Novi trgovački lanac

Prvi istup čelnika Eurospina u Hrvatskoj: 'Garantiram da smo povoljniji od ostalih'

AUTOR:

  • Ivica Nevešćanin

OBJAVLJENO:

16.8.2020. u 10:37

AUTOR:

  • Ivica Nevešćanin

OBJAVLJENO:

16.8.2020. u 10:37

Zadar, 130820.
Petar Ninic je direktor marketinga za tvrtku Eurospin u Hrvatskoj.
Foto: Luka Gerlanc / CROPIX
Luka Gerlanc / CROPIX

Petar Ninić

Otvorenje je prošlo iznad naših očekivanja. Interes je bio ogroman, došlo je puno ljudi i komentari koje sam uspio pohvatati, a cijeli dan sam na prodajnom mjestu, bili su pozitivni. ”, kaže zadovoljno Petar Ninić, mladi direktor marketinga Eurospina u Hrvatskoj, samo nekoliko sati nakon otvorenja njihove prve trgovine u Hrvatskoj. Poznati talijanski diskontni lanac za nastup na Hrvatskom tržištu izabrao je Zadar. Trgovina se nalazi na odličnoj lokaciji u širem centru grada, uz samu Jadransku magistralu. Dolazak Eurospina u Hrvatsku izazvao je veliku medijsku pažnju. Najavljeno otvaranje stotinu novih trgovina u Hrvatskoj u idućih osam godina neki su analitičari komentirali kao nemoguću misiju, s obzirom na relativnu zasićenost domaćeg tržišta maloprodaje, osim ako uz organski rast Eurospin neće pokušati kupiti nekog postojećeg igrača.

Logistički centar u Gorici

Trgovački lanac Eurospin osnovala su u 1993. četvorica partnera s velikim iskustvom u maloprodaji. Sjedište tvrtke je u Veroni, a u Italiji imaju 1200 trgovina. Godine 2004. otvorili su prvu trgovinu u Sloveniji i danas ih imaju 55. Hrvatska je treća “domovina Eurospina”, kako kaže Ninić, a na svojim policama, u skladu s trgovačkom filozofijom “puna kolica i pun novčanik”, nude 2500 artikala od oko 50 svojih robnih marki. To im daje mogućnost da uz visoku kvalitetu nude najniže cijene na tržištu, a kupcima jamče velike uštede.

Svoju tvrdnju potkrepljuju izračunom najveće talijanske udruge potrošača (Altroconsumo), prema kojem prosječna obitelj može uštedjeti više od 4000 eura godišnje u usporedbi s klasičnim supermarketom.

Trgovačke marke za Eurospin rade i neki od poznatih velikih talijanskih proizvođača poput Baulija, San Benedetta i Italsilve, a među brendovima u ponudi posebno se ističu linija biljnih, zdravih i prirodnih proizvoda Fior di Natura, mliječni proizvodi Land, kruh, tjestenina i gotovi obroci Tre mulini te naresci La Bottega del Gusto.

Eurospin u Hrvatskoj trenutno ima nekoliko gradilišta na kojima planira otvarati supermarkete, a u Velikoj Gorici je nedavno otvorio logistički centar vrijedan 12,5 milijuna kuna. Intenzivno tragaju za lokacijama po cijeloj Hrvatskoj. Prije preuzimanja funkcije generalnog direktora za Hrvatsku, 32-godišnji Petar Ninić radio je u Samsungu i Atlantic grupi kao brend menadžer Cedevite. U marketingu je već devet godina, završio je MBA studij i priprema doktorat iz marketinga na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Nedjeljnom Jutarnjem dao je prvi intervju na novoj poziciji.

Jeste li zadovoljni s otvaranjem u Zadru. Kako ste ga doživjeli?

- Jako sam zadovoljan. Mislim da smo opravdali očekivanja.

Je li bilo problema oko provođenja protuepidemijskih mjera na otvorenju?

- Zbog očekivano velikog interesa za otvorenjem prve poslovnice diskontnog lanca Eurospin u Hrvatskoj pobrinuli smo se za maksimalno poštivanje svih epidemioloških mjera. Događaj otvorenja pravovremeno je prijavljen Stožeru za civilnu zaštitu RH i Ministarstvu unutarnjih poslova RH. Na svim ulazima na lokaciju događanja osoblje je evidentiralo dolazak svih posjetitelja, a svakom posjetitelju uručene su obavezne zaštitne maske, kao i dezinficijens za ruke. Ulaz u poslovnicu nije bio moguć bez zaštitnih maski. Upozorenja o obaveznom pridržavanju socijalne distance i nošenju zaštitnih maski bila su jasno naznačena na svakom ulazu, gdje su bili postavljeni i dezinficijensi. Također, voditelj programa je podsjećao posjetitelje na pridržavanje socijalne distance i odgovornost.

