Drastičan pad prodaje

'Ljudi ne kupuju robu jer ju nemaju gdje nositi. Neće valjda u novoj robi šetati po kući'

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

20.3.2020. u 8:16

AUTOR:

  • Matea Grbac

OBJAVLJENO:

20.3.2020. u 8:16

, Image: 200464649, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Russell Hart / Alamy / Alamy / Profimedia
Russell Hart / Alamy / Alamy / Profimedia

- Bilježimo drastični pad prodaje. Pa ljudi ne žele kupovati robu ni putem interneta jer ju nemaju gdje nositi. Neće valjda u novoj odjeći šetati po kući – kazao je Simon Wolfson, generalni direktor, britanske modne kompanije Next.

Wolfson smatra kako je rizik od pada potražnje, daleko najveći izazov koji je za sobom donijela epidemija koronavirusa, te da se svi modni lanci moraju pripremiti za značajno smanjenje prodaje. O prijetnjama epidemije Wolfson je govorio i na samom početku kada je kriza bila lokalizirana samo na području Kine, te je već tada ukazivao na opasnosti koje COVID-19 nosi.

Naime, kako navodi BBC, ukupni prihodi od prodaje Next grupe u prošloj godini, koji uključuje prodaju u fizičkim trgovinama i online, porasli su za 3,3 posto na 4,36 milijardi funti. Od toga je veći rast zabilježen putem online prodaje te je on iznosio 2,14 milijardi funti što je rast od 11,9 posto, dok je dobit kompanije porasla za 0,8 posto na 728,5 milijuna funti.

, Image: 95186714, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Alan King / Alamy / Profimedia
Alan King / Alamy / Profimedia

Trgovina Next

 

Za razliku od pozitivnih poslovnih rezultata u prošloj godini, kompanije je samo u ožujku ostvarila pad prodaje od 8,8 posto, a najveći udar osjetili su od 15. do 17. ožujka kad je taj pad dosegao razinu od 30 posto.

Unatoč lošim brojkama, Wolfson ističe kako i dalje postoji dio proizvoda čija narudžba nije pala. Riječ je o odjeći za kuću, poput trenirki i pidžama, kao i dječjoj odjeći.

U slične probleme zapao je najveći lanac brze mode, španjolski Inditex, koji u svoj portfelju drži poznate brendove poput Zare, Massimo Duttija i Bershke. Prema navodima The Guardiana, online prodaja kao i ona u trgovinama Zare od početka ožujka pala je za 24 posto zbog čega je kompanija već sada posegnula za financijskim rezervama u iznosu od 287 milijuna eura.

Tvrtka je, između ostalog, i suspendirala isplatu dividendi dioničarima, a taj će novac preusmjeriti na jačanje bilance. I kako cijeli svijet postepeno ulazi u blokadu, grupa je zatvorila čak 3.785 Zarinih trgovina na 39 tržišta.