Kriza autoindustrije

Električni automobili postali 'žrtve' korone: 'Upitna je opskrba sirovina za proizvodnju'

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

19.4.2020. u 16:07

AUTOR:

  • Novac.hr

OBJAVLJENO:

19.4.2020. u 16:07

Employees of German car maker Volkswagen (VW) work on Volkswagen ID.3 electric car models at an assembly line of the Volkswagen car factory in Zwickau, eastern Germany, on February 25, 2020. (Photo by RONNY HARTMANN / AFP)
RONNY HARTMANN / AFP

Električni automobil Volkswagena ID.3

Iako je krajem 2019. godine došlo do rasta prodaje električnih automobila, početkom ove godine zbog pandemije koronavirusa očekivanja, na brojnim svjetskim tržištima značajno su pala. Ako je vjerovati prognozama stručnjaka, najveći udarac ovim vozilima tek slijedi, a očekuje se da bi u drugom kvartalu njihova potražnja mogla pasti za više od 70 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Zbog nove krize, zatvorene su brojne tvornice, a pod velikim se pritiskom tako našla prodaja svih automobila. Prema posljednjim podacima, Hrvatskoj je zabilježen pad novo registriranih vozila za gotovo 50 posto.

No, stručnjaci upozoravaju kako bi situacija, kada su u pitanju eklektični automobil mogla biti još i gora u odnosu na vozila s motorima na unutarnje izgaranje. Tome u prilog, ali i ranije navedenim predviđanjima, ide i podatak da je Kina kao najveće tržište u siječnju zabilježila pad prodaje takve vrste auta za 54 posto, dok se ta brojka u veljači popela na čak 90 posto. U istom je periodu, pak, Europa bilježila rast, zbog čeka su analitičari iz početka najavljivali pozitivna kretanja koja su se drastično promijenile sirenjem virusa na europsko tržište. 

Ono što posebno izdvaja električne automobile kao 'žrtve' koronakrize je opskrba sirovinama potrebnima za njihovu izradu. Litij, kobalt, nikal i grafit ključni su za izradu baterija, ali do tih je sirovina trenutno sve teže doći, piše Autonet. Naime, granice zemalja iz kojih se ove sirovine dobavljaju zatvorene su, a proizvodnja i rudarenje su gotovo pa zaustavljeni. Sve to moglo bi značiti da će 2020. biti još izazovnija proizvođačima električnih vozila – a uz pad cijena goriva moguće je da i kupcima neće biti toliko zanimljiva i isplativa kao do prije samo nekoliko mjeseci.