 

Dolazak Eurospina na hrvatsko tržište nije bio toliko uočljiv u tradicionalnim kanalima oglašavanja, televiziji i novinama, više ste se orijentirali na digitalne medije, društvene mreže i influencere. Angažirali ste i Doris Pinčić?

- Nema smisla raditi reklamu na nacionalnoj televiziji ako imate samo jednu trgovinu u državi. Da, Doris Pinčić je bila naš izbor, rođena je u Zadru, ovo je njezin dom. Doris je uistinu pozitivna i topla osoba i izazvala je veliku pažnju na otvorenju.

Možete li nam ukratko predstaviti tvrtku. Tko je Eurospin?

- Eurospin je diskontni lanac trgovina iz Italije. Prva poslovnica je otvorena 1993., a sjedište je u Veroni. U Italiji ostvaruju promet od 7 milijardi eura godišnje. Također, godišnje zaposle tri tisuće novih zaposlenika. Imaju preko 10 milijuna kupaca i ukupno više od 15 tisuća zaposlenika u 1200 trgovina. Eurospin je prvu trgovinu u Sloveniji otvorio 2004. godine, trenutno imamo 55 dućana i dalje razmišljamo o budućem razvoju.

Kakvi su planovi za Hrvatsku?

- U Zadru smo otvorili prvi dućan u Hrvatskoj, koja je nakon Italije i Slovenije postala treći dom Eurospina. Do kraja 2021. godine planiramo otvoriti oko 20 poslovnica u Hrvatskoj. Imat ćemo oko 500 zaposlenika.

Najavili ste otvaranje sto trgovina u Hrvatskoj?

- Najavljeno je sto trgovina, ali u kojem razdoblju ne mogu vam točno reći. Ono što vam mogu reći jest da će do kraja 2021. biti otvoreno 20 trgovina. Ove godine, nakon Zadra, planiramo otvaranje još šest trgovina, u Požegi 27. kolovoza, potom u Samoboru, Velikoj Gorici, Križevcima, Zagrebu i Poreču. Datume točno još ne znam niti ih mogu komunicirati, ali će se na vrijeme znati.

Zašto ste počeli baš u Zadru?

- S obzirom na turističku sezonu koja je u tijeku, s obzirom na datum, 13. kolovoza, i lokaciju, mislim da nismo mogli odabrati bolji grad.

 

Analitičari tvrde da je domaće tržište diskontera dosta zasićeno te da nema velikog prostora za nove igrače?

- Ne bih rekao. Postoje neka istraživanja koja govore da još postoji prostora za maloprodajne trgovačke lance. Što se tiče zasićenosti tržišta, Lidl je tu najbolji pokazatelj kako tržište nije zasićeno što se tiče privatnih robnih marki. Zašto? Zato što ja vjerujem da su, kada pričamo o industriji robe široke potrošnje, ljudi postali racionalniji i da shvaćaju da to nije nekvalitetnija roba samim time što je jeftinija od markirane robe. Mi tu vidimo naš prostor gdje možemo ponuditi još kvalitetnije proizvode privatnih robnih marki. Tu očekujemo naš rast i mogućnost kapitalizacije.

Po čemu ste drukčiji od drugih?

- Filozofija Eurospina je pametna kupnja. Kod nas kupujete isključivo kvalitetu, kod nas se nalaze isključivo naši proizvodi koje ne možete pronaći nigdje drugdje.

Kad kažete “naši proizvodi”, mislite na vaše robne marke ili na to da ih vi proizvodite?

- Na naše robne marke. Kupci u Hrvatskoj možda još nisu upoznati s tim robnim markama, ali će se, siguran sam, upoznati. Do sada smo ostvarili suradnju sa stotinjak hrvatskih dobavljača. Želimo biti hrvatski lanac talijanskih korijena. Želimo se prilagoditi hrvatskom kupcu i zato smo i ostvarili suradnju sa stotinjak hrvatskih proizvođača, što je u ovako kratkom periodu dosta dobro. U trgovini imamo oko 300 hrvatskih proizvoda, koje smo istaknuli etiketama “hrvatski proizvod” za meso, svježe voće i povrće, vino... U ponudi imamo oko 2500 artikala.

Kakve su cijene u odnosu na Italiju i Sloveniju?

Generalno nisu iste jer je PDV na robu široke potrošnje u Hrvatskoj viši nego u Italiji i Sloveniji, a osim toga tu su veće i trošarine, primjerice na šećer. I to sve utječe na formiranje cijena. Pozivam kupce da dođi i sami se uvjere jemo li povoljniji od drugih i jesu li cijene veće nego u trgovinama u Sloveniji i Italiji.

Na tome gradite prednosti u odnosu na konkurenciju, odnosno u tome je ključ vašeg uspjeha na tržištu?

- Naša prednost je ta što se za proizvode plaća isključivo kvaliteta. Mi garantiramo najpovoljnije cijene na tržištu. Postižemo ih upravo tako što imamo naše robne marke. Mi smo proizvođači, znači ne plaćate marku, nego samo kvalitetu. Jedinstveni smo po tome što imamo ekskluzivno naše proizvode. Možemo zadovoljiti svakodnevne potrebe kupaca, a kupnja je brza i jednostavna jer su proizvodi u shelf ready pakiranjima.

Koji vas proizvodi izdvajaju kvalitetom od drugih trgovaca?

- Svakako bi trebalo probati naše sireve, naše mesne proizvode, nareske, delikatese i pekarske proizvode. To je nešto što nas izdvaja od ostalih. Primjerice, mi imamo pravu mesnicu, s pravim mesarom kojeg u svakom trenutku možete pitati što god želite.

 Je li zadarska poslovnica standardna veličina jedne Eurospinove trgovine?

- Sve visi od prostora do prostora. Nemamo kategorizaciju prostora, odnosno trgovina kao neki drugi lanci jer kod nas nisu prevelika odstupanja u ponudi i broju artikala.

Globalna koronakriza nije vas odvratila od planova i nastupa u Hrvatskoj?

- Pandemija koronavirusa nije nam sigurno pomogla, kao što nije nikome, ali mi smo bili ustrajni i nismo htjeli odustati od našeg plana jer smo znali da nudimo nešto novo na hrvatskom tržištu i da garantiramo najvišu kvalitetu uz niske cijene. Mi se toga držimo i od toga ne odstupamo. To je naša jedinstvena trgovačka pozicija.

Koliko je radnih mjesta otvoreno u Zadru i hoće li trgovina imati neku svoju ekstenziju na ovom području?

- U Zadru je sada u sezoni zaposleno četrdesetak ljudi, tijekom godine bit će ih dvadeset. Mislim da je to u ova vremena značajna stvar i da na taj način doprinosimo lokalnoj zajednici.

Nisam primijetio da ste, osim Zadra, spomenuli još neki grad u Dalmaciji u kojem uskoro planirate otvoriti novu poslovnicu. Nije li Dalmacija, zbog turizma, ipak jako zanimljiva trgovačkim lancima?

- Plan je u svakom gradu s deset tisuća stanovnika otvoriti dućan. Kada, u kojem periodu i u kojem gradu, to vam u ovom trenutku ne znam reći.

Jesu li točne informacije da se Eurospin ne planira širiti samo organski, već i preuzimanjem nekih domaćih trgovačkih lanaca?

- Ne mogu to komentirati. To su samo priče.

Planirate li regionalno širenje, na područje BiH, Srbije...?

- U ovom trenutku o tome nemam informacije.

Nedavno je ukinuta trajektna veza Zadra s Anconom, koja je bila i gospodarska veza ovog dijela Dalmacije s Italijom. Kako dobavljate robu, gdje su vam logistički centri?

- Nemamo nikakvih problema što se tiče distribucije i transporta robe. Jedan logistički centar imamo u Zagrebu, na Jankomiru, a što će biti u budućnosti, ovisit će o rastu broja trgovina.

Što dolazak Eurospina u Hrvatsku znači za hrvatsko gospodarstvo?

- Znači svježi kapital, nove investicije, nova radna mjesta. U ovo vrijeme svaki novi posao doprinosi gospodarstvu. U trenutku kada imate najavu nekih stranih kompanija da odlaze s tržišta, imate drugu stranu kompaniju koja dolazi na tržište, otvara nova radna mjesta i potiče investicije. I to hrvatsku kompaniju, Eurospin Hrvatska. Ne vidim kako to može loše utjecati na hrvatsko gospodarstvo.

Talijani su poznati po bogatoj blagdanskoj ponudi. Hoće li slijediti tu tradiciju?

- Naravno da hoćemo. Pratite nas na društvenim mrežama.