Sveobuhvatna strategija

Tehnologija budućnosti u poslovanju modernog poduzetnika

AUTOR:

  • Sponzorirani sadržaj

OBJAVLJENO:

23.12.2019. u 13:59

AUTOR:

  • Sponzorirani sadržaj

OBJAVLJENO:

23.12.2019. u 13:59

Regus

Jasno je da su podaci i informacije „nafta 21. stoljeća“, a rijetko koja tvrtka će u iduće tri godine moći konkurentno poslovati bez nekog oblika upravljanja podacima, analitike i implementacije strojnog učenja. Prema nedavnom istraživanju Harvard Business Reviewa, čak 69 posto poduzetnika kaže da njihovim organizacijama treba sveobuhvatna strategija podataka kako bi ispunile svoje strateške ciljeve u sljedeće tri godine, a njih trideset pet posto da su, kroz dobro postavljene modele 'data' analitike i upravljanja, na putu da ispune te ciljeve.

Taj jaz sugerira rastuća poslovna očekivanja u vezi s podacima i analitikom, a moderni bi poduzetnik trebao u obzir uzeti ovih pet tehničkih mogućnosti u svojim podatkovnim strategijama.

1. Upravljanje platformama podataka na više oblaka

Prema istom istraživanju, samo 12 posto poduzetnika ima više od 75 posto svojih podataka na 'oblaku'. Konsolidacija podataka u centraliziranim bazama je zastarjela, a nova stvarnost je da poduzetnici moraju moći upravljati, integrirati i dijeliti podatke pohranjene u više javnih i privatnih oblaka. Buno Pati, izvršni direktor IT tvrtke Infoworks, koja kreira softverska rješenja za upravljanje 'Big Datom' smatra da je „uspostavljanje snažne i agilne osnove za rad s podacima centralno za uspjeh svake moderne strategije podataka jednog poduzeća“. Zajednički cloud prostor, koji ljudima na različitim lokacijama omogućuju istovremeno rad s istim dokumentom, rezultira većom razmjenom informacija unutar tvrtke i među tvrtkama te brži pristup ekspertizi.

2. Poslovanje bez papira

Prema najnovijim podacima, otprilike 90 posto uredskog otpada povezanog s papirima nastaje zbog prekomjernog printanja dokumenata koji su podvrgnuti revizijama, ispravcima i ažuriranjima. Očigledno rješenje je digitalizirati obradu dokumenata. Držanje dokumenata kojima se upravlja i pohranjuje u oblaku, poput Dropboxa, može dramatično smanjiti potrebu za ispisom dokumenata, istovremeno povećavajući učinkovitost i produktivnost. U studiji Katalozi Spree i Paper Karma iz 2014. godine otkrili su da bi emisije stakleničkih plinova smanjile za 1,45 milijuna tona ako bi samo kompanije u SAD-u smanjile upotrebu uredskog papira za 10 posto. Da biste ovu cifru razumjeli, to je otprilike ista količina smanjenja koja bi nastala uklanjanjem 280.000 automobila s američkih autocesta na godinu dana.

3. Prema analitici u stvarnom vremenu

Uloga podataka i analitike više nije u razumijevanju onoga što se dogodilo, već u prikazu onog što se događa u stvarnom vremenu, pa čak i u predviđanju onoga što će se dogoditi sljedeće. Umjetna inteligencija bit će glavni pokretač ove promjene u sljedećem desetljeću. Zahvaljujući AI, vještine potrebne za obavljanje širokog raspona poslovnih funkcija se mijenjaju. "Očekujemo u velikoj mjeri redizajn trenutnih poslova", kaže Emily He, viša potpredsjednica za upravljanje ljudskim resursima u Oracleu. „Veliki dio posla koji trenutno ljudi obavljaju automatski će se automatizirati tehnologijom. Vrijeme i trud koji se nekada trošio na ponavljajuće zadatke preusmjerava se na rad više razine. U isto vrijeme, tvrtke sve više traže perspektivne zaposlenike koji imaju mogućnost rada sa strojevima“, zaključuje.

4. Organizacija poslovanja za digitalnu stvarnost

Dodatni korak od poslovanja u 'oblaku' i upravljanja podacima koji dolazi jest 'proširena i virtualna stvarnost', Internet stvari i inteligentna sučelja (virtualni pomoćnici, kontrola glasom). Moderni poduzetnici ne smiju zanemariti moć digitalnog iskustva i digitalne stvarnosti i trebaju se organizirati kako bi digitalna transformacija uspjela. Pitanja su onda: Tko će voditi kompaniju? i Gdje organizirati "digitalno"? Hoće li to biti jedan od rukovoditelja s fokusom na kupca, primjerice, u prodaji? Ako se takva organizacija uspostavi hoće li biti potrebe za fizičkim kanalima prodaje ( primjerice, trgovine) ili će sve preuzeti digitalni kanali (web i app). Ne postoji jedno rješenje, ali sigurno je da će organizacija kompanija napustiti model zasnovana na hijerarhiji prema modelu funkcionalnih grupacija.

5. Umjesto novog zapošljavanja, obrazovanje postojećih zaposlenika

Moderna poduzeća trenutno su suočena s velikim nedostatkom tehničkog talenta, što znači da će tvrtke biti prisiljene poboljšati znanje postojećih zaposlenika, a ne zaposliti nove. Štoviše, u 2018. godini Svjetski ekonomski forum predvidio je da će umjetna inteligencija i ostali digitalni alati stvoriti 58 milijuna novih radnih mjesta u narednih pet godina. Neizbježno je da će ovi poslovi zahtijevati nove vještine i započeti nove poslovne procese, mada nitko ne može sa sigurnošću reći kakva je budućnost. Ne čekajte pet godina da vidite kako tehnologija mijenja vašu industriju. Umjesto toga, vodite promjenu.

Tagovi