Dnevni report Gojka Drljače

Nikola izgubio 40% na vrijednosti nakon najnovijih izvještaja: 'Lažirali su zapise'

AUTOR:

OBJAVLJENO:

15.9.2020. u 11:16

AUTOR:

OBJAVLJENO:

15.9.2020. u 11:16

This undated handout image courtesy of Nikola Motor shows a Nikola Badger truck. (Photo by - / Nikola Motor / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT
AFP

Kompanija Nikola proslavila se na dioničkim tržištima tako što je nakon Tesle, kompanije koju vodi Elon Musk, prodala možda najuvjerljiviju priču o električnim vozilima koje namjerava proizvoditi. Nikola se za razliku od Tesle koji se fokusira na osobna vozila okrenuo tržištu kamiona i terenskih vozila na električni pogon. Zahvaljujući uvjerljivim fotografijama, videozapisima i promidžbenim materijalima tijekom ljeta ukupna tržišna vrijednost Nikole narasla je na 30 milijardi dolara. Ono što je zanimljivo u toj priči jest da danas Nikola nije proizveo funkcionalno vozilo, iako jest sklopio partnerstva za razvoj vozila s nekim od najvećih svjetskih proizvođača kao što su Iveco i General Motors.

Prije nekoliko dana kompanija Hindenburg Research objavila je izvještaj u kojem je problematizirala Nikolino poslovanje. Hindenburg, valja napomenuti, ima koristi od pada cijene Nikolinih dionica. Između ostalog, Hindenburg je u svojoj analizi ustvrdio da su video zapisi s Nikolinim vozilima u pokretnu namješteni jer su se vozila kotrljala niz brdo tj. nisu bila pokretana e-pogonom. Nakon toga cijena Nikolinih dionica pala je 40 posto.

Nikola je izišao s priopćenjem u kojem je optužio Hindenburg za lažne tvrdnje, ali je priznao kako su se 'električni' kamioni na njihovim video-zapisima kotrljali niz brdo. Pojasnili su kako nigdje, pa niti u spornom videu, nisu tvrdili kako su do sada razvili vozila koje pokreće vlastita propulzija nego rade na tome. I dalje ostaju pri tvrdnji da će sljedeće godine iz suradnje s Ivecom plasirati na tržište pravi električni kamion.

This undated handout image courtesy of Nikola Motor shows a Nikola Tre truck. (Photo by - / Nikola Motor / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT
AFP
 

Nadalje, nakon Hindenburgove izvještaja iz Nikole su priznali kako su preko nekih dijelova drugih dobavljača nalijepili naljepnice kako se ne bi vidjelo ime originalnog proizvođača, ali u toj praksi ne vide ništa sporno. Primjerice, na inverter (jedan od ključnih dijelova e-vozila) također su nalijepili naljepnice preko oznake pravog proizvođača. Jesu li željeli prikriti to što još nisu razvili svoj inverter?

Prijedlog dnevnog štiva:

Jesu li Kinezi manipulirali podacima o pandemiji?

Science: Zašto je Covid opasan za pretile ljude