Veliki rast

Unatoč američkim sankcijama, kineski tehnološki div zabilježio skok prihoda od gotovo 25%

AUTOR:

OBJAVLJENO:

30.7.2019. u 13:43

AUTOR:

OBJAVLJENO:

30.7.2019. u 13:43

, Image: 173235512, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija

Kineska tehnološka kompanija Huawei izvijestila je u utorak kako su joj prihodi u prvoj polovini godine porasli za 23,2 posto, što je znatno brže nego godinu ranije, usprkos američkim sankcijama.

Huawei, koji je ove godine počeo objavljivati kvartalne rezultate, priopćio je da su mu prihodi u prvoj polovini godine porasli na 401,3 milijarde juana. U navedenom razdoblju isporučio je 118 milijuna pametnih telefona, što je porast od 24 posto u usporedbi s istim razdobljem lani.

Huaweijev lanac opskrbe znatno je uzdrman sredinom svibnja kad ga je Washington uvrstio na crnu listu. Američka vlada tvrdi da ta kompanija predstavlja rizik za nacionalnu sigurnost, budući da bi Peking mogao koristiti njihovu opremu za špijuniranje, što Huawei negira.

Otad mu je odobrena tromjesečna odgoda provođenja sankcija, do 19. kolovoza, a američki predsjednik Donald Trump nagovijestio je da će Washington ublažiti sankcije toj tehnološkoj kompaniji, no nije iznosio detalje.

"S obzirom na temelje koje smo postavili u prvoj polovini godine, nastavljamo rasti i nakon što smo dodani na crnu listu. To ne znači da ćemo izbjeći poteškoće u budućnosti. Vjerojatno ćemo ih imati i one bi mogle kratkoročno utjecati na tempo našeg rasta”, rekao je čelnik Huaweija Liang Hua.

Osnivač i izvršni direktor Huaweija Ren Zhengfei kazao je prošlog mjeseca da je utjecaj stavljanja kompanije na crnu listu bio puno gori od očekivanog. Taj potez bi mogao koštati kompaniju 30 milijardi dolara prihoda, koji bi onda u 2019. i 2020. godini mogli ostati približno isti kao i 2018. godine, na oko 100 milijardi dolara, dodao je.

Prema podacima tvrtke za istraživanje tehnološkog tržišta Canalys, Huawei je u drugom kvartalu ojačao vodstvo na kineskom tržištu pametnih mobitela, dok je prodaja tih uređaja u inozemstvu na godišnjoj razini blago pala.