Turističke brojke

Kvarner u samom vrhu primorskih regija po turističkom prometu

AUTOR:

OBJAVLJENO:

22.7.2020. u 16:15

AUTOR:

OBJAVLJENO:

22.7.2020. u 16:15

Kostrena, 040720.
Lijepo i toplo vrijeme napunilo gradske plaze.
Na fotografiji: gradjani na gradskim plazama.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
Matija Djanješić / CROPIX

Plaža u Kostreni

Prema službenim podacima sustava eVisitor trenutno ostvarenje u srpnju na Kvarneru iznosi 66 % noćenja u odnosu na isto razdoblje 2019. godine, što pozicionira Kvarner u vrh primorskih regija s najvećim turističkim prometom. Pri tome je popunjenost komercijalnih kapaciteta na 40 %, što je najbolje na razini Hrvatske. Analiziramo li turistički promet od početka 2020. godine do danas, rezultati pokazuju kako je na Kvarneru ostvareno 50 % prošlogodišnjih noćenja.

Ovu turističku godinu, u mnogočemu drugačiju od onih na kakve smo do sada navikli, Kvarner i Hrvatska odrađuju zahvaljujući dobro organiziranim ključnim snagama. Trenutno, regija Kvarner, uz Istru, ostvaruje najveći turistički promet u Hrvatskoj. U mjesecu lipnju ostvareno je 43% noćenja u usporedbi s lipnjem 2019. godine. U prvih šest mjeseci, usporedimo li s prošlogodišnjih šest mjeseci, ostvareno je gotovo 40% noćenja.

„U zadnjih deset godina kvarnerski turizam ostvarivao je stalan rast u noćenjima, i to za 50%. U apsolutnim brojkama to znači da je od 2010. do 2019. godine broj noćenja porastao za 6,2 milijuna! Ako se okrenemo ka analizi razdoblja pred i posezone broj noćenja u tim dijelovima godine kroz desetogodišnje razdoblje povećao se za gotovo 90%! Kvarner je i u turističku 2020. godinu krenuo s odličnim brojkama - tijekom siječnja i veljače ostvareno je 16% više noćenja i 16% više dolazaka. Po proglašenju pandemije i zatvaranjem granica, sve je privremeno stalo. Ipak, popuštanjem mjera i otvaranjem granica, Kvarner je počevši od svibnja iz tjedna u tjedan bilježio postepen rast broja gostiju. Upravo se u ovim kriznim vremenima pokazalo da je turistička strategija razvoja Kvarnera, koju smo odredili i postavili i koja se temelji na visokoj kategoriji smještaja i ulaganju u kvalitetu ponude, ispravna i uspješna. Regija Kvarner nikad nije težila postati destinacijom za masovni turizam i time smo stvorili uvjete da se u ovakvim okolnostima gosti na Kvarneru osjećaju sigurnima te su nam se vratili čim je to situacija dopustila“, podsjetila je direktorica Peršić Živadinov.

U lipnju su na Kvarneru bili otvoreni svi kampovi, dok je kod hotela bilo otvoreno 70% kapaciteta. Najveći broj noćenja ostvaren je u obiteljskom smještaju i u kampovima. Tijekom lipnja Kvarner je ostvario 36% popunjenosti kapaciteta u komercijalnom smještaju usporedimo li s prošlogodišnjim lipnjem, što je najbolji rezultat u Hrvatskoj.

Otok Krk je u lipnju ostvario oko 500.000 noćenja, otok Lošinj nešto više od 150.000, Crikveničko-vinodolska rivijera gotovo 150.000 te otok Rab više od 130.000 noćenja.

Gosti iz Slovenije i Njemačke tijekom lipnja zajedno su ostvarili 70% inozemnog turističkog prometa na Kvarneru. Analiziramo li po tržištima, postotci u ostvarenim noćenjima izgledaju ovako: 84% gosti iz Slovenije, slijede ih gosti iz Njemačke i Češke s po 40% ostvarenja te gosti iz Austrije s oko 30% ostvarenih noćenja. Domaći gosti su tijekom lipnja ostvarili 60%, a u prvih šest mjeseci 65% noćenja u odnosu na prošlu godinu.

