Šire se po cijelom svijetu

Popularni lanac otvara 25 novih dućana, a supermarkete je potaknuo da snize cijene do 55%

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

26.5.2019. u 11:12

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

26.5.2019. u 11:12

Split, 270314.
U gradskom kotaru Spinut otvorena trgovina Lidl.
Na fotografiji: trgovina Lidl.
Foto: Jadran Babic / CROPIX
Jadran Babić / Hanza Media

Lidl, ilustrcija

Kako bi konačno pobijedio svog najvećeg rivala na američkom kontinentu, Lidl će u sljedećih godinu dana otvoriti čak 25 novih trgovina diljem istočne obale i time dostići brojku od sto dućana u SAD-u.

Kako piše CNN, jedan od najpopularnijih maloprodajnih lanaca na našim prostorima preko oceana i ne ostvaruje toliko dobre poslovne rezultate. Doduše, za Aldijem, koji je Lidlova najozbiljnija konkurencija u SAD-u, zaostaje gotovo 40 godina pa prevlast njegovog zemljaka u Americi ne iznenađuje.

Kada je otvorio svoj prvi dućan u SAD-u u 2017. Lidl je postavio veoma ambiciozne ciljeve i najavio otvaranje čak sto trgovina odmah u prvoj godini, a oslanjao se na već uobičajene taktike privlačenja kupaca - snižavanje već ionako niskih cijena, ponuda uglavnom privatnih brendova te naglasak na organsku hranu i široka ponuda svježih namirnica. Ipak, taj njemački diskontni lanac svoju strategiju nije prilagodio američkim potrošačima i tako u samom početku napravio grešku. Lidlove su trgovine, smatraju Amerikanci, prevelike te su nalaze predaleko od centra gradova čime prestaju biti prikladna opcija kakvom ih kompanija želi predstaviti.

- Lidlova najveća greška bila je građevinska strategija. Kada su trgovine velike, potrošači smatraju da je teško i komplicirano kupovati - objasnio je analitičar Simon Johnstone.

Navedeno je maloprodajnog diva potaknulo da promijeni strategiju i uspori otvaranje novih trgovina, a lani je došlo i do promjene izvršnog direktora kompanije. Uz to, Lidl je u Americi sklopio partnerstvo s tvrtkom Boxed i tako uveo dostavu u svoju ponudu, te je počeo otvarati manje trgovine u prometnim područjima.

No, iako još uvijek nije pridobio američke kupce, Lidl je itekako utjecao na supermarkete na tržištu te ih učinio povoljnijima. Pri usporedbi saveznih država u kojima je kompanija otvorila dućan i onih u kojima nije, analitičari su došli do zaključka da su supermarketi snizili cijene pa je tako, primjerice, cijena mlijeka čak 55 posto manja, dok su avokado i kruh postali 30 posto jeftiniji.