Signalitics

Indeks poslovne klime u Njemačkoj neočekivano pao u siječnju, umanjena nada investitora

AUTOR:

OBJAVLJENO:

29.1.2020. u 9:32

AUTOR:

OBJAVLJENO:

29.1.2020. u 9:32

Car gear production. Photographed at Volkswagen's Kassel plant, Baunatal, Germany., Image: 359095143, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, Sciencephoto RM
Science Photo Library / Profimedia, Sciencephoto RM

Volkswagen tvornica, Baunatal, Njemačka

ŠTO SE DOGODILO?

Ifo indeks poslovne klime u Njemačkoj neočekivano je pao u siječnju što je umanjilo nade investitora u stabilizaciju kretanja u izvozno orijentiranom prerađivačkom sektoru zemlje.

ŠTO TO ZNAČI?

Indikator prati sentiment kod 9000 njemačkih kompanija na mjesečnoj razini. Očekivanja vezana uz nadolazeću ekonomsku izvedbu su pala na 92,9 bodova sa 93,8 bodova koliko su iznosila mjesec ranije te suprotno tržišnim očekivanjima blagog oporavka. Naravno, spomenuti indikator nije jedino mjerilo nadolazećih kretanja u Njemačkoj te na umu treba imati kako je PMI indikator sentimenta prerađivačkog sektora uistinu zabilježio blagi oporavak u siječnju.  Ipak, indikator se i dalje nalazi u recesijskom teritoriju te sve navedeno zasigurno ne ide u prilog snažnijem oporavku ekonomske aktivnosti Njemačke u ovoj godini koji jedan dio tržišta očekuje.

 

ZAŠTO NAM JE VAŽNO?

Kroz proteklu godinu Njemačka je plesala oko ruba recesije te je skroman pozitivan rast ostvaren zahvaljujući pozitivnim potrošačkim kretanjima. Što dulje traju negativna kretanja u prerađivačkom sektoru to je i veća vjerojatnost da će se preliti u ostale dijelove ekonomije a posljedično i u ostale ekonomije u okruženju, uključujući Hrvatsku kojoj je Njemačka jedan od najznačajnijih trgovinskih partnera ne samo u pogledu izvoza roba već mjereno i brojem dolazaka njemačkih turista.