Projekt za pamćenje

NASA odgađa lansiranje sonde koja će po prvi put u povijesti 'dotaknuti Sunce'

AUTOR:

• Novac.hr

OBJAVLJENO:

11.8.2018. u 13:53

AUTOR:

• Novac.hr

OBJAVLJENO:

11.8.2018. u 13:53

Parker Solar Probe approaching the Sun. Computer illustration showing the Parker Solar Probe entering orbit around the Sun. The Parker Solar Probe is a NASA robotic spacecraft designed to probe the outer corona of the Sun. It is scheduled for launch on 31st July 2018., Image: 367670261, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Sciencephoto RM
Profimedia, Sciencephoto RM

Solarna sonda Parker, NASA

Jutros je iz Kennedyjeva svemirskog centra u Cape Canaveralu u SAD-u trebala biti lansirana nova NASA-ina sonda, nazvana Parker, no zbog tehničkih problema njezino lansiranje odgođeno je za sutra ujutro. Na svojem putovanju sonda će se površini Sunca približit na 6,1 milijun kilometara, što je sedam puta bliže nego ijedna sonda prije nje, piše The Guardian.

Letjelica Parker prvo će krenuti prema Veneri, Suncu drugom najbližem planetu, te će se uz pomoć njezine gravitacije postepeno približavati svom krajnjem cilju do kojeg će prema predviđanjima doći u studenom. U idućih sedam godina, koliko će sonda boraviti u svemiru, trebala bi 24 puta okružiti zvijezdu i postupno se sve više približavati njezinoj površini. Na tom putu sonda će morati 'preživjeti' temperaturu oko 1.300 stupnjeva Celzijevih.

Tijekom misije letjelica će provoditi znanstvena istraživanja u području intenzivne vrućine i solarne radijacije, objavila je NASA, a svoje prve rezultate trebala bi poslati već u prosincu.

Sonda će također nositi i mikročip s imenima više od milijun ljudi koji su iskazali želju da i njihovo ime 'dotakne' toplinu Sunca.

Istraživači se nadaju da će zahvaljujući ovoj misiji dobiti bolji uvid u funkcioniranju zvijezda i prikupi podatke kojima će se u budućnosti unaprijediti sustav predviđanja vremenskih prognoza na Zemlji.