Ima prostora za daljnji razvoj

Novi trend prijevoza u najvećem dalmatinskom gradu: najam u rujnu skočio za 200 posto

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

15.10.2019. u 8:50

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

15.10.2019. u 8:50

Split, 120914.
Reklame trgovine Rent a bike postavljene su na ulici sto gradjanima otezava prolaz.
Foto: Ante Cizmic / CROPIX
Ante Čizmić / CROPIX

Nakon što je prije nešto više od dva mjeseca Grad Split u suradnji s komunalnom tvrtkom Split parking pustio u rad sustav javnih bicikala, rezultati o korištenju ukazuju na to da ovaj oblik prijevoza itekako ima prostora za daljnji razvoj.

Od sredine srpnja do kraja rujna ostvareno je ukupno 2886 najmova, a domaći su korisnici od toga činili čak 60,9 posto. Više od polovice najmova, njih 1865, ostvareno je samo u rujnu koji tako bilježi tri puta ili za 200% veći broj najmova nego kolovoz. Kada govorimo o broju registriranih korisnika, njih je 1400, od čega je 52,6 posto domaćih. Kao najfrekventnija lokacija pokazala se ona na Rivi, a slijede je Stari plac, Spinut i Split 3 te Sukoišan, Kampus, Žnjan i pokraj TC Joker.

Do sada je postavljeno osam postaja, a na raspolaganju je 50 bicikala - 20 električnih te 30 klasičnih. Iz Split parkinga poručili su kako su zadovoljni rezultatima te kako brojke jasno pokazuju da interes za ovu vrstu prijevoza postoji.

- Iz ovog kratkog perioda i pilot projekta možemo zaključiti kako su naši sugrađani prepoznali bicikle kao dio ponude u sustavu urbane mobilnosti. Ponudili smo im alternativu i u kratkom roku su je počeli koristiti. Nije realno očekivati da će Split postati Amsterdam. Nemamo takvu topografiju ni mentalitet, no radi se o jeftinijem, brzom i ekološki prihvatljivom načinu kretanja po gradu. Pred nama je izrada dokumetacije temeljem koje ćemo u idućoj godini postaviti značajniji broj bicikli i postaja. Naravno da je Splitu potreban nastavak razvijanja biciklističkih staza i čitave biciklističke infrastrukture što će ovu uslugu činiti prije svega još sigurnijom, kvalitetnijom i prihvatljivom za sve veći broj korisnika. Pred nama je dug put u promjenama navika dominantnog korištenja osobnih vozila, privikavanja i poštivanja bicikla u prometu, ali krenuli smo u tom smjeru i prvi rezultati su ohrabrujući. Iduće godine slijedi značajnija investicija kao i organizacijski izazovi koje to nosi za našu tvrtku- rekao je Dalmacija Newsu Marko Bartulić, direktor Split parkinga.

Do kraja listopada, ako sve bude po planu, u Split bi trebao stići novi kontingent od 32 bicikla (20 klasičnih i 12 električnih),  kao i četiri nove postaje vrijednosti oko 700 tisuća kuna koje financira Split parking. Sljedeće godine u planu je postavljanje nekoliko desetaka novih terminala kako bi se ispunio zacrtani cilj da svaki kotar ima barem jednu postaju i da bicikle budu lako dostupne svima, poručili su iz Split parkinga.