Uvjeti kupnje

Što sve, osim hrane, trgovine i dalje dostavljaju?

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.4.2020. u 12:07

AUTOR:

OBJAVLJENO:

3.4.2020. u 12:07

Shutterstock

Ima onih koji su se ovih dana zaključali u svoje kuće i prepustili depresiji, a ima i onih koji su odlučili da im ništa neće omesti svakodnevicu. Ni izolacija. Ni opasnost od virusa. Ni potres.

Rade od doma, kuhaju, školuju djecu i trude se održati privid normalnosti.

A to onda za mnoge uključuje i kupovinu putem dostave.

Ne mislim pritom na kupovinu namirnica i hrane, nego ostaloga – namještaja, opreme, sanitarija, alata, potrepština za vrt i svakojakih drugih čuda čijim će sastavljanjem ili upotrebom kratiti vrijeme koje provode u karanteni.

Većina takvih specijaliziranih trgovina ovih je dana zato kupcima na raspolaganje stavila svoje webshopove koji su otvoreni 24 sata dnevno i putem kojih se, kao i dosad, može naručivati sve što je potrebno za dom.

Suzbijanje Covida-19

Ima, naravno, i nekih iznimaka, ali i specifičnih situacija u kojima će kupci, umjesto dostave odmah, morati čekati ukidanje karantene ili pak mogu odmah zatražiti novac.

Recimo, jedna od takvih iznimaka jest Emmezeta koja je, potvrdili su Jutarnjem listu, osim fizičkih, zatvorila i web trgovinu.

“U svrhu nacionalnog suzbijanja pandemije Covid-19, a u cilju zaštite zdravlja djelatnika i kupaca, Emmezeta je u potpunosti minimizirala poslovne aktivnosti. Rad webshopa privremeno je obustavljen, a samim time i dostave. Ovom odlukom stavili smo sve naše zaposlenike, a time i kupce na prvo mjesto. Kupci u svakom trenutku mogu zatražiti povrat novca, a za realizaciju, ovisno o načinu plaćanja, mogu se posavjetovati s Emmezetinim call centrom na info telefonu 072202022”, poručili su iz ove kompanije te dodali kako su, unatoč zatvaranju, kupcima i dalje dostupni na društvenim mrežama i putem telefona.

Većina ostalih trgovina koje je Jutarnji list provjerio svoje je webshopove ostavila u pogonu 24 sata dnevno te je putem njih moguće normalno naručiti robu, no u nekim trgovinama ne mogu garantirati rokove dostave ni utjecati na efikasnost dostavnih službi.

Takav je primjer Elipso, trgovina u kojoj se narudžba putem internetske trgovine može sasvim normalno predati, no postoje upozorenja u vezi s dostavom.

“Rok za dostavu za vrijeme epidemije koronavirusa ne postoji te također ne vrijedi nikakav rok ako je dostavna služba spriječena dostaviti proizvod zbog situacije s koronavirusom. Rok također ne vrijedi ako dođe do poremećaja u radu kurirske službe zbog naglog povećanja broja internet-kupnji”, opravdavaju se na internetskoj stranici zbog čega se kupcima svakako preporučuje da dobro pročitaju sve obavijesti prije nego što pošalju narudžbu.

Skladište u Poljskoj

Određena ograničenja u dostavi namještaja postoje i za kupce koji su kupovali u Ikei ili Harvey Normanu, i to isključivo za one koji su namještaj kupili u trgovinama prije izbijanja pandemije te naručili njihovu dostavu.

Iz Jyska su tako pojasnili da robu kupljenu u fizičkoj trgovini ne dostavljaju kupcima u vrijeme pandemije te im nude dvije mogućnosti - pričekati ukidanje ograničenja rada trgovina i tada dobiti svoju robu ili pak zatražiti povrat novca te odustati od kupovine.

Problem je, naime, u činjenici da njihova web trgovina posluje zasebno od fizičke trgovine, pa tako dostavu robe putem weba za Jysk obavljaju vanjski partneri te roba stiže iz centralnog skladišta trgovine iz Poljske, a artikle kupljene na licu mjesta u trgovini, prije nego što je zatvorena, nema tko dostaviti jer su djelatnici poslani na kolektivni godišnji odmor.

Ne ulaze u stan

Roba kupljena putem internetske trgovine pritom se normalno dostavlja, ali samo do kućnog praga, a slična je situacija i u Ikei.

Naime, i ta je skandinavska kompanija obustavila dostavu robe kupljene u fizičkim trgovinama prije zatvaranja te kupcima nudi mogućnost povrata novca, no roba kupljena putem weba normalno se dostavlja. Naravno, uz ograničenja s obzirom na to da dostavljači robu donose isključivo do kućnih vrata, bez unošenja u stan, a trenutno zbog opasnosti od bolesti Covid-19 nije moguće naručiti ni platiti sastavljanje i montažu.

Izbjegavanje kontakata između dostavljača i kupaca prakticiraju ovih dana i u Lesnini, ali i u Harvey Normanu.

Lesnina je tako kupcima onemogućila unošenje robe u stan, a Harvey Norman robu kupljenu putem weba dostavlja također isključivo do stana, a onima koji su već platili unošenje vraća novac.

Mogućnosti, dakle, postoje - ali se prije svake narudžbe, u ovo turbulentno vrijeme, vrijedi prethodno informirati. A takvu praksu onda zadržati i kad se situacija smiri...

Nitko više ne prelazi kućni prag, sami sastavljate namještaj

Emmezeta

- trgovina zatvorena, webshop privremeno ne radi, daje povrat novca, dostupni na društvenim mrežama i telefonu

Elipso

- webshop normalno radi, ukinuo rokove dostave zbog pandemije i eventualne navale narudžbi

JYSK

- trgovina zatvorena, radnici na kolektivnom godišnjem, a webshop robu vuče iz skladišta u Poljskoj, ne jamči rokove

IKEA

- nudi povrat novca za robu iz dućana, a webshop radi normalno, ali samo do kućnog praga, nema montaže

Lesnina

- dostava iz webshopa, ali bez ulaženja u stan

Harvey Norman

- dostava do kućnog praga, novac za unošenje u stan vraća se kupcima

 

Imate prijedlog za Veliku škrticu? Pišite na [email protected]