Potpuni preokret

Život mu je bio potpuno uništen, a danas njegova igra ostvaruje prihod od milijardu dolara

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

30.4.2019. u 8:17

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

30.4.2019. u 8:17

Masem / Wikimedia

Brendan_Greene

Prije šest godina, Brendan Greene, tada razvedeni 37-godišnjak, zarađivao je svega 300 dolara mjesečno. On je danas poznatiji kao kreator popularne 'battle royale' videoigre, PlayerUnknown's Battlegrounds koja je u 2018. godini ostvarila prihod od milijardu dolara.

Prije otprilike sedam godina, njegov život bio gotovo potpuno uništen. Nakon razvoda, štedio je novce za povratak u rodnu Irsku, što je s obzirom na njegova mala primanja zahtijevalo velika odricanja. Kako se sada čini, takva životna odluka učinila ga je uspješnim poduzetnikom kakav je danas.

- Iz očaja, nedostatka društvenog života i dosade, okrenuo sam se video igrama. Moj život sveo se na odlazak na posao i konstantno igranje igara. Igrao sam apsolutno sve i na gotovo svim platformama – prisjeća se Greene.

Cjelodnevno igranje potaknulo ga je na razmišljanje kako bi se i on sam mogao okušati u gaming svijetu. S obzirom da je u to doba radio kao web dizajner smatrao je kako ima dovoljno znanja da krene u izradu igre. Za svoju prvu igru, inspiraciju je vukao iz već postojećih 'survivor' igara i kultnog japanskog filma 'Battle Royale', piše CNBC.

Kada je 2014. godine konačno uštedio dovoljno novca za povratak u rodnu Irsku, dočekao ga je novi problem, nedostatak posla. Zbog toga bio je prisiljen živjeti s roditeljima i prijaviti se na socijalnu skrb koja je tada iznosila oko 180 eura na tjedan. No, unatoč tomu, nije odustajao od svog cilja. Cijeli iznos koji je dobivao od socijalne skrbi odlučio je uložiti u održavanje servera na kojima se nalazila njegova igra.

- Roditelji su bili uistinu zabrinuti za mene. Nisu vjerovali da ću ikad išta zaraditi od igre – ispričao je.

Nedugo nakon povratka kući, Greeneu se sreća konačno osmjehnula. Njegova igra zapela je za oko programerskom timu iz Sony Online Entertainment kompanije, danas poznatija pod imenom Daybreak Game. Iz tvrtke su mu ponudili poziciju konzultanta kako bi mogli implementirati dio njegove igre u svoju tada još nerazvijenu igru. Cijela suradnja trajala je gotovo dvije godine.

Tri godine kasnije, južnokorejska kompanije Bluehole, danas poznatija kao Krafton Game Union, ponudila mu je pomoć u razvoju vlastite igre iz koje je nastao današnji proslavljeni PlayerUnknown's Battlegrounds (PUBG).

- Prodaja PUBG-a rapidno je rasla od prvog dana lansiranja na tržište. Sjećam se da sam svaki dan vidio kako brojke samo rastu i rastu. Nakon svega šest mjeseci imali smo 3 milijuna online igrača – kazao je Greene.

Danas, ovaj uspješni programer radi kao direktor projekta u PUBG Corporation, a njegova igra prodana je u preko 50 milijuna primjeraka, dok je mobilnu varijantu skinulo više od 200 milijuna ljudi. Unatoč uspjehu, sada već 43-godišnji poduzetnik živi skromnim životom u Amsterdamu.

- Postoje glasine o tome kako posjedujem luksuzne jahte, svaku večer pijem skupe šampanjce i odsjedam u luksuznim hotelima. Ali ništa od toga nije točno. Ja volim svoj posao i radim kao i svi ostali zaposlenici u mojoj kompaniji. Točno je da sada živim puno komotnijim životom i da mogu bez ikakvih problema prehraniti obitelj, ali to je jedino što se promijenilo – pojašnjava Greene.