„Mogućnost bržeg prelaska granice uz pomoć aplikacije Enter Croatia, regulacija ulaska u Hrvatsku uvođenjem posebnih traka za putnike koji su svoj dolazak najavili putem sustava Enter Croatia te uvjeti povratka u matičnu zemlju, koji se mijenjaju iz dana u dan ovisno o epidemiološkoj situaciji, jako će utjecati na konačne rezultate ljetne turističke sezone. Prema informacijama s terena i partnera s naših glavnih inozemnih tržišta, rezervacije za glavnu sezonu nisu otkazane, a interes i namjere za dolaskom gostiju na Kvarner i dalje stoje”, pojašnjava direktorica dr.sc. Peršić Živadinov.

Popuštanjem mjera i ukidanjem ograničenja prelaska državnih granica, Turistička zajednica Kvarnera krenula je u promotivnu kampanju na najbližim tržištima: Hrvatska, Slovenija, Austrija, Njemačka, Češka, Mađarska, Poljska, Slovačka, te Italija (u trenutku spremnosti talijanskih gostiju za dolazak na Kvarner). Glavna poruka su blizina i dostupnost, sigurna turistička regija koja je za vrijeme pandemije vrlo uspješno upravljala kriznom situacijom, zatim otvoreni hoteli i kampovi, spremnost privatnih iznajmljivača i ugostiteljskih objekata za prihvat gostiju, autohtonu gastronomsku ponuda, te visoka razina kakvoće mora te prirodne ljepote destinacije.

„Ukupna vrijednost kampanje oglašavanja Turističke zajednice Kvarnera iznosi 745.000 kuna te ovisno o epidemiološkom stanju u Hrvatskoj i zemljama iz okruženja, provodi se na najčitanijim portalima, društvenim mrežama, platformama za komunikaciju s turističkim novinarima, bloggerima i influencerima... Kroz kampanju udružili smo sredstva s Hrvatskom turističkom zajednicom i lokalnim turističkim zajednicama s područja Kvarnera, a očekivani rezultati su preko 11 milijuna prikaza oglasa, 20 objavljenih reportaža o Kvarneru te 2 posebno oslikana autobusa s motivima Kvarnera, od kojih jedan prometuje javnom gradskom linijom u Ljubljani, a jedan redovnom međugradskom linijom unutar Hrvatske. Prvu online destinacijsku kampanju Turistička zajednica Kvarnera odrađuje u suradnji s turističkim zajednicama s područja Crikveničko-vinodolske rivijere, Turističkom zajednicom otoka Krka i Hrvatskom turističkom zajednicu te ju zajednički financiramo po ključu udruživanja sredstava: Turistička zajednica otoka Krka udružila je 10.000 kn, turističke zajednice s područja Crikveničko-vinodolske rivijere također 10.000 kuna, Turistička zajednica Kvarnera sudjeluje s 60.000 kuna te Hrvatska turistička zajednica s 80.000 kuna. Kampanja je usmjerena na točno ciljane skupine ovisno o njihovim interesima i geo zonama na portalima u Slovačkoj, Češkoj, Mađarskoj i Poljskoj. Kroz kampanju naglasak je na destinacije na području otoka Krka i Crikveničko-vinodolske rivijere - destinacije koje su gostima iz tog dijela Europe dobro poznate i koje već godinama rado posjećuju“, objasnila je direktorica Peršić Živadinov.

Ukoliko epidemiološka situacija na Kvarneru i u Hrvatskoj i dalje ostane stabilna, kampanja će se prilagoditi, i s novim porukama nastaviti provoditi.

Uz to, na mrežu predstavništava Hrvatske turističke zajednice u svijetu, zatim diplomatskih misija i konzularnih ureda Republike Hrvatske u svijetu, kao i na mailing listu novinara, partnera i touroperatora, poslan je newsletter koji komunicira vrlo dobro epidemiološko stanje na Kvarneru, sigurnost i sve uvjete potrebne za ugodan odmor.

