Kako dalje?

Ljudi ne kupuju u H&M-u čak ni po sniženim cijenama: još 11% neprodane robe u skladištima

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

28.6.2018. u 13:39

AUTOR:

  • Lea Balenović

OBJAVLJENO:

28.6.2018. u 13:39

H&M unloads unwanted and unsold merchandise on their sale racks in their store in Soho in New York, seen on Tuesday, June 12, 2018., Image: 375408057, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, SIPA USA
Profimedia, SIPA USA

Ilustracija

Budući da nisu mogli hrpu neprodane odjeće ni izvaditi iz skladišta pa onda niti isporučiti u dućane, H&M će ponovno morati sniziti cijene svojih proizvoda, piše Bloomberg. Naime, div brze mode je zbog rekordnih četiri milijarde dolara vrijednih neprodanih proizvoda zabilježio pad profita već četvrti kvartal zaredom te će morati imati još manje cijene.

Unatoč ranije najavljenom rastu prihoda, kompanija je u protekla tri mjeseca ostvarila neto dobit u iznosu od 4,64 milijarde švedskih kruna (3,3 milijarde kuna), dok je u istom kvartalu 2017. ostvarila 5,9 milijardi švedskih kruna (oko 4,2 milijarde kuna) neto dobiti. Pad u prodaji objašnjavaju povećanim interesom za online kupovinu.

Ipak, online prodaja kompanije stare 71 godinu je ovaj kvartal porasla za 17 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Zapravo, problem se stvorio kada je H&M naručio prevelike količine odjeće oslanjajući se na vjernost svojih dugogodišnjih kupaca, koji su ga, pak, “prevarili” i počeli kupovati na drugim mjestima (poput Zare i drugih brendova u vlasništvu španjolskog Inditexa).

Iz tog je razloga H&M bio prisiljen kontinuirano snižavati cijene proizvoda kako bi se riješio viška odjeće, a drugo tromjesečje 2018. nije iznimka. Budući da je količina neprodanih proizvoda u skladištima narasla za 11 posto, situacija se nije promijenila nego je postala još gorom. Naime, kompanija je očekivala bolje drugo tromjesečje od onog 2017. te dobit od barem 4,74 milijarde švedskih kruna (3,37 milijarde kuna), što se nije dogodilo. Tako su analitičari postali zabrinuti za H&M-ovu prekomjernu distribuciju zbog koje će možda morati smanjiti dividendu za ovu ili sljedeću godinu. Osim toga, samo dva od 34 analitičara preporučuju kupovinu H&M-ovih dionica.

No, unatoč padu prodaje, H&M planira otvoriti 240 novih dućana u 2018. na tržištima u nastajanju.