Vodič za bukiranje

Kako izbjeći najčešće zamke pri odabiru smještaja za godišnji odmor

AUTOR:

  • Viktorija Macukić

OBJAVLJENO:

10.4.2018. u 15:06

AUTOR:

  • Viktorija Macukić

OBJAVLJENO:

10.4.2018. u 15:06

Drinovci, 080814.
Skelin pansioni u zaseoku Skelini na Miljevackom platou, Jedan od najvecih obitelskih gospodarstava u Dalmaciji.
Na fotografiji:Jedan od dva bazena ispred apartmana.
Foto: Bozidar Vukicevic / CROPIX
Božidar Vukičević/Hanza Media

Jedno od najvećih obiteljskih gospodarstava u Dalmaciji, Skelin pansioni

Posljednji podaci Booking.coma, jedne od najpopularnijih stranica za rezervaciju smještaja, pokazuju kako u Hrvatskoj postoji 75 tisuća smještajnih jedinica koje se oglašavaju preko te internetske stranice. Uz Booking.com, među putnicima su popularni i Trivago, Hotels Combined, Agoda, Hotels, Airbnb i mnoge druge. Danas rijetko tko rezervira smještaj direktno preko vlasnika apartmana, stana ili u hotelu, nego se većina koristi upravo tim stranicama za rezervaciju smještaja. No, iako sve više ljudi koristi internetske posrednike kako bi rezervirali svoj smještaj u Hrvatskoj, ali i u inozemstvu te je većinom riječ o zadovoljnim korisnicima, prilikom rezervacije smještaja preko ovih popularnih stranica morate paziti na nekoliko stvari kako biste u potpunosti bili sigurni da će vas na licu mjesta dočekati upravo ono što ste rezervirali.

Korištenje filtera skratit će vam vrijeme traženja, ali i pomoći da odaberete smještaj po svojoj mjeri. No, filteri nisu savršeni. Oni razvrstavaju smještajne jedinice po kategorijama koje su ispunili vlasnici jedinica koje se oglašavaju na stranicama za rezervaciju. I tu se mogu dogoditi pogreške.

Naizgled jednostavno

To se meni ljetos dogodilo. Naime, kada smo išli rezervirati smještaj za ljetovanje, prilikom odabira apartmana bile su nam važne dvije stavke: besplatan parking i kuhinja. Jedne večeri smo sjeli, uzeli laptop i krenuli pretraživati. Nakon što smo odredili datume, u filterima smo izabrali upravo navedene dvije stavke. Redom smo počeli listati apartmane u čijem su nastavku pisali besplatan parking i kuhinja. Gledajući fotografije smještajnih jedinica, njihovu cijenu i sigurnost da smo filterima odabrali ono najbolje za nas, rezervirali smo dva apartmana na različitim lokacijama.

Nakon što smo na stranici odabrali željeni smještaj, stranica nas je korak po korak navodila do same rezervacije apartmana. Sve vrlo jednostavno, potrebno je upisati podatke i na kraju stisnuti  "rezerviraj". No, nismo obraćali pozornost na to jesu li sve naše željene kategorije zastupljene prilikom odabira. Naime, kada smo već rezervirali apartmane i kada su nam stigle potvrde, na jednoj je pisalo da se parking možda naplaćuje. Šokirani, gledali smo ponovno na Booking.com gdje smo odabrali isti apartman i tamo je zaista pisalo da je parking besplatan. Suprug je odmah kontaktirao apartman jer smo imali nekoliko dana za otkazivanje bez naknade i u kratkom roku su nam odgovorili.

"Dobro ste to primijetili, nije nam jasno kako je to krivo napisano. Uglavnom, parking je besplatan", pisalo je u njihovu odgovoru. Kada smo došli, ispred apartmana smo zaista imali mjesta za parkiranje koje se nije naplaćivalo. Misleći da smo sve rezervirali kako smo htjeli, prije puta smo obavili kupnju i nakupovali namirnica kako bismo mogli kuhati na moru jer smo rezervirali apartmane koji imaju kuhinje. I tako smo punog prtljažnika hrane krenuli na more.

