Šire se po cijelom svijetu

Popularni lanac otvara 25 novih dućana, a supermarkete je potaknuo da snize cijene do 55%

Iako još uvijek nije pridobio američke kupce, Lidl je itekako utjecao na supermarkete na tržištu te ih učinio povoljnijima
Lidl, ilustrcija
 Jadran Babić / Hanza Media
Iako još uvijek nije pridobio američke kupce, Lidl je itekako utjecao na supermarkete na tržištu te ih učinio povoljnijima

Kako bi konačno pobijedio svog najvećeg rivala na američkom kontinentu, Lidl će u sljedećih godinu dana otvoriti čak 25 novih trgovina diljem istočne obale i time dostići brojku od sto dućana u SAD-u.

Kako piše CNN, jedan od najpopularnijih maloprodajnih lanaca na našim prostorima preko oceana i ne ostvaruje toliko dobre poslovne rezultate. Doduše, za Aldijem, koji je Lidlova najozbiljnija konkurencija u SAD-u, zaostaje gotovo 40 godina pa prevlast njegovog zemljaka u Americi ne iznenađuje.

Kada je otvorio svoj prvi dućan u SAD-u u 2017. Lidl je postavio veoma ambiciozne ciljeve i najavio otvaranje čak sto trgovina odmah u prvoj godini, a oslanjao se na već uobičajene taktike privlačenja kupaca - snižavanje već ionako niskih cijena, ponuda uglavnom privatnih brendova te naglasak na organsku hranu i široka ponuda svježih namirnica. Ipak, taj njemački diskontni lanac svoju strategiju nije prilagodio američkim potrošačima i tako u samom početku napravio grešku. Lidlove su trgovine, smatraju Amerikanci, prevelike te su nalaze predaleko od centra gradova čime prestaju biti prikladna opcija kakvom ih kompanija želi predstaviti.

- Lidlova najveća greška bila je građevinska strategija. Kada su trgovine velike, potrošači smatraju da je teško i komplicirano kupovati - objasnio je analitičar Simon Johnstone.

Navedeno je maloprodajnog diva potaknulo da promijeni strategiju i uspori otvaranje novih trgovina, a lani je došlo i do promjene izvršnog direktora kompanije. Uz to, Lidl je u Americi sklopio partnerstvo s tvrtkom Boxed i tako uveo dostavu u svoju ponudu, te je počeo otvarati manje trgovine u prometnim područjima.

No, iako još uvijek nije pridobio američke kupce, Lidl je itekako utjecao na supermarkete na tržištu te ih učinio povoljnijima. Pri usporedbi saveznih država u kojima je kompanija otvorila dućan i onih u kojima nije, analitičari su došli do zaključka da su supermarketi snizili cijene pa je tako, primjerice, cijena mlijeka čak 55 posto manja, dok su avokado i kruh postali 30 posto jeftiniji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Komentari (0)

Komentiraj

Ovaj članak još nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalima društva HANZA MEDIA d.o.o. dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu društva HANZA MEDIA d.o.o. te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona o elektroničkim medijima.
11. srpanj 2025 15:26