Udruga putničkih agencija:

Povrat novca možete tražiti tek kada agencija izričito prekrši neku stavku iz ugovora

Nažalost, razina udobnosti autobusa nije nešto na što mogu utjecati agencije
Ilustracija
 Profimedia, BSIP

Kao da svakodnevno slušamo priče o tome kako putničke agencije varaju one koji im odluče dati svoje povjerenje. Nedavno smo pisali o izletu učenika MIOC-a u Gardaland koji je potpuno pošao po krivu – kašnjenje od samog starta, kupaonice bez tople vode i soba bez prozora.

S obzirom na to da sezona školskih izleta još traje, a pripreme za maturalce se tek zahuktavaju, porazgovarali smo s predsjednikom Hrvatske udruge putničkih agencija Tomislavom Fainom o tome kako se najbolje zaštititi u takvim situacijama.

- Kako sam i sam roditelj, shvaćam koliko je razdoblje školskih izleta stresno i za roditelje, a pogotovo za nastavnike. U današnje vrijeme, kada su sve informacije dostupne na internetu, prvo savjetujem roditeljima da sve agencije provjere online, malo pogledaju prošlost agencije, pitaju roditelje djece iz prethodnih generacija za iskustva i savjetuju se s nastavnicima. Iako je to nepopularna izjava moram reći da cijena ne bi trebala biti jedino i osnovno mjerilo, puno je detalja na koje treba obratiti pozornost: kategorija hotela, broj obroka, koje su ulaznice uključene u cijenu izleta – kaže Tomislav Fain.

Za roditelje je ključno da već od prvih prezentacija agencija pomno slušaju obećanja i promisle jesu li ona ostvariva. Pri potpisivanju ugovora agencija je obvezna dostaviti sve detalje (hotel, obroci, ulaznice...), napominje Tomislav Fain, a u slučaju da sve stavke nisu realizirane roditelji imaju pravo tražiti povrat novca.

- U slučaju da se agencija bez ikakvog opravdanja ne očituje, roditelj može poduzeti druge pravne mjere – napominje Fain.

Dosta često putnici imaju probleme i s prijevoznikom, tako je i u slučaju učenika zagrebačkog MIOC-a po njih došao autobus s razbijem staklima pa su satima čekali zamjenski. No, u takvim slučajevima svu odgovornost snose prijevoznici, a ne agencija, a pravo na žalbu nemate ako autobus nije udoban koliko ste zamislili jer ako je prošao tehnički pregled, smije biti na cesti, piše Blic.

Ako hotel nije ono što ste očekivali i ne izgleda kao na fotografijama, najbolje se obratiti osoblju i od njih tražiti da ga počiste ili vam smjeste u onakav kakav ste platili. No, prije bukiranja obvezno provjerite iskustva na forumu i prave fotografije na Trip Advisoru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 01:25