Najnoviji podaci

Doznajemo: U prvih 12 dana srpnja pet posto manje noćenja, godina ipak i dalje u plusu

AUTOR:

OBJAVLJENO:

14.7.2019. u 9:45

AUTOR:

OBJAVLJENO:

14.7.2019. u 9:45

Sibenik, 130619.
Brojni kupaci uzivaju na sibenskoj gradskoj plazi Banj.
Foto: Niksa Stipanicev / CROPIX
Nikša Stipaničev / CROPIX

Pogled na staru gradsku jezgru, Šibenik

Potvrđuju se spekulacije o tome da turistička sezona nije počela najbolje.

Iz podataka koje je Jutarnji list jučer ekskluzivno nabavio iz sustava eVisitor vidi se kako je u prvih 12 dana srpnja, u odnosu na lanjski srpanj, broj noćenja pao za gotovo pet posto, dok su dolasci turista u padu 6,2 posto.

No, gledajući ukupan ovogodišnji promet, dakle dolaske i noćenja od 1. siječnja do 12. srpnja, godina je i dalje u plusu, iako “mršavom”.

Prema podacima Jutarnjeg, u prvih šest mjeseci i 12 dana ove godine domaći turizam bilježi rast broja dolazaka od 4,2 posto, no rast noćenja zasad je u slabom plusu, točnije on iznosi 0,9 posto. To je i dalje pozitivno, ali daleko od brojki na koje smo bili navikli prijašnjih godina.

Kad je u pitanju samo srpanj, podaci zasad prikazuju kako je najveći pad u prvih 12 dana zabilježen u privatnom smještaju, gdje pad broja noćenja iznosi 7,3 posto, a dolazaka čak 9,4 posto.

Međutim, negativan je rezultat i kod hotelijera koji prema eVisitoru s 12. srpnjem bilježe pad dolazaka od 1,2 posto, ali i pad noćenja od 0,8 posto, a lošije prolazno vrijeme bilježe i kampovi.

U njima je srpanj u odnosu na prošlogodišnji zasad slabiji 7,2 posto u noćenjima i 4,8 posto u dolascima, a jedini koji u srpnju bilježe rast turističkog prometa su obiteljska poljoprivredna gospodarstva sa 2,2 posto boljim noćenjima te 6,2 posto boljim dolascima.

Pad volumena 

- Da, naše informacije s terena, posebno nekih manjih mjesta i otoka, potvrđuju da dio destinacija ima pad prometa, no to se definitivno ne odnosi na velika turistička središta u kojima takvih problema nema. No, dojam jest da je, neovisno o privatnom smještaju, a posebno rastu kapaciteta u domaćinstvu, na Jadranu nešto manje posjetitelja nego prijašnjih godina, iako je velik broj iznajmljivača koji gostima nude visokokvalitetan smještaj, koji je gotovo u potpunosti popunjen - pojasnila je predsjednica Zajednice obiteljskog smještaja HGK Martina Nimac Kalcina, dodavši kako je problem s nedostatkom gostiju najviše vidljiv kod novih iznajmljivača, dakle onih koji su tek počeli s biznisom ili kod onih koji imaju loše ocjene na internetskim platformama za najam smještaja.

- Sigurno je da će se brojke mijenjati i nešto popraviti, no ne vjerujem da će u konačnici biti povećanja prometa u odnosu na prošlogodišnje brojke. Ostanu li stvari na razini prošle godine, mislim da ćemo moći reći da smo zadovoljni - poručila je Nimac Kalcina.

Slična predviđanja dolaze i od direktora konzultantske kuće Horwath HTL Siniše Topalovića, koji napominje da je na tržištu, nakon godina povećane potražnje, došlo do normalizacije prometa, zbog čega se hrvatske brojke vraćaju na razine pretkriznog perioda.

- Mi najveće udjele prometa ostvarujemo u srpnju i kolovozu pa pad volumena potvrđuje da se tržište normalizira. Dio gostiju vraća se na grčku i tursku ponudu, i to je nešto na što se upozoravalo i što nije neočekivano. Smatram da ćemo moći biti zadovoljni i smatrati uspjehom ako ćemo imati financijski promet i volumene kao lani - kazao je Topalović, dodavši kako najmanje problema s pronalaskom gostiju imaju oni koji su ulagali u kvalitetu ponude, dok se s problemima ponajviše susreću oni koji su zapostavili svoj proizvod, pa čak i nerealno u prijašnjim godinama podizali cijene, a da ih nisu prilagodili situaciji na tržištu.

Snižavanje cijena

- Zbog svega toga dio hotelskih gostiju otišao je u neke druge, jeftinije destinacije. Također, na tržištu se pojavila hiperinflacija privatnog smještaja koji u nedostatku gostiju poseže za dampinškim snižavanjem cijena, što je izrazito loše i može dovesti do urušavanja kompletnog tržišta. Naravno, ništa od toga ne odnosi se na visokokvalitetan smještaj, koji je bolje popunjen te je u njemu teško pronaći slobodne kapacitete - kaže Topalović uz poruku kako godina neće biti lagana te kako će se tek vidjeti tko će biti subjekti koji će iznijeti sezonu, a tko će biti gubitnici.

"Loši rezultati se ne odnose na nas, mi super stojimo"

Poznati hotelijer Jako Andabak i vlasnik hotelske grupacije Bluesun potvrdio je za Jutarnji list kako njegovi hoteli bilježe plus kad je riječ o prometu, a posebno bookingu.

- Mi smo malo posebni, imamo ove godine jako dobru situaciju, bolju nego lani i sigurno ćemo na kraju sezone bilježiti plus. Osim toga, booking nam je također vrlo dobar, a nismo se doveli ni u situaciju da moramo snižavati cijene - kazao je Andabak, dodavši da ne može komentirati rezultate ostalog djela sektora.