„Turistička zajednica Kvarnera od samih početaka pandemije održava stalnu komunikaciju s domaćim i stranim turističkim novinarima, bloggerima i agentima. U stalnom smo kontaktu i s predstavništvima Hrvatske turističke zajednice kako bi pravovremeno reagirali i što prije ponovno mogli realizirati studijska putovanja novinara. Velik broj upita stranih turističkih novinara primamo i preko platforme TravMedia.com, najveće svjetske press mreže za turistički sektor, na kojoj kroz naše redovite objave održavamo kontakte s novinarima, „influencerima“, medijskim profesionalcima, PR-agencijama i ostalim predstavnicima turističke industrije“, istaknula je direktorica Irena Peršić Živadinov.

Specijalizirani inozemni turistički novinari i dalje žele doći i pisati o Kvarneru, pa je tako Turistička zajednica Kvarnera u proteklim tjednima organizirala nekoliko studijskih putovanja - od austrijskog novinara i urednika specijaliziranih novina „Kulturzeitung 80“ koje su posvećene kulturi i luksuznom smještaju te se distribuiraju u kulturnim ustanovama diljem Austrije, zatim američkog gastro bloggera i autora destinacijskih i gastronomskih vodiča, do čeških novinara najjačeg portala i vodećih dnevnih novina „Dnes“ koji su na Kvarner stigli prvim vlakom češkog prijevoznika RegioJeta, kojim će do kraja rujna Hrvatska biti povezana s Češkom i Slovačkom.

„Neke od europskih zemalja, kako bi potaknule svoj turizam i domaću turističku potrošnju, osmislile su turističke vouchere ili bonove. Moramo biti svjesni da će zasigurno dio gostiju iskoristiti takvu mogućnost i godišnji odmor provesti u svojoj matičnoj zemlji. Istovremeno, treba uzeti u obzir i da je veliki broj radnog stanovništva bio primoran korisititi svoj godišnji odmor za vrijeme trajanja pandemije tijekom ožujka i travnja. Iako turistički promet unutar Europe iz dana u dan postupno jača, privikavanje na nove okolnosti, način putovanja i provođenje odmora, uz sve prije navedeno, imat će jak utjecaj na ovu turističku godinu. Ipak, europska istraživanja provedena tijekom svibnja i lipnja govore da ljudi još uvijek ne žele odustati od putovanja tijekom ovog ljeta i svojih planova za godišnji odmor. Studija njemačkog instituta FUR pokazuje kako Nijemci postepeno vraćaju želju za putovanjima. Rezultati su pokazali da će cca 50% ispitanika u ovoj ljetnoj sezoni otputovati na odmor, dok 19% nema još konkretne planove po tom pitanju. Većina smatra da će si, usprkos koronakrizi, moći priuštiti odmor i da za to imaju dovoljan broj dana godišnjeg odmora. Oko 50% Talijana planira putovati, prema informacijama ENIT - Talijanske turističke zajednice. Trend ovog ljeta među talijanskim gostima bit će izleti i kratka putovanja. Što se tiče Austrijanaca, njih oko 60% planira ljetni odmor provesti u Austriji, dok je 28% ispitanika izjavilo da će ovogodišnji ljetni odmor provesti izvan matične zemlje, i to negdje na moru. Prema istraživanju austrijskog Instituta Gallup u Beču, Hrvatska je prvi izbor (32%) među Austrijancima koji svoj odmor žele provesti na moru, a slijede nas Italija (15%) i Grčka (8%)“, izjavila je direktorica Irena Peršić Živadinov.

U ovom trenutku jedna od najjačih prednosti Hrvatske je sigurnost, blizina i dostupnost. Regija Kvarner prvenstveno gostima iz Slovenije, Austrije, Mađarske, Češke i Njemačke, pri vrhu je ljestvice kao savršena destinacija za ove godine nešto kraći ljetni odmor na moru.