Velika promjena navika

Što smo najviše tražili na internetu? Kultura i restorani su 'out', ovo su novi pobjednici

AUTOR:

  • Marina Klepo

OBJAVLJENO:

22.8.2020. u 15:00

AUTOR:

  • Marina Klepo

OBJAVLJENO:

22.8.2020. u 15:00

Woman sitting on a couch in the living room with warm socks in a winter morning. Girl using laptop and works at home, having natural breakfast with tea coffee and fruits. Focus on feet in foreground
Getty Images/iStockphoto

Ilustracija

S otvaranjem ekonomije mnogi su ljudi pohrlili van iz svojih kuća i stanova, što je i očekivano u ljetnim mjesecima, ali njihovi interesi, čini se, više nisu isti, pa je različit i tempo oporavka pojedenih industrija. Procjena The Economista na temelju Googleovih podatka o praćenju mobitela pokazuje da je u srpnju bilo oko 25 posto manje dnevnih putovanja nego početkom ožujka, prije izbijanja koronakrize. Na sličan trend ukazuju i podaci Svjetskog vijeća za putovanja i turizam kojima je izvor Google pretraživanje. U prvom tjednu kolovoza najmanje su se pretraživale destinacije vezane uz sunce i more, 36 posto manje nego u istom tjednu lani, a najveći interes bio je za aktivni turizam i boravak u prirodi, samo 10 posto manje pretraživanja nego u istom razdoblju lani. Putovanja vezana uz kulturu, sudeći po Googleovom pretraživanju, smanjili su se 22 posto, interes za odlazak u poznate gradove pao je 30 posto, a obiteljska putovanja 31 posto.

Kada je riječ o interesu za odlazak u restorane, The Economist navodi da je on u srpnju bio 17 posto manji nego u istom razdoblju lani, a kupnja karata čak 58 posto. Dok je interes za putovanja i izlaske smanjen, snažno su porasle različite kućne aktivnosti. U vrijeme karantene pretraživanje podataka o kuhanju poraslo je 280 posto, ali i u srpnju je bilo 19 posto veće nego što je to uobičajeno. Jednako tako povećan je interes za dostavu hrane, ali i za tjelovježbu. Unatoč otvaranju fitness centara, skidanje aplikacija povezanih s vježbanjem poraslo je 60 posto, a interes za Netflix i u srpnju je bilo 23 posto veći nego inače. Također, značajno je povećan interes za bicikle i stojeće radne stolove.Procjene govore da bi neke aktivnosti usvojene u vrijeme karantene mogle imati trajniji utjecaj.

Tome u prilog govori i ovih dana objavljeno istraživanje konzultantske kuće PwC provedeno među 699 predsjednika uprava iz cijelog svijeta. Ono pokazuje da će pomaci koje je pokrenula pandemija Covida-19 prema suradnji na daljinu, automatizaciji i manjem broju ljudi koji rade iz ureda biti trajni, pri čemu 61 posto tvrtki navodi da će zbog promjena koje je ubrzala pandemija njihov poslovni model u budućnosti biti digitalniji.