Projekt za pamćenje

NASA odgađa lansiranje sonde koja će po prvi put u povijesti 'dotaknuti Sunce'

U idućih sedam godina sonda bi trebala 24 puta okružiti Sunce i postepeno prbibližiti površini
Solarna sonda Parker, NASA
 Profimedia, Sciencephoto RM

Jutros je iz Kennedyjeva svemirskog centra u Cape Canaveralu u SAD-u trebala biti lansirana nova NASA-ina sonda, nazvana Parker, no zbog tehničkih problema njezino lansiranje odgođeno je za sutra ujutro. Na svojem putovanju sonda će se površini Sunca približit na 6,1 milijun kilometara, što je sedam puta bliže nego ijedna sonda prije nje, piše The Guardian.

Letjelica Parker prvo će krenuti prema Veneri, Suncu drugom najbližem planetu, te će se uz pomoć njezine gravitacije postepeno približavati svom krajnjem cilju do kojeg će prema predviđanjima doći u studenom. U idućih sedam godina, koliko će sonda boraviti u svemiru, trebala bi 24 puta okružiti zvijezdu i postupno se sve više približavati njezinoj površini. Na tom putu sonda će morati 'preživjeti' temperaturu oko 1.300 stupnjeva Celzijevih.

Tijekom misije letjelica će provoditi znanstvena istraživanja u području intenzivne vrućine i solarne radijacije, objavila je NASA, a svoje prve rezultate trebala bi poslati već u prosincu.

Sonda će također nositi i mikročip s imenima više od milijun ljudi koji su iskazali želju da i njihovo ime 'dotakne' toplinu Sunca.

Istraživači se nadaju da će zahvaljujući ovoj misiji dobiti bolji uvid u funkcioniranju zvijezda i prikupi podatke kojima će se u budućnosti unaprijediti sustav predviđanja vremenskih prognoza na Zemlji.

25. travanj 2024 22:55