Moćni koncern

Kako je Amazon od male online knjižare postao nezaobilazno mjesto za kupovinu

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

7.7.2019. u 10:22

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

7.7.2019. u 10:22

A worker sorts packages at the Amazon warehouse in Leipzig, December 3, 2008. The shelves at the company's warehouse become full during the busiest time of the year before Christmas. REUTERS/Fabrizio Bensch (GERMANY) - BM2E4C311JF01
Fabrizio Bensch / REUTERS

Ilustracija, Amazonovo skladište u Leipzigu

Prije 25 godina, bila je internetska knjižara, a danas je najveća online trgovina na svijetu. Naravno, riječ je o Amazonu kojeg je 5. srpnja 1994. godine Jeff Bezos pokrenuo zajedno sa svojom sada već bivšom suprugom MacKenzie.

- Naša vizija je postati tvrtka koja je maksimalno usmjerena na kupca, u kojoj ljudi mogu naći sve što žele i to putem internetu – bila je to misao vodilja ovog para.

U svega nekoliko godina, ono što je počelo samo s knjigama preraslo je u nešto sasvim drugo. No, čini se kako najbogatiji čovjek svijeta, koji je već s 30 godina napustio siguran posao na Wall Streetu kako bi ostvario svoj san, ne planira stati na tome, piše DW.

Tako se već danas u SAD-u mogu pronaći Amazonovi supermarketi bez blagajni, a osim trgovine, Bezos je krenuo i u bitku s poznatim streaming servisom Netflixom, a osim toga u lipnju je predstavio i dostavu dronom.

Ljubimac Wall Streeta, ali ne i javnosti

Zbog kroničnih gubitaka, dionice ovog naglo ekspandirajućeg koncerna dugo vremena nisu bile tražene na burzi. No, nakon niza dobrih poslovnih rezultata Amazon je postao pravi ljubimac Wall Streeta.

Tako je samo u prvom tromjesečju ove godine, zahvaljujući uhodanoj internetskoj trgovini i rastu ponude cloud servisa, dobit porasla za 125 posto na 3,6 milijardi dolara.  Osim toga, u rujnu prošle godine Amazon je, kao drugi koncern nakon Applea, uspio privremeno dostići burzovnu vrijednost od bilijun dolara. 

No, čini se kako izvan burze Amazon i nije toliko obožavan. Naime, kompanije se već neko vrijeme nalazi na meti kritika zbog navodnih loših uvjeta rada, a mnogi tvrde i da sa svojim niskim cijenama uništava male trgovce. Ipak, Amazonov najveći neprijatelj je američki predsjednik Donald Trump koji sve češće kritizira ovaj koncern te ga krivi za financijske probleme američke pošte.