Signalitics

Hrvatska je u prosincu prošle godine zabilježila 5,2 posto više noćenja stranih turista

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.2.2020. u 10:34

AUTOR:

OBJAVLJENO:

11.2.2020. u 10:34

Zagreb, 291219. Advent u Zagrebu. Nedjeljna vecer na Zagrebackom Adventu. Foto: Zvonimir Barisin / CROPIX
Zvonimir Barisin / CROPIX

Advent u Zagrebu

Pozitivna turistička kretanja nastavljena su u prosincu kada je u Hrvatskoj ostvareno 5,2% više noćenja stranih turista na godišnjoj razini. Promatrano na razini četvrtog kvartala, broj stranih turističkih noćenja uvećan je u prosjeku za 6,0% što potvrđuje naša očekivanja daljnjeg jačanja turističke aktivnosti izvan suštine turističke sezone. Ipak, turistička aktivnost u posljednjem kvartalu godine i dalje ostaje na niskim razinama te zauzima manje od 5% udjela u ukupno ostvarenim noćenjima stranaca kroz godinu.

 

Na razini cijele 2019. godine, ostvareno je 4,3% više dolazaka stranih turista i 1,2% više noćenja stranih turista što predstavlja daljnje usporavanje stopa rasta u odnosu na prethodne godine a što je u skladu s našim očekivanjima i formiranjem visoke baze u ključnim mjesecima turističke sezone. Dodatno, određen pritisak proizlazi i iz oporavka potražnje za konkurentskim destinacijama.

Sukladno navedenome, najviše stope rasta su ostvarene izvan suštine turističke sezone gdje postoji još uvijek relativno niska baza u odnosu na tradicionalno najposjećeniji srpanj i kolovoz koji su ove godine ostvarili rast stranih dolazaka od 3,0%, odnosno blagu korekciju broja noćenja od -0,1%. U apsolutnim iznosima broj dolazaka stranaca je porastao za 245 tisuća u toku srpnja i kolovoza ali uz 55 tisuća manje noćenja što upućuje na daljnje smanjenje broja noćenja po pojedinom dolasku.

Slične trendove možemo očekivati i u tekućoj godini. Vodeće domaće turističke kompanije pritom nastavljaju sa snažnim investicijskim ciklusom te poboljšanjem kvalitete smještaja pa sukladno tome očekujemo da iste nastaviti bilježiti snažne stope rasta prihoda i profitabilnosti. Usporavanje rasta gostiju će se tako izgledno prije svega preliti na privatan smještaj, odnosno na manje atraktivne destinacije i smještajne kapacitete lošije kvalitete.