Novo doba

Direktorica Revoluta za južnu Europu: 'Želimo postati prva globalna digitalna banka'

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

27.6.2019. u 9:14

AUTOR:

  • Filip Pavić

OBJAVLJENO:

27.6.2019. u 9:14

Zagreb, 060619.
Ilica 252.
Elena Lavezzi, direktorica Revoluta za jugositocnu Europu.
Foto: Goran Mehkek / CROPIX
Goran Mehkek / CROPIX

Elena Lavezzi, direktorica Revoluta za jugoistočnu Europu

- U Hrvatskoj trenutačno imamo 20 tisuća korisnika i sve to isključivo kroz usmenu predaju, pohvalila nam se Elena Lavezzi, direktorica za južnu Europu britanskog Revoluta, fintech tvrtke koja želi postati prva globalna digitalna banka.

Menadžerica rođena u Italiji školovala se u Parizu i Londonu, a na poziciju u Revolutu, gdje među ostalim vodi tržišta Italije, Hrvatske i Slovenije, došla je s mjesta generalne direktorice za Europu bostonskog kripto startupa Circle. Prije toga radila je u Uberu i bila dio tima koji je Uber lansirao u Indiji. Kako kaže, interes za tehnologiju koja ima potencijal promijeniti svakodnevni život na globalnoj razini odveo ju je u Revolut, tvrtku koja je 2015. godine izbacila mobilnu aplikaciju kojom se mogu plaćati računi, slati novac i mijenjati valute, a broji četiri milijuna korisnika. Budući da su nedavno u svoju ponudu implementirali i kunu, s Elenom Lavezzi razgovarali smo o planovima na hrvatskom tržištu, tradicionalnom bankarstvu i budućnosti digitalnih banaka.

Mislite li da je hrvatsko tržište financijski i dalje tradicionalno, spremno za disruptivne aplikacije kao što je Revolut?

- U Hrvatskoj je Revolut zasad još u testnoj fazi, ali primijetili smo da tu nema velikih fintech igrača. Također, koliko vidim, Hrvati su dosta orijentirani tradicionalnim bankama. Isto kao i u Italiji, koristite dosta gotovine, ne toliko bankovne kartice. Kad sam lani živjela i radila u Londonu, nijednom nisam morala podići gotovinu s bankomata, a ovdje sam u samo jednom danu morala podići 200 kuna. No baš zato mi se čini da tu ima dosta potencijala za Revolut. Mi smo novi, jednostavni, inovativni i transparentni. No tu vrijednost aplikacije moraju razumjeti milenijalci, ali i moja majka.

Kako mislite pridobiti stariju skeptičnu generaciju da svoj novac položi u aplikaciju?

- Moramo biti svjesni da radimo s novcem ljudi i da oni moraju vjerovati toj inovaciji, a to je stvar edukacije tržišta. To će biti zaduženje lokalnog tima u Hrvatskoj. Oni moraju ljudima predstaviti aplikaciju, educirati ih i otkloniti sumnje. Želimo da Revolut bude stvaran i lokalan brend, a to ćemo postići tako da krenemo odozdo prema gore i uspostavimo jaku lokalnu korisničku podršku.

Kako jamčite jednaku sigurnost za korisnike koju mogu ponuditi tradicionalne banke?

- Revolut je financijska institucija koju je odobrilo britansko tijelo za financijsko upravljanje Financial Conduct Authority i obvezni smo štititi sredstva svojih korisnika prema njihovim zahtjevima. Također, podliježemo Regulativi o elektroničkom novcu iz 2011. godine i Uredbi o platnim uslugama iz 2017. godine.

Za otvaranje aplikacije Revolut, osim osobnih podataka, traže se i podaci bankovne kartice, s koje se onda novac prebacuje u aplikaciju. Za Revolut je još potreban bankovni račun?

- Da, još nam trebaju tradicionalne banke i ne možemo očekivati da će ljudi preko noći reći “evo, sad ću cijelu svoju imovinu staviti na aplikaciju”. No ubrzo će se i to promijeniti.

Kada će, prema vašem mišljenju, digitalne banke potpuno zamijeniti tradicionalne banke?

- Naš je plan u idućih pet godina globalno imati 100 milijuna korisnika. No mislim da digitalne banke neće potpuno zamijeniti tradicionalne, nego će za korisnike to postati način kako će svakodnevno obavljati svoja plaćanja.

Može li se sada na aplikaciju, primjerice, primati plaća? Odnosno, priložiti poslodavcu broj Revolut računa?

- Trenutno ne, ali nadamo se da ćemo to omogućiti u bliskoj budućnosti. Intenzivno radimo na tome da u svoje usluge uključimo i IBAN-e te da svoje usluge približimo klijentima u Hrvatskoj kao i svakoj zemlji u kojoj poslujemo.

Kao prednosti Revoluta ističe se to da korisnici preko aplikacije ne plaćaju naknade. Kako onda Revolut  točno zarađuje?

- Mi smo prije svega tehnološka kompanija, a tek onda financijska. Freemium je naš poslovni model. Što znači da je sama aplikacija besplatna, a prihode generiramo iz Premium i Metal plana kojim korisnici, koji ih izaberu, dobivaju dodatne pogodnosti, kao besplatnu dostavu ili neograničenu konverziju više valuta po najpovoljnijem tečaju. Poslovni korisnici plaćaju naknadu u odnosu na veličinu poslovanja, a uzimamo i transakcijsku naknadu u kriptomjenjačnici.

Planirate li uskoro otovriti ured i u Hrvatskoj?

- Ured u Hrvatskoj možemo otvoriti za nekoliko tjedana ili nekoliko mjeseci, što će ovisiti o okolnostima. Zasad tražimo prave kandidate za generalnog direktora, marketing i PR menadžera te business developera.