U prvom apartmanu sve pet - kuhinja, hladnjak, kuhali smo svaki dan. No, u drugom iznenađenje. Naš apartman je imao samo hladnjak. Ni električno kuhalo, ni sudoper, ni čaša, pa čak ni zdjelica da možemo jesti žitarice za doručak. OK, ovdje ćemo malo više jesti vani, razmišljali smo i tješili se da imamo barem hladnjak za kvarljive stvari. Kopkalo me kako smo se mogli toliko prevariti jer smo prilikom rezervacije imali uključene filtere za kuhinju. Stoga sam otvorila aplikaciju stranice za rezervaciju na mobitelu i pomno gledala stavku po stavku.

Zamke s filterima

Tražila sam pod kategorijama koje ima naš apartman i ondje je zaista bila navedena kuhinja. ALI... Iako nam je bila uključena kategorija kuhinje, ona ima nekoliko potkategorija kao što su hladnjak, električno kuhalo, štednjak ili kuhalo za vodu, a naš je apartman imao samo hladnjak.

Nasmijali smo se sami sebi jer nismo detaljno gledali sve stavke smještaja. Nije nam to pokvarilo ljetovanje, snašli smo se, malo više jeli vani, no upravo zbog toga potrošili smo više novca.

Razmišljali smo o tome trebamo li se žaliti, ali pogreška je bila naša. Nismo vidjeli "sitna slova", a imali smo i mogućnost prije rezervacije kontaktirati vlasnika te direktno ispitati što sve apartman treba.

Prepričavajući ovu priču s kolegicama, jedna od njih mi je rekla da se slična situacija dogodila njezinoj prijateljici. U njezinu je slučaju bila riječ o parkingu. Iako je na stranici Bookinga i na početnoj stranici smještajne jedinice pisalo da imaju besplatni parking, za zadnjem koraku prije nego što je stisnula "rezerviraj" ta je prijateljica zamijetila da piše da se parking naplaćuje.

Upravo zbog toga odlučili smo istražiti koliko se često događaju takve situacije. I zaista, prvih desetak smještajnih jedinica koje smo nasumično izabrali i odabrali nekoliko filtera - Wi-Fi, kuhinju, besplatni parking i klima uređaj - na kraju, upravo kada treba stisnuti ikonu za potvrdu rezervacije, prikazivalo nam je dva od četiri filtera. Fotografije su prikazivale da apartmani imaju sve što smo tražili, u ranijem opisu smještajne jedinice također, ali na kraju smo vidjeli samo dva filtera. Upravo zato odlučili smo detaljnije proučiti stranice za rezervaciju smještaja kako bismo sljedeći put izbjegli zamke prilikom rezervacije smještaja. Prva stvar koju treba napraviti jest javiti se direktno oglašivaču. Većina njih preferira komunikaciju mailom te je najbolje poslati mail kako bi vam oni još jednom potvrdili uvjete rezervacije i kako biste bili sigurni da ćete dobiti ono što ste tražili. Ono na što morate paziti prilikom rezervacije smještaja jesu uvjeti plaćanja.

Kada smo se vraćali s mora, na trajektu sam čula jednu gospođu koja je pričala kako je rezervirala smještaj preko jedne takve stranice za rezervaciju i ostavila broj kreditne kartice kao sigurnost te je mislila da će smještaj platiti kada dođe tamo. No, nije proučila uvjete plaćanja u kojima je pisalo da se iznos naplaćuje direktno s kartice te su joj odmah skinuli novac s računa. Na stranicama za rezervaciju postoji mnogo oblika plaćanja - od onoga gdje odmah plaćate puni iznos, preko toga da vam s računa skinu određeni postotak iznosa kao sigurnost, a na licu mjesta plaćate ostatak do toga da plaćate sve kada stignete na destinaciju i u tom slučaju ne trebate upisivati broj kartice na stranici. Uvjeti plaćanja obično su istaknuti odmah kada kliknete na određenu jedinicu, no ako poduzmete prvi korak za rezervaciju smještaja, imat ćete ikonicu upitnik uz koju će pisati posebni uvjeti. Kliknite na nju i detaljno je pročitajte jer tamo, ako je neka posebna ponuda ili cijena niža nego inače, stoje posebni uvjeti plaćanja.

Otkaz rezervacije

Tu će vam pisati treba li odmah platiti iznos ili ne. Isto važi i za otkaz rezervacije. Brojne smještajne jedinice nude besplatni otkaz rezervacije. To znači da možete samo otkazati rezervaciju i neće vam biti naplaćena niti jedna kuna. I to zaista funkcionira. Jednom sam rezervirala smještaj, no pogreškom sam stisnula krive datume i rezervacija je prošla. Kada sam dobila potvrdu, uočila sam pogrešku i oblio me hladan znoj jer nije bila riječ o malom novcu. No, imala sam tri dana od trenutka rezervacije da besplatno otkažem putovanje. Stisnula sam ikonu na kojoj je pisalo "Otkaži putovanje" i zaista su mi besplatno otkazali sobe bez ikakve naknade.

