Razočaranje za pod bor

Želio razveseliti sina za Božić, a mukama se ne nazire kraj "Tko zna koliko je obmanutih?"

AUTOR:

  • Linda Perić / Slobodna Dalmacija

OBJAVLJENO:

1.2.2020. u 14:38

AUTOR:

  • Linda Perić / Slobodna Dalmacija

OBJAVLJENO:

1.2.2020. u 14:38

Male hands typing on smartphone.
Getty Images / iStockphoto

Ilustracija: mobitel

Premda je božićni šoping odavno prošao, Splićanin Marijan Barić još se uvijek od njega nije oporavio, javlja Slobodna Dalmacija.

Problem je, naime, što je već mjesec i pol dana prisiljen reklamirati poklon koji je kupio svom sinu, a radi se o mobitelu uz koji je išla posebna ponuda - 598 kuna u slučaju odabira Simpa tarife T-coma. S uređajem je sve u redu, no poklonjenih kuna na kartici - nema.

- Osjećam se izvarano, a tko zna koliko je još takvih poput mene! Ovo je priča: u prosincu sam išao razveseliti sina novim mobitelom. Ponuda u web shopu T-coma učinila mi se odličnom - uređaj Samsung A10 prodavao se po cijeni od 800 kuna, a uz to su poklanjali još 598 kuna na Simpa računu.

Supruzi sam rekao kako to smatram zbilja dobrom ponudom jer ćemo, na koncu, uređaj platiti samo 200 kuna, kad odbijemo ovih 600 koje teleoperator daje na kartici. Odluka je pala - pristali smo na spomenutu posebnu ponudu, ubrzao nam je stigao i mobitel, taman da ga zapakiramo i stavimo ispod bora za sina - počinje priču Splićanin Marijan Barić.

Bonus račun

Poslije je, dakle, preostalo samo aktivirati karticu. Kad su to učinili, Barići su bili nemalo iznenađeni - na računu nije bilo ni kune od onih 598 kuna iz reklame. Ništa se, kaže Marijan, nije dogodilo ni kad su registrirali karticu.

- Zvao sam, naravno, Službu za korisnike i pitao u čemu je problem. Oni mi odgovaraju da je to, ustvari, nekakav bonus račun, te da prvo moram kupiti bon od 60 kuna kako bih ostvario pravo na korištenje tog bonusa, ali ne na sve, već samo na dio. Ispalo je kako oni tih 598 kuna mogu uplaćivati na “pecibokune”, u iduće dvije godine, ovisno o našim nadoplatama računa.

Jednostavno su me razjarili takvim odgovorom! Pitao sam ih gdje piše to o čemu oni govore jer na njihovoj web-stranici takvi podaci nisu navedeni. Službenica mi odgovara kako je to naznačeno u uvjetima korištenja usluge, no prilikom kupnje Simpa paketa dobio sam papir na kojem nema ni riječi o tome! - ogorčen je Marijan Barić.

- Smatram ovo čistom prijevarom i obmanjivanjem kupaca. Tko zna koliko su oni ljudi na ovaj način “digli” od prosinca - pita se Marijan.

Iz Odjela za korporativne komunikacije Hrvatskog Telekoma poslali su nam sljedeće pojašnjenje:

Način dodjele

- Uz kupnju mobilnih uređaja Simpa korisnici ostvaruju pogodnost dodatnih kunskih iznosa na bonus račun nakon nadoplata bonom od najmanje 50 kuna. Ova ponuda dostupna je samo za registrirane korisnike. U konkretnom slučaju, korisnik ostvaruje pogodnost dodatnog iznosa od 598 kuna koji se dodjeljuje u iznosima od 10 do 48 kuna na računu tijekom 24 mjeseca, a informacije o tome korisnici mogu pronaći na web-stranici www.simpa.hr. Nedavno je uvedena mogućnost da korisnici klikom na bonus iznos koji se nalazi na fotografiji uz uređaj dobivaju informacije o načinu dodjele dodatnih iznosa na bonus račun.

Nepoštena praksa

Manifestira li se kroz spomenutu promotivnu akciju prodaje mobitela nepoštena poslovna praksa T-coma, pitali smo nadležne u Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM).

- Jasno nam je kako je korisnik mogao doći do zaključka da kupnjom mobilnog uređaja ostvaruje pravo na novčani iznos koji je trebao biti uplaćen na njegov pretplatnički račun. Međutim, kako bismo imali potpuni uvid, potrebno je utvrditi postoje li na stranicama operatora posebni uvjeti koji bi jasno propisivali prava korisnika. Iz tog razloga zatražili smo i očitovanje operatora - objašnjavaju iz HAKOM-a. Korisniku predlažu da podnese pisani prigovor operatoru i HAKOM-u.