Rekorderi

U vrhu smo Europe: Hrvati potroše 11 milijardi kuna godišnje na komunikacijske usluge

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.12.2019. u 16:55

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.12.2019. u 16:55

Zagreb, 300315.
Mnogi pjesaci sluze se mobilnim aparatima na ulicama grada.
Na fotografiji: djevojka razgovara na mobitel na Cvjetnom trgu.
Foto: Marko Todorov / CROPIX
CROPIX

Ilustracija

Hrvati su lani za komunikacijske usluge i opremu potrošili više od 1,48 milijardi eura ili oko 11 milijardi kuna, pokazuju novi podaci euro-statističara.

To je iznos koji doseže 2,9 posto hrvatskog bruto domaćeg proizvoda (BDP) i jedan je od najvećih udjela komunikacijskih usluga u BDP-u među članicama EU. Uz to, pokazuju podaci Eurostata, Hrvatska spada u sam vrh članica EU po udjelu komunikacijskih usluga u ukupnoj potrošnji kućanstava. Naime, kod nas je lani iznos potrošen na komunikacijske usluge činio četiri posto ukupne potrošnje kućanstava, što je podatak koji nas svrstava na četvrto mjestu u EU. Dodajmo ovome kako se podatak o potrošnji za komunikacije odnosi ne samo na telekomunikacijske usluge, nego i na poštanske usluge, koje su, međutim, danas slabo zastupljene u potrošnji.

Više od nas za komunikacijske su usluge u 2018. godini izdvajala kućanstva u Bugarskoj, 4,8 posto svoje ukupne potrošnje, zatim u Grčkoj, za koju su objavljeni podaci za 2017. godinu, a prema kojima su Grci za komunikacijske usluge izdvajali 4,4 posto kućnih proračuna, te u Rumunjskoj, u kojoj su komunikacijske usluge u ukupnoj potrošnji kućanstava lani činile 4,1 posto.

U EU u cjelini građani su na komunikacijske usluge lani potrošili nešto više od 200 milijardi eura, što čini 1,3 posto BDP-a Unije i 2,3 posto potrošnje kućanstava. Najmanje u EU za komunikacijske usluge, pokazuju podaci Eurostata, izdvajaju Luksemburžani, samo 1,3 posto ukupne potrošnje svojih kućanstava. Među kandidatima za članstvo u Uniji velika izdvajanja za komunikacijske usluge imala su kućanstva u Srbiji, koja su za njih, prema podacima Eurostata, izdvojila čak 5,1 posto svoje ukupne potrošnje.

- Izdaci za komunikacijske usluge vezani su ponajprije uz kupovnu moć. Cijene telekomunikacijskih usluga u Hrvatskoj ne razlikuju se bitnije od onih na Zapadu, dok je naša kupovna moć znatno manja, pa je i udio potrošnje na telekomunikacijske usluge ovdje veći - upozorava Đuro Lubura, stručnjak za telekomunikacije.

Naš sugovornik ne očekuje da će cijene telekomunuikacijskih usluga u Hrvatskoj u naredom razdoblju padati, no kaže da ćemo za isti iznos dobivati drukčiji i veći paket usluga.

- Usluge na tržištu sve su raznovrsnije - zaključuje Lubura.