italije je lani ostvareno više od 1.2 milijuna dolazaka i oko 5.5 milijuna noćenja što je bio rast od oko 3% u odnosu na 2018. godinu. Ova godina je trebala biti još i bolja. No, sada je teško išta predvidjeti.

Vukelić objašnjava da talijansko tržište karakterizira individualnost i „last minute“ rezervacije zbog čega je i u normalnim tržišnim okolnostima teško unaprijed predviđati trendove s ovog tržišta. S obzirom na ovu situaciju, tako nešto je još teže predvidjeti, ne samo zbog zdravstvene, nego i gospodarske krize u Italiji.

- Sve će ovisiti o financijskim mogućnostima Talijana kojih je u Hrvatskoj trenutno oko 2.000, a daljnji porast očekujemo kako će se približavati glavni ljetni mjeseci, posebice kolovoz kada Talijani i inače najviše putuju. U tom će smislu jednu od ključnih uloga imati politika cijena obzirom da se unutar talijanskog turističkog sektora najavljuje skorašnje povećanje cijena svih usluga u turizmu kao što su parking, ležaljke, ugostiteljske usluge na plažama i destinacijama... U svakom slučaju očekujemo izazovnu godinu, a kroz marketinške i promotivne aktivnosti pozicioniramo Hrvatsku kao poželjnu, atraktivnu i prije svega sigurnu turističku destinaciju, veli ona. No, činjenica je da će Italija itekako pozivati svoje domaće turiste da ostanu u zemlji koju isto čeka teška turistička godina.

- Talijanska turistička zajednica (ENIT) navela je da će 40% Talijana, koji su išli na odmor u inozemstvo, ove godine ostati unutar vlastite zemlje kako bi se domaćim turizmom djelomično nadoknadio gubitak od pada međunarodnih rezervacija za ljeto. To potvrđuje i posljednje istraživanje prema kojem se, unatoč krizi, već sada oko 51% Talijana odlučilo realizirati putovanje, a njih oko 8% će izabrati putovanje u inozemstvo, ističe Vukelić.

A oni koji budu dolazili, većinom će dolaziti automobilom, kako je to i dosad bio slučaj. Prema nekim istraživanjima 60% Talijana svoja putovanja realizira automobilom, a 20% zrakoplovom, dok ostatak koristi vlak, brod ili neki drugi oblik prijevoza.

-Zbog toga Hrvatska zbog svog geografskog položaja ima određene prednosti u odnosu na druge turističke zemlje. Svakako su važne i aviolinije, odnosno letovi Croatia Airlinesa koja od sredine lipnja povezuje Rim i Split tri puta tjedno, dok su za sredinu srpnja najavljeni letovi EasyJeta i Vuelinga. Očekujemo da će i dio Talijana u Hrvatsku pristizati Jadrolinijom, ali i preko talijanskog brodara Snav od kraja lipnja, dok su iz Gomo viaggia potvrdili katamaran na relaciji Pesaro – Mali Lošinj koji će prometovati od kraja srpnja, zaključuje Vukelić.