No, opet je bitno gledati dokad vam vrijedi besplatni otkaz rezervacije jer vam niti jedna smještajna jedinica neće dopustiti da besplatno otkažete putovanje dan prije puta. Dobro provjerite datum do kojega možete otkazati rezervaciju i zapišite ga u mobitel ili notes tako da poslije nema iznenađenja.

Ako naiđete na neku posebnu ponudu, u tom će slučaju uglavnom biti riječ o nižem iznosu smještaja nego inače i ta će ponuda vrijediti dan ili dva pa dobro pogledajte. Kod takvih ponuda uglavnom nema otkaza, odnosno otkaz putovanja će vam masno naplatiti. Savjetujemo da takve ponude ne rezervirate ako zaista niste sigurni da ćete otići na put.

Bezbroj puta na portalima smo čitali priče o ljudima koji su rezervirali određeni smještaj koji je na fotografijama izgledao odlično, no u stvarnosti je bio daleko od onoga što su tražili i očekivali. Pomno gledajte fotografije na stranicama za rezervacije. Neka vam Google bude saveznik. Upišite adresu hotela ili apartmana u Google i pogledajte gdje se točno nalazi: je li apartman zaista udaljen 30 metara od mora ili nalazi li se zaista kod crkve Sv. Donata.

Većina iznajmljivača ima i vlastite web stranice. Proučite njihov web i vjerujte instinktu. Gotovo svaki hotel ili apartman ima ocjene korisnika. One su dobar pokazatelj što vas može očekivati. Korisnici su obično vrlo iskreni i napisat će ako nisu dobili ručnike, toaletni papir ili ako je soba bila prljava ili čista.

U svakom slučaju, nemojte biti brzopleti. Ostavljate svoj novac i želite da na odmoru ne razmišljate o stvarima poput nedostatka zdjelice za žitarice. Uzmite si više vremena prilikom rezervacije i pročitajte sve uvjete. I uvijek čuvajte potvrdu rezervacije.

Savjeti iz prve ruke

1. NE OSLANJAJTE SE U POTPUNOSTI NA FILTRE

Iako će vam filtri olakšati pretragu, oni vas mogu i zavarati. Koristite ih s oprezom.

2. PROVJERITE UVJETE REZERVACIJE PRIJE ZADNJEG KLIKA MIŠA

Na stranici, prije nego što završite bukiranje, pisat će što sve točno smještaj nudi. Nemojte samo preletiti popis, već ga detaljno pročitajte.

3. POŠALJITE MAIL OGLAŠIVAČU

Kako biste bili sigurno da željeni hotel i apartman ima sve što trebate, pošaljite im mail prije nego rezervirate smještaj.

4. PROČITAJTE KOMENTARE KORISNIKA

Njihova iskustva uvelike će vam pomoći pri odabiru smještaja.

5. OPREZNO S KARTICOM

Prije no što ostavite broj svoje kartice, provjerite hoće li vas oglašivač odmah teretiti za cijeli iznos ili će uzeti samo naknadu. Također, ako ne želite ostavljati broj kartice na internetskim stranicama, tražite smještaj koji možete rezervirati bez ostavljanja tih podataka.

6. PAZITE NA DATUM OTKAZA

Mnogi oglašivači nude besplatno otkazivanje, odnosno neće vam naplatiti naknadu ukoliko morate otkazati put. No, ta ponuda traje do određenog datuma. Nemojte zaboraviti na njega.

7. NE ZABORAVITE NA GOOGLE

Uvijek provjerite hotel i apartman na Googleu. Na karti potražite gdje se točno nalazi te provjerite podudaraju li se podaci na stranicama za rezerviranje smještaja s podacima na stranicama hotela ili apartmana koji pretražujete.

8. PROUČITE FOTOGRAFIJE SMJEŠTAJA

Fotografije vam mogu dosta pomoći pri odabiru. Ako oglašivač ima jednu ili dvije fotografije, a niti jedna ne prikazuje unutrašnjost smještaja, možda je bolje da potražite drugi. Također, mnogo ih stavlja slike destrinacije umjesto samih soba. Trebate znati gdje idete, ali i što plaćate.