Nova strategija

Povratak diva brze mode: H&M prodao više artikala od očekivanog, dionice skočile za 13%

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

29.3.2019. u 13:24

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

29.3.2019. u 13:24

, Image: 136631308, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Alamy
Profimedia, Alamy

Ilustracija, dućan H&M-a

Švedski div brze mode H&M prijavio je manji od očekivanog pad zarade u prvom kvartalu ove godine. Naime, kako piše CNBC, taj je trgovački lanac konačno prodao više proizvoda po svojoj punoj cijeni od onih po sniženoj te su nakon objave poslovnih rezultata, dionice H&M-a skočile za čak 13 posto.

Kompanija se posljednjih godina mučila s padom profita i gomilanjem neprodane odjeće u skladištima. Krivac za to, kako su analitičari objašnjavali, a i u samom H&M-u su priznali, spora je prilagodba tržištu s novim modelima odjeće te brzorastućem trendu online trgovine. Stoga je sedam kvartala zaredom profit kompanije kontinuirano padao. U posljednjem tromjesečju, ili točnije, od lanjskog prosinca do ožujka ove godine, trgovački je lanac zabilježio zaradu od 112 milijuna dolara, odnosno pad od 28 milijuna u godinu dana. Iako se to i dalje čini kao velik pad, budući da su prognoze za zaradu kompanije u tom razdoblju iznosile 76,2 milijuna, rast cijene dionica H&M-a ne iznenađuje. Uz to, švedski je trgovački lanac objavio i da je ovog mjeseca prodaja porasla za sedam posto.

Rezultat je to povećanih investicija u logistiku te integraciju fizičke i online trgovine, kazali su u kompaniji, kao i smanjenja svojih velikih sniženja povećanom ponudom proizvoda po punoj cijeni.

- Transformacija H&M-a koja je u tijeku zaslužna je za uspjeh novih kolekcija s rastom prodaje artikala po punoj cijeni, a padom onih po sniženoj, te povećanoj vrijednosti dionica – smatra Karl-Johan Persson, izvršni direktor švedske kompanije, čija je strategija konačno urodila plodom.