Okrugla zakuska s rupom

Kako je nastala najpoznatija američka slastica koja godišnje generira 3,5 milijardi dolara

Iako je svoju najveću slavu stekla u SAD-u ova slastica zapravo je došla iz Danske
 REUTERS

Američka krafna, ili slatko prženo pecivo, (ili pak kako bi amerikanci rekli donut), omiljena je slastica najmlađih, ali i onih nešto starijih. Dolazi u raznim bojama, svaka zemlja ima svoju verziju, a i neizostavni je dodatak policajaca u svakom holivudskom filmu. No, iako ga svi s guštom jedemo, rijetko tko zapravo zna pravu priču o ovoj vrijednoj 'inovaciji'.

Iako je svoju najveću slavu stekla u SAD-u ova slastica zapravo je došla iz Danske. Naime, 1840. godine danski mornar Hanson Gregory svojoj posadi pripremao je sirotinjsku slasticu zvanu olykoek, što u prijevodu znači prženo slatko pecivo. Kako bi ju učinio bogatijom u nju je stavljao orašaste plodove, te ju tako preimenovao u 'doughnuts', piše BBC.

Dugi niz godina ovo jelo nije se previše mijenjalo i tako je ostalo sve do 1920. godine kada je ruski imigrant Adolph Levitt slatkom pecivu dodao rupu i za njegovu izradu kreirao stroj nalik onom današnjem. Ovaj inovator, zapravo je zaslužan za današnji izgled donuta, a od prodaje svog stroja zaradio je 25 milijuna dolara.

Business people taking doughnut at desk in the office, Image: 217780591, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Wavebreak
Profimedia, Wavebreak
Ilustracija

Danas, gotovo 100 godina kasnije, u Americi se godišnje proda više od 10 milijardi donuta koji generiraju zaradu od 3,5 milijardi dolara.

S druge pak strane, Dunkin Donuts, jedna od najpoznatijih doughnut (engleski izraz) kompanija koja zapošljava 18,000 radnika, od prodaje svoje poznate slastice godišnje uprihodi više od 1,3 milijarde dolara.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 04:43