Bez papirologije

Revolut uoči sezone stigao u Hrvatsku i omogućio plaćanje putem aplikacije i u kunama

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

23.5.2019. u 15:39

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

23.5.2019. u 15:39

Revolut / Sutterstock

Mobilna aplikacija Revolut, koja se može opisati kao “mobilni novčanik”

Mobilnu aplikaciju Revolut, koja se može opisati kao “mobilni novčanik”, od ponedjeljka je moguće nadoplatiti i kunama. Iako tu mogućnost službeno nije htio potvrditi, Andreas Kapsos, direktor marketinga Revoluta, govoreći da je to još u fazi testiranja, hrvatski korisnici Revoluta svoje račune već mogu nadoplatiti domaćom valutom.

Revolut, dostupan u 29 zemlja svijeta, ima više od četiri milijuna korisnika, a omogućava slanje i primanje novca preko aplikacije bez naknada, kupnju preko interneta te konverziju u druge valute po trenutnom tečaju.

Lakša razmjena

Britanski fintech je osnovan prije gotovo četiri godine, ima europsku bankarsku licencu od centralne banke Litve, a lani je i službeno zaradio titulu “jednoroga”, odnosno tvrtki čija se vrijednost procjenjuje iznad milijardu dolara. Na pitanje je li uvođenje kune strateški potez prije početka turističke sezone, koji bi stranim turistima i korisnicima omogućio lakšu razmjenu u domaću valutu, direktor marketinga Kapsos demantirao je te tvrdnje.

- Uvođenjem kune u aplikaciju na umu smo imali isključivo lokalno tržište i korisnike koji će svoj Revolut račun, koji su do sada nadoplaćivali eurima ili dolarima, moći nadoplatiti u domaćoj valuti bez naknada - rekao je Kapsos i dodao da uskoro planiraju u Hrvatskoj otvoriti i svoj ured te zaposliti predstavnika, ali još nije htio službeno potvrditi o kome se radi i kada će ured biti otvoren.

Kad je, pak, riječ o otvaranju Revolut računa, nije potrebna papirnata dokumentacija. Aplikacija se skida s Google Playa ili Apple App Storea i instalira na pametni telefon. Nakon otvaranja aplikacije potrebno je unijeti PIN, kao i kod klasične aplikacije za mobilno bankarstvo. Nakon popunjavanja osobnih podataka, uključujući broj mobitela, e-mail adresu i bankovni račun, aplikacija će tražiti da se novac u aplikaciju prenese s bankovnog računa. To može biti od 90 kuna, što je, dakle, najmanji iznos, do 1800 kuna. Također, tražit će i potvrdu identiteta, tako da se iz aplikacije kamerom mobitela uslika putovnica, osobna iskaznica ili vozačka dozvola. Kada je novac u aplikaciji, u sučelju se mogu birati različite opcije. Uz slanje novca biranjem kontakata iz imenika, kao i plaćanje na račune privatnih osoba i tvrtki, opcijom konverzija moguće je razmijeniti, primjerice, kune u euro.

Paprene naknade

Tako se konvertiranjem 40 kuna dobiva 5,37 eura, što je malo nepovoljnije u odnosu na tečaj na stranicama HNB-a. Novac je unutar aplikacije moguće držati u čak 16 različitih valuta. Upravo se konverzija, uz besplatne međunarodne transakcije između korisnika, za koje banke uzimaju paprene naknade, navodi kao jedna od korisnijih mogućnost Revoluta. Korisnik u inozemstvu tako može unutar aplikacije promijeniti novac u domaću valutu po trenutnom tečaju i izbjeći plaćanje naknada u mjenjačnicama. Naravno, Revolut neće biti od osobite koristi u dućanima koji traže plaćanje karticom ili gotovinu, ali zato postoji mogućnost narudžbe kartice Revoluta. Kako tvrde iz Revoluta, s tom se karticom novac koji je na aplikaciji može podići s bilo kojeg bankomata, a do iznosa od 1800 kuna mjesečno neće se uzimati naknada. Za sve više od toga naplaćivat će se naknada od 2%.

Na naše pitanje može li proboj takvih fintech usluga na hrvatsko tržište ugroziti klasično bankarstvo, iz Hrvatske udruge banaka (HUB) odgovorili su da banke u svijetu i Hrvatskoj kontinuirano surađuju s takvim tvrtkama kako bi unaprijedile svoje usluge. No, korisnike upozoravaju:

- Svaki klijent mora pažljivo proučiti uvjete poslovanja te procijeniti razinu sigurnosti korištenja usluga s obzirom na to da HNB nema nadležnost nad takvim institucijama.