EK odobrila financiranje

Posao desetljeća na kojem će raditi više od tisuću radnika

Produljenjem koncesije omogućit će se društvu Bina-Istra da financira izgradnju drugog kolnika od čvora Vranje do tunela Učka (Kvarner)
 Tea Cimaš / HANZA MEDIA

Europska komisija u petak je odobrila 197 milijuna eura za gradnju drugog kolnika Istarskog ipsilona od čvora Vranje do tunela Učka te gradnju druge cijevi tunela Učka spoja od tunela Učke do čvora Matulji. Iz Komisije je priopćeno da je u skladu s pravilima EU o državnim potporama, plan Hrvatske da produlji ugovor s društvom Bina-Istra o koncesiji za Istarski ipsilon do 2039. godine, što će o koncesionaru omogućiti novo ulaganje od 197 milijuna eura.

U Komisiji navode da je Hrvatska u lipnju zatražila prijavila produljenje koncesijskog ugovora s Bina-Istrom do 2039. godine.

Ovo je velika vijest za Hrvatsku i Istru jer se ovom odlukom omogućuje financiranje gradnje drugog traka Istarskog ipsilona do samog tunela Učka, druge cijevi tunela te završetak riječke obilaznice od tunela Učka do čvora Matulji, a na gradilištu će biti zaposleno više od tisuću radnika. Na ovoj dionici će se graditi nekoliko novih vijadukata, podvožnjaka i nadvožnjaka te će se obnoviti odmorište Kvarner.

Puni profil

Prema dostupnim informacijama, vrijednost gradnje iznosila bi oko 191 milijun eura. Za gradnju druge cijevi tunela već je ishođena građevinska dozvola te bi radovi trebali bi početi krajem godine. - Ovo je velika vijest. Nastavljamo velika ulaganja u prometnu infrastrukturu koja već sada iznose oko 25 milijardi kuna - rekao nam je kratko ministar prometa Oleg Butković.

Radove će kao i dosad na Istarskom ipsilonu izvoditi tvrtka Bouygues s domaćim podizvođačima.

U ovom trenutku na Istarskom ipsilonu u tijeku su radovi na gradnji punog profila Istarskog ipsilona na dionici Pazin - tunel Učka.

Osim dogradnje punog profila, gradi se 11 vijadukata, 14 podvožnjaka, tri nadvožnjaka te odmorište Rebri. Ukupno 31 objekt dužine 2510 metara. Radovi bi trebali biti završeni do turističke sezone sljedeće godine. I proširenje ove dionice Istarskog ipsilona financira se produljenjem koncesije.

Naime, 2018. godine izmjenom koncesijskog ugovora koncesijsko razdoblje za upravljanje Istarskim ipsilonom produljeno je do 2032. godine. I tada su trajali razgovori s Europskom komisijom koja je donijela odluku da je riječ o dopuštenoj potpori. Tom izmjenom Koncesijskog ugovora tada je dogovoreno da država kao davatelj koncesije više neće sama snositi trošak garancije prometa i smanjenja prihoda od cestarina. Naime, država je dotad uvijek plaćala manjak prihoda od cestarina. Sada pak svi dioničari snose rizik naplate cestarine do iznosa od 10 milijuna eura. Iznad tog iznosa garanciju daje samo država.

U svom priopćenju Europska komisija navodi da se potpora dodjeljuje u obliku produljenja koncesije, te da će se ulaganje od 197 milijuna eura iskoristiti prije svega za gradnju nove cijevi tunela Učka u duljini od 5,63 km, koja je potrebna za ispunjavanje minimalnih sigurnosnih uvjeta te za nekoliko novih vijadukata, nadvožnjaka i podvožnjaka, a obnovit će se i odmorište Kvarner.

Zahtjev

Komisija je zahtjev Hrvatske razmotrila u skladu s pravilima EU o državnim potporama za usluge od općeg gospodarskog interesa te u skladu s pravilima EU o javnoj nabavi, osobito s Direktivom EU o dodjeli ugovora o koncesiji, prema kojima se društvima pod određenim uvjetima može nadoknaditi dodatni trošak pružanja javne usluge.

Pritom je utvrdila da plan Hrvatske o produljenju koncesijskog ugovora za Istarski ipsilon ispunjava sve uvjete za dobivanje potpore. Iz EK još ističu da je produljenje koncesije razmjerno iznosu potrebnom za financiranje potrebnih radova, a društvo Bina-Istra neće dobiti prekomjernu naknadu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. studeni 2